Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er et velkjent fenomen:

Når du snakker til Gud, kalles det å be.

Når Gud snakker til deg, kalles det paranoid schizofreni!

Med vennlig hilsen

Hehe, synd ikke Valgerd og co skriver på dol.

Det kunne blitt noen artige diskusjoner her da :)

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

37

• SierDuDet

24

• sheba

12

• laguna1365380434

11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Morsk

Mens her er din vanlege: "din rødsprengte fjomenisse"

Fjompenisse stavast forresten med ein P i midten der. Eller fann du på eit nytt ord? - Ååå så flink du er! :-)

Hmmm..påpekning av skrivefeil.

Blytunge argumenter du har gitt !

Litt til nå.. og du kan kalles underholdende.

*Blel du folvillet av alle de ville dylene?*

Aldri av dyr. Men fjaseriet ditt kan både dyr og mennesker med god grunn bli forvirret av.

Så så Vidkun (eller hva det er du heter) - ikke la deg forvirre av alt som har skjedd siden 1940.

Samfunnet er (og forblir) blandet, og dine idéer om den ariske rases renhet blir et latterlig (og tragisk) minne, på linje med heksebrenning.

Good riddance!

Gjest Morsk

Jeg tolket det som om han mente at Sør, som ofte taler kvinners, innvandreres og alle såkalte "svake" sin sak, kunne gjort seg til en av dem selv, i sympati.

Men det er mulig jeg misforstå morsk og at han egentlig er en grusom nazist, selv om jeg egentlig tror at det er dere som misforstår og at innlegget hans var ment som en harmløs spøk.

Finn ikke på å spøk med disse folka.

Det gikk visstnok en tråd tidligere idag om kvinner og menns forskjeller, som tyder på at det ordet ikke engang står oppført i deres eksemplar av fremmedordboka.

Hehe, synd ikke Valgerd og co skriver på dol.

Det kunne blitt noen artige diskusjoner her da :)

Jeg tror ikke Valgerd kan touch..

Når jeg tenker meg om kan jeg heller ikke komme på et eneste forum hvor hun har noe å bidra med.

Forum om inkontinens, _kan_ være en mulighet men.

Annonse

Jeg tolket det som om han mente at Sør, som ofte taler kvinners, innvandreres og alle såkalte "svake" sin sak, kunne gjort seg til en av dem selv, i sympati.

Men det er mulig jeg misforstå morsk og at han egentlig er en grusom nazist, selv om jeg egentlig tror at det er dere som misforstår og at innlegget hans var ment som en harmløs spøk.

Å la meg vera usakleg og personretta mot Morsk i fred! ;-)

Eg er like lite interessert i å diskutere sak med han som han er interessert i å diskutere sak med meg eller andre "rødsprengte".

Jeg tror ikke Valgerd kan touch..

Når jeg tenker meg om kan jeg heller ikke komme på et eneste forum hvor hun har noe å bidra med.

Forum om inkontinens, _kan_ være en mulighet men.

Personlig vil jeg også påstå at den dama kunne hatt et og annet å spørre om på forum for plastisk kirurgi.

Men du har nok rett. Vi skal vel være glade for at vi på dette forumet er fri for enkelte politikere :)

Personlig vil jeg også påstå at den dama kunne hatt et og annet å spørre om på forum for plastisk kirurgi.

Men du har nok rett. Vi skal vel være glade for at vi på dette forumet er fri for enkelte politikere :)

Hvem vet, kan hende det er noen kjentfolk innom i ny og ne og spør om hist og pist på ulike fora.

Kanskje du har gitt Odd Einar Dørum råd angående analsex eller at jeg har henvist Martin Scanche til fastlegen på psykiatri?

Gjest Morsk

Så så Vidkun (eller hva det er du heter) - ikke la deg forvirre av alt som har skjedd siden 1940.

Samfunnet er (og forblir) blandet, og dine idéer om den ariske rases renhet blir et latterlig (og tragisk) minne, på linje med heksebrenning.

Good riddance!

He he. Hitler, Stalin, Pol Pot. Disse kjenner vi fra alle tråder og alle tema. Dine blytunge "argumenter" har nå blitt utvidet med VIDKUN.

Gratulerer !

Å la meg vera usakleg og personretta mot Morsk i fred! ;-)

Eg er like lite interessert i å diskutere sak med han som han er interessert i å diskutere sak med meg eller andre "rødsprengte".

Åja, men da forstår jeg bedre.

Jeg har ikke orket å klikke meg innom disse sykt lange trådene jeg til tider har sett dere har hatt, men forstår nå at de trådene har inneholdt helt andre ting enn hva jeg trodde.

Jeg var tross alt av den oppfatelsen av at dere flørtet med hverandre :)

Hvem vet, kan hende det er noen kjentfolk innom i ny og ne og spør om hist og pist på ulike fora.

Kanskje du har gitt Odd Einar Dørum råd angående analsex eller at jeg har henvist Martin Scanche til fastlegen på psykiatri?

Det er vel egentlig mer sannsynlig at det er omvendt. At Schanke har hatt behov for råd om analsex i de tilfellene han ikke har orket å skuffe 16 åringene ut av senga si, og at Dørum har hatt en og annen tur innom psykiatriforumet.

Hmmm... for alt vi vet har Kjell Magne himself vært innom der og spurt om råd de gangene han har hatt en av sine down-perioder og vært tom for lykkepillene sine :)

Det blir galt den andre veien, ja.

Si at det er 200 søkere til jobben. 150 er menn og 50 er kvinnfolk. Sannsynligheten for at en mann da er best kvalifisert er relativt stor.

Likevel kan vi her se at en jente får jobben.

Det er ikke likestilling.

Dersom jenta derimot er best kvalifisert så bør selvsagt hun få jobben.

Men HVORFOR tror du at det er 150 menn og bare 50 kvinner som søker?

Hvorfor aksepterer vi at samfunnet er slik skrudd sammen at man får slike ujevnheter?

Med vennlig hilsen

Annonse

Det er vel egentlig mer sannsynlig at det er omvendt. At Schanke har hatt behov for råd om analsex i de tilfellene han ikke har orket å skuffe 16 åringene ut av senga si, og at Dørum har hatt en og annen tur innom psykiatriforumet.

Hmmm... for alt vi vet har Kjell Magne himself vært innom der og spurt om råd de gangene han har hatt en av sine down-perioder og vært tom for lykkepillene sine :)

Dørum har angst han, så det er jaggu ikke umulig :)

Gjest Morsk

Åja, men da forstår jeg bedre.

Jeg har ikke orket å klikke meg innom disse sykt lange trådene jeg til tider har sett dere har hatt, men forstår nå at de trådene har inneholdt helt andre ting enn hva jeg trodde.

Jeg var tross alt av den oppfatelsen av at dere flørtet med hverandre :)

*Åja, men da forstår jeg bedre.*

La deg ikke lure. Han trynet så totalt med sin inntreden i denne tråden at høyintelektuelle ord og utrykk a'la drittsekk, ronk etc. var eneste måte å komme seg i land på.

Ikke første gang dette skjer fra det hold, og egentlig relativt underholdende.

Hvorfor aksepterer vi at samfunnet er slik skrudd sammen at man får slike ujevnheter?

Med vennlig hilsen

"Men HVORFOR tror du at det er 150 menn og bare 50 kvinner som søker?"

Sannsynligvis er det ikke engang 50.

Men til spørsmålet: Jeg tror det er sånn av samme grunner som at det stort setter er kvinnfolk som søker seg til frisørskolene, til sekretærstudiene, til helsesektoren, mens menn ofte har ambisjoner om masse makt og derfor utdanner seg deretter.

Poenget er uansett at jo flere søkere det er, jo vanskeligere er det å få jobben. I tilfeller hvor det er et flertall av menn som søker så er det sannsynlig at en mann vil få jobben.

Det er helt logisk.

Men dersom en jente skiller seg ut og ser ut til å være den beste for jobben så bør hun selvsagt få den. Men dette bør være den som ansetter sitt valg. Han vil tross alt det beste for sin organisasjon og ansetter deretter.

laguna1365380434

Med vennlig hilsen

Det kan jo komme av så mangt..

Jeg ser ikke at dette nødvendigvis trenger noen form for regulering..

Hvis kvinner vil være bygningsarbeidere og næringslivssjefer skal de selvfølgelig ha anledning til det på lik linje som gutta..

Men det skal også være helt OK, om hun derimot ønsker å bli frisør eller sykepleier..

Jeg tror en del aspekter ved kjønnsrolleproblematikk bør og kan reguleres ved hjelp av holdningsforandringer og andre tiltak.. Og andre trenger det ikke, fordi det ikke er behov for slike forandringer.

Man bør være forsiktig med å dytte i retninger som ingen har utbedt seg..

Hva hvis det nå er slik at det er flere gutter enn jenter som har opprikte ønsker om å bli brannmann? Er ikke det i orden? Eller må kjønnsdelingen være 50/50 i alle yrker..?

Jeg har større tro på høyere lønninger i klassiske underbetalte damejobber enn på kjønnskvotering..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...