Gå til innhold

Til dere med daglige smerter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Det går mye energi og konsentrasjon bort til å takle den daglige ryggsmerten. Jeg har sterke smertestillende som jeg tar, men de hjelper jo bare noen timer og så er det påan igjen med store smerter.

Jeg fungerer ikke i studier eller i jobb pga de store smertene fordi konsentrasjonen holder ikke.

Jeg har heldigvis ikke sterke smerter så lenge jeg vet å ta hensyn til meg selv. Jeg forsøker også å holde ryggmusklene ved like med trening, men det blir ofte så som så.

Når jeg har løftet/bært for tungt med ryggen får jeg smerter i musklene og betennelser i ryggen, noe som igjen gjør meg veldig trøtt og slapp.

Jeg har (mild) scoliose, beinlengdeforskjell og overbevegelige ledd.

Så gjenstår det å se om jeg får attføring .. for det er alltid noe nytt legene mener jeg bør prøve "først" ...(av treningsprogrammer)

Hvor mye av din energi går med til smertene, føler du?

Heldigvis er ikke alle dagene like! Har en type revmatisme, og smertene varierer i gode og dårlige perioder.

De verste dagene tapper smertene meg for det meste av energi. Blir i tillegg til smertene veldig stiv og trøtt, og dagen handler om å "komme seg i gjennom det jeg må".

Andre dager har jeg mindre vondt, da går det bedre.Da kan jeg føle at jeg har energi og overskudd som bare det:-) - Selv om kroppen ikke er helt smertefri.

Men - det er vanskelig å finne en balanse mellom aktivitet og hvile, for ingen dag er lik. Det skal lite til før jeg får betennelser av belastning på fingre/håndledd- så endag kan det å bæreen handlepose gå bra - en annen dag så kan jeg "ødelegge" en hel uke med et sånt løft. Så - ikke bare tar det å ha vondt energi, men alt "rundt" tar også energi. Ikke lett å være flink til å ha vondt!

Mvh

Annonse

Gjest Pricilla

Hvor mye av din energi går med til smertene, føler du?

Heldigvis er ikke alle dagene like! Har en type revmatisme, og smertene varierer i gode og dårlige perioder.

De verste dagene tapper smertene meg for det meste av energi. Blir i tillegg til smertene veldig stiv og trøtt, og dagen handler om å "komme seg i gjennom det jeg må".

Andre dager har jeg mindre vondt, da går det bedre.Da kan jeg føle at jeg har energi og overskudd som bare det:-) - Selv om kroppen ikke er helt smertefri.

Men - det er vanskelig å finne en balanse mellom aktivitet og hvile, for ingen dag er lik. Det skal lite til før jeg får betennelser av belastning på fingre/håndledd- så endag kan det å bæreen handlepose gå bra - en annen dag så kan jeg "ødelegge" en hel uke med et sånt løft. Så - ikke bare tar det å ha vondt energi, men alt "rundt" tar også energi. Ikke lett å være flink til å ha vondt!

Mvh

Har du lupus? Det har jeg, og det er sånn som du sier.. Litt for tungt en dag, elelr for mye stress kan jeg ligge rett ut resten av uka.

Blir som oftes deppa av å være "funksjonshemma" - blir fortere sint og alt er dritt... Når jeg har vært borte fra jobb noen dager har jeg ikke lyst til å stå opp en gang, all livslyst er borte..

Må da dra meg sjøl i nakken og komme meg ut, etter et avbrekk fra senga går det greit. Men det er psyken det går mest utover hos meg. Er forbanna fordi jeg er EN av 1000 kvinenr som lider av denne dritten, jævla uflaks!

men ejg overlever! ; ) Prøver å se lyst på det.. Men det går mye energi på smerter, ikke bare smertene, men at man må ha hjelp til alt mulig, at man så vidt orker å sette seg på do fordi man er stiv i alle ledd og muskler...

Har du lupus? Det har jeg, og det er sånn som du sier.. Litt for tungt en dag, elelr for mye stress kan jeg ligge rett ut resten av uka.

Blir som oftes deppa av å være "funksjonshemma" - blir fortere sint og alt er dritt... Når jeg har vært borte fra jobb noen dager har jeg ikke lyst til å stå opp en gang, all livslyst er borte..

Må da dra meg sjøl i nakken og komme meg ut, etter et avbrekk fra senga går det greit. Men det er psyken det går mest utover hos meg. Er forbanna fordi jeg er EN av 1000 kvinenr som lider av denne dritten, jævla uflaks!

men ejg overlever! ; ) Prøver å se lyst på det.. Men det går mye energi på smerter, ikke bare smertene, men at man må ha hjelp til alt mulig, at man så vidt orker å sette seg på do fordi man er stiv i alle ledd og muskler...

Hei!

Nei, jeg har ikke lupus, men kjenner meg i gjen i beskrivelsene dine. Særlig det med "uflaksen" og følelsen av "urettferdighet"- 1 av 1000 liksom...

Merker du værsvingninger godt forresten? Noen behandling/ting du synes hjelper? (alltid på leting ;-))

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...