Laveau Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Er en jente på 22 som har vært mye plaget med magesmerter de siste to årene spesielt. Det kommer helt plutselig. Jeg får vondt i magen og går på do. Er ofte løs i magen før jeg blir hard. Ofte besvimer jeg også, og noen ganger har jeg kramper. Etter dette får jeg ofte vondt nederst i korsryggen, før det går over like plutselig som det kom. Var hos lege som tok blodprøve for omtrent alt som går an, han tok også en rektroskopi av meg, men han fant ikke noe galt. Alt var visst helt perfekt. Han sa at kroppen min tar opp næringstoffer helt fint og at den også klarer å kvitte seg med avfallsstoffer bra. Men at tarmen antagelig er treg. Og det er sånn jeg føler det. At alt stopper opp å virke helt plutselig.Han kjente også på organene i buken, og da følte jeg ømhet omtrent over hele området..??Hva kan det komme av?Har også vært plaget av smerter ved samleie de to siste årene. Har vært hos lege og gynekolog for dette flere ganger,men ingen finner noe galt med dette heller. Kan disse to problemene være relaterte til hverandre? I tidligere alder hadde jeg dette kanskje toppen to ganger i året, men nå kan det komme opp til flere ganger i uken. Har prøvd noen tabletter som heter OxyTarm som jeg kjøpte på helsekosten, og trodde de virket helt til jeg i dag ble veldig dårlig igjen. Har hatt mistanke om at dette kan være i sammenheng med at jeg spiser noe jeg ikke tåler.. men har også tatt allergitester og jeg er ikke allergisk mot noe. Er det noen som har erfaring med liknende problemer? Legen hjalp meg ikke noe videre (trodde han skulle sende meg videre til en spesialist el noe, men det gjorde han ikke). Fikk inntrykk av at jeg liksom bare må leve med det.. men det vil jeg ikke for dette problemet ødelegger ganske mye for mitt sosiale liv også. Han sa jeg skulle tenke over hva jeg spiser og se om jeg finner et mønster i hva som utløser dette. Men jeg kan ikke se noe mønster. Noen ganger blir jeg sjuk etter å ha spist fisk, kylling ,kjøtt..ja hva som helst egentlig. Det virker som det er noe annet som utløser dette. Da jeg var liten (under sju år) var jeg innlagt på sykehuset med forstoppelse, hvis det skulle ha noe å si. Håper noen kan hjelpe meg med dette for det bekymrer meg at ingen finner ut av det. Begynner å tro at det er noe alvorlig galt et sted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106396-diare-magesmerter-besvimelse-smerter-ved-samleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Det høres ut som du er ganske grundig utredet, så du iallfall slipper å bekymre deg for at det er noe alvorlig. Du bør registrere om det har noe med eggløsning eller mensen å gjøre. Noen kan ha sterke eggløsnings-smerter, og menssmerter. Noen kan ha livmor-slimhinne utenfor livmoren ( endometriose), noe som arter seg med smerter omkring menstruasjon, men sterkere enn normalt. For den løse magen kan du prøve Vi-siblin fiberpulver ( på apotek)iblandet 1 glass BIola-melk. Dette regulerer tarmen. Dersom du har smerter ved samleier, bør jo dette utredes. Kanskje du har unormalt leie av livmor, arrdannelser eller andre forhold inni magen. Dersom dette er veldig plagsomt, kan det hende gynekologene bør gjøre en såkalt laparoskopi, der de titter inn i magen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106396-diare-magesmerter-besvimelse-smerter-ved-samleie/#findComment-622359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.