Gjest akkurat Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Da jeg gikk med nr. 2, sa legen at han trodde jeg kanskje hadde et svangerskap utenfor livmoren. Dette fordi jeg ble spurt av sekretæren hans, som jeg kjenner godt, om hvordan jeg hadde det. "Jeg kjenner jo at det er noe her!" sajeg, og la min høyre hånd på magen, som da ble venstre side. Dette tolket han soma tjeg hadde vondt ivenstre side... Og det står i journalen min. Men - jeg var heldigvis 2.gangsfødende, og vet jo at ting skjer i magen, bånd strekkes, det er litt stikninger osv. - uten at det er unaturlig. Nå er jeg derimot mer i tvil: Jeg er ca. 10 uker på vei, og av og til har jeg noen sinnsyke stikninger/smerter i venstre side, der jeg antar at eggstokken befinner seg. Det er såpass at jeg må sette meg, hiver etter luft, kaldsvetter og nesten hyperventilerer. Men nå har jeg selvfølgelig en annen lege, som sier: "Det er naturlig at du kjenner noe der nå, det skjer jo så mye, bla bla bla". Jeg har lyst til å bli skikkelig undersøkt, gjerne ultralyd eller noe, for å forsikre meg om at alt er som det skal, - men her er det 2 leger, og begge sier det samme. Skal jeg til jordmor må jeg til fylkessykehuset, der jeg evt, skal føde. for å komme dit må jeg vel nærmest få rekvisisjon fra legen, eller!? Dette er så vondt, både den fysiske smerten og det psykiske i tillegg. Jeg er redd, sint, forbanna, føler meg urettferdig behandla osv. Vet med fornuften at jeg må stå på, - men jeg er så redd at de skal finne ut at det faktisk er noe galt, også! Vel, får sove på det.... Og tar vel kontakt med noen i morgen. Høres det ut for dere som at det kan være noe alvorlig galt!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106582-svangerskap-utenfor-livmoren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vet ikke men Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 ikke normalt å ha så vondt, vel. Stå på og få skjekket det. Tror neppe det er et svangerskap i egglederne når du er så langt på vei, da hadde den nok sprukket for flere uker siden. 10 uker gammelt foster er for stort til fortsatt være i egglederen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106582-svangerskap-utenfor-livmoren/#findComment-622705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.