Gå til innhold

Overvektige folk som skal fortelle meg hva som er sundt ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun er nok ikke sammelignbar med alle overvektige - vil nok heller sammenligne henne med alle som tenker seg lite om - er det dumme dem kaller dem?

Hun er sikkert ute etter å "hinte" fra deg, -hun beundrer deg sikkert. Hver gang ddu forteller henne at du gjør det OMVENDT av det hun tviholder på - så gir du henne en grunn til for å gi opp...

:-)

Gjest Her er et svar

Hun tror vel antageligvis ut i fra din høyde på 1.72cm og din vekt på 51 -52kg at du har en eller annen slags form for spiseforstyrrelse eller ikke får i deg nok næring, og tenkte vel å gi deg noen gode råd angående mat og måltider slik at man kan holde seg sunn og likevel være innenfor normalvektområdet..

Dem fleste ville ha antageligvis ha sett litt rart på deg hvis du er så tynn i forhold til høyden din.Du er jo i følge BMI undervektig i forhold til din høyde,men det kommer jo ann litt på kroppsfasongen også og muskler og fett også.

Jeg sier det like gjerne rett ut jeg uansett om det blir sårende eller ei. Jeg bare ser det fra hennes synsvinkel, men forstår at du ikke liker å bli fortalt slike ting.Hvem liker vel det?

Annonse

Gjest Her er et svar i tillegg

Ja, sånn prat er det overalt både på jobben og på skole.Det kan man takke blant annet samfunnet for.

Da jeg gikk på skolen drakk jeg to halvlitere med tab ekstra og spiste en sjokolade, og hun som jeg satt sammen med sa at jeg var så usunn og at man ble feit av det + og det inneholdt mange kalorier i det.

Selv så var hun jente normalvektig og en treningsfanatiker og veldig nøye med kosthold.

Jeg må si meg enig med at det er irriterende at folk kommenterer andres matvaner, så jeg skjønner også at du blir oppgitt over det.

Selv så vil jeg nevne at hun overvektige dama som rådet deg om kosthold tenkte antageligvis i denne banen som jeg nevnte i innlegget overfor.Det kan også være at hun er missunnelig på deg, eller at hun sliter selv med dårlig selvtillit og må la det gå utover andre folk.

Ta dette opp med arbeidsgiveren angående dette problemet eller snakke med hun overvektige dama på tomanshånd alene i en rolig tone og forklar henne at du har det bra.Ikke skjell ho ut (selv om du har lyst til det), det kommer man ingen vei med. I verstefall så kam man miste jobben på grunn av utskjelling av arbeidskollegaer.

Kanskje hun snakker med seg selv?

Hvis disse kommentarene faller under felles inntakelse av mat i kantine e. l., synes jeg det er uhøflig og utidig. Uansett om folk spiser smultboller eller huntonitt må man la dem spise i fred.

Men generelt når det gjelder diskusjoner om kosthold, bør folk være meningsberettiget uavhengig av hvordan de selv ser ut. Og hun kan jo ha god greie på ting om hun selv er overvektig!

Likevel skjønner jeg din irritasjon, ikke fordi hun som overvektig uttaler seg, men fordi en del mennesker er så opptatt av hva som er sunt og bra. Og særlig det motsatte. "Det kan umulig være sunt å løpe så mye" sier kjerringmafiaen til meg når jeg sprudler i vei om den store løpsrusen. De er antakelig misunnelige.

Gjest Det verste jeg vet

Hun tror vel antageligvis ut i fra din høyde på 1.72cm og din vekt på 51 -52kg at du har en eller annen slags form for spiseforstyrrelse eller ikke får i deg nok næring, og tenkte vel å gi deg noen gode råd angående mat og måltider slik at man kan holde seg sunn og likevel være innenfor normalvektområdet..

Dem fleste ville ha antageligvis ha sett litt rart på deg hvis du er så tynn i forhold til høyden din.Du er jo i følge BMI undervektig i forhold til din høyde,men det kommer jo ann litt på kroppsfasongen også og muskler og fett også.

Jeg sier det like gjerne rett ut jeg uansett om det blir sårende eller ei. Jeg bare ser det fra hennes synsvinkel, men forstår at du ikke liker å bli fortalt slike ting.Hvem liker vel det?

Du må jo selvsagt mene hva du vil, men jeg er veldig spinkelt bygd. Derfor den lave vekten, men jeg ser ikke ut som noe anoreksioffer heldigvis.

Er enig i at mange andre med min høyde og annen kroppsbygning ville sett syk ut med en slik vekt.

Men altså jeg er frisk, spiser og koser meg.

Ellers takk for kompliment.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...