Gå til innhold

dr. hulda clark

Anbefalte innlegg

magma1365380525

Hei Stig Bruset!

Jeg ønsker å forhøre meg om hva du kjenner til vedrørende en viss dr. hulda clark og hennes teorier. Jeg har kanskje vært litt godtroende og bestilt en parasittkur med etterfølgende lever galle kur og leid en såkalt zappmaskin! Jeg har lest litt og forhørt meg litt og det virket ok-nå har jeg begynt på kuren-men idag leste en ekkel rapport på internett med leger og andre som fordømmer denne terapi. Blant annet var det ikke bra og bruke malurt over tid og ikke i store doser, dessuten sier de at zapperen er bare noe tull. Vel jeg ble litt motløs og føler meg litt dum-er det bare lureri og heller skadelig enn helsefremmende? Imøteser ditt svar med spenning. Forresten har du kanskje en kur som du kan anbefale for å rense lever galle og eventuelle stener??

Med vennlig hilsen en tidligere student på Nan

Bjørg

Homeopat Nan

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106574-dr-hulda-clark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Så langt jeg kjenner til er det ingen belegg for Hulda Clarks teaorier og tittelen på boka "The cure for all diseases" virker jo for god til å være sann. På den annen side skjønner jeg godt at mennesker i en fortvilet situasjon føler seg tiltrukket av personer som bastant hevder at de kan kurere ulike sykdommer. Når det gjelder å "rense" leveren er dette er begrep som må defineres først. Ofte menes at man hjelper leveren å kvitte seg med avfallsstoffer og letter strømmen av galle. Hvis det er målet så er det for det første viktig å ikke tilføre leveren alkohol eller legemidler i store doser. Deretter har mer enn 100 kliniske forsøk vist at ekstrakter fra mariatistel (Silybum marianum) øker levercellenes evne til å fungere optimalt og kan bedre leverfunksjonen målt ved blodprøver. Den tyske commission E har godkjent mariatistel mot toksisk leverskade, alkoholskade, og ved levrkirrhose. Et høyt inntak av naturlige antioksidanter gjennom frukt- og grønnsaker (som mat eller juice), samt mye fiber regnes også for å være gunstig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106574-dr-hulda-clark/#findComment-627295
Del på andre sider

magma1365380525

Så langt jeg kjenner til er det ingen belegg for Hulda Clarks teaorier og tittelen på boka "The cure for all diseases" virker jo for god til å være sann. På den annen side skjønner jeg godt at mennesker i en fortvilet situasjon føler seg tiltrukket av personer som bastant hevder at de kan kurere ulike sykdommer. Når det gjelder å "rense" leveren er dette er begrep som må defineres først. Ofte menes at man hjelper leveren å kvitte seg med avfallsstoffer og letter strømmen av galle. Hvis det er målet så er det for det første viktig å ikke tilføre leveren alkohol eller legemidler i store doser. Deretter har mer enn 100 kliniske forsøk vist at ekstrakter fra mariatistel (Silybum marianum) øker levercellenes evne til å fungere optimalt og kan bedre leverfunksjonen målt ved blodprøver. Den tyske commission E har godkjent mariatistel mot toksisk leverskade, alkoholskade, og ved levrkirrhose. Et høyt inntak av naturlige antioksidanter gjennom frukt- og grønnsaker (som mat eller juice), samt mye fiber regnes også for å være gunstig.

Takk for ditt svar. Ja da har jeg dummet meg litt ut og kostet penger på noe som ikke er verdt det. Det jeg var ekstra redd for var dosene av malurt som i følge litteraturen ikke er bra å tilføre kroppen. Rart at ikke noen går ut og advarer folk mot slik behandling. Vel jeg får fortsette med min mariatistel og løvetann-jeg lever såpass sunt at jeg bare får håpe at de lett forhøyede verdier på leverprøven kun hadde noe med en liten rødvinsfest helgen før.

Takk og på gjenhør

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106574-dr-hulda-clark/#findComment-627726
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...