Gå til innhold

Betale for å få svar fra fagfolk(?)

Anbefalte innlegg

Gjest Pengegaloppen

Greit nok at en må ut med noen kroner her inne for å få svar fra fagfolk.

Men er ikke 100kr litt drøyt? Ivertfall er 100kr drøyt når enkelte av fagfolkene kommer med en uttalelse på en setning. Noen svarer utfyllende ja. Men er svarene virkelig verdt 100kr? Det er jo omtrent det en betaler for å dra til en lege ansikt til ansikt.

Synspunkter?

Fortsetter under...

Gjest Raklefant

Må inrømme at jeg aldri har brukt svar fra fagfolk, hverken som betalende, eller før når det var gratis.

Men jeg vil gjerne oppfordre ALLE til og trykke på sponsorinformasjon og se på sidene til noen av sponsorne. Jeg klikker meg alltid på Dagbladet fra linken på dol, tror nemlig de teller, og får betalt for hvert enkelt man linker inn:)

Syns 100,- er for dyrt, men uansett feiler det meg noe, går jeg til legen jeg:) (Noe jeg aldri gjør, men om det skulle være noe)

I en god del tilfeller er det ikke mulig å gi utfyllende svar; fagpersonene må ta utgangspunkt i det de får vite i innlegget. Så lenge den personlige konsultasjonen ikke er tilstedeværende, er det en god del begrensninger i hva man kan gi svar på.

En annen sak er selvsagt at det er frivillig å be om denne tjenesten. Og selv om svaret kun er en kort antydning; kan den som stilte spørsmålet få nok indikasjoner i det til å ta tak i problemet i RL - eksempelvis ved å konsultere fastlege eller annen fagperson.

En ting er at de fleste spørsmål er besvart fra før, hadde folk visst hvor den søk-knappen var så hadde de tjent mye mindre her.

En annen sak er når fagpersoner svarer på ting de ikke har kompetanse på, for eksempel når sexologen uten medisinsk kompetanse kommer med oppramsing fra felleskatalogen som svar på et spørsmål om impotens på grunn av medikamentbruk.

Det ironiske er at vedkommende som spurte om svar til 100 kroner kunne fått et mye bedre svar, gratis, inne på psykiatri.

Andre bruker hadde også gitt vedkommende likt eller bedre svar enn fagpersonen.

Slikt syns jeg er unødvendig og irriterende.

Derfor maser jeg stadig vekk om hvor søk-knappen er plassert. Oppe til høyre på det røde feltet!!

Annonse

Kizza1365380506

Jeg er enig med deg, selv om jeg benyttet meg av tilbudet første gang jeg var inne på dol. Det verste er jo at jeg kunne fått svar på spørsmålet gratisk på psyk.forum. Men men gjort er gjort og elg er elg som man sier.

Det er jo bare penger da, hmf...

Gjest Pengegaloppen

Må inrømme at jeg aldri har brukt svar fra fagfolk, hverken som betalende, eller før når det var gratis.

Men jeg vil gjerne oppfordre ALLE til og trykke på sponsorinformasjon og se på sidene til noen av sponsorne. Jeg klikker meg alltid på Dagbladet fra linken på dol, tror nemlig de teller, og får betalt for hvert enkelt man linker inn:)

Syns 100,- er for dyrt, men uansett feiler det meg noe, går jeg til legen jeg:) (Noe jeg aldri gjør, men om det skulle være noe)

Kanskje de kunne forandre betalingen. Da kunne det koste ti øre per ord. Da ville den betalende ivertfall være sikker på å få ti ord som svar.

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...