Gå til innhold

Norsk arbeidsliv er for "soft", ønsker et tøffere arbeidsliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aker-topp Matts Johansen mener dagens unge ikke er rustet for å håndtere utfordringene som møter dem og ønsker et tøffere norsk arbeidsliv.

For Johansen starter problemene med dagens foreldre og skole.

– De unge som kommer ut i arbeidslivet i disse dager er ikke ordentlig rustet for å håndtere utfordringer, sier han.

Johansen lanserer så et konsept han utøver i sin bedrift.

– Jeg kaller det for «post-traumatic growth», sier han.

https://e24.no/naeringsliv/i/Okd5XA/norsk-arbeidsliv-er-for-soft

Dere som jobber, tenker dere arbeidslivet er for snilt?

Anonymkode: 26875...560

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg forstår det rett så handler det kanskje mest om mer direkte og ærlig kommunikasjon mellom leder og ansatte og det er jeg egentlig enig i i så fall. 

Bevisst utsetter han teamene sine for stressende og vanskelige situasjoner for å skape læring.

– Som leder er du nødt til å coache gjennom disse situasjonene.

Det er jo et bra initiativ virker det som, og en leder/sjef som har fokus på utvikling blant ansatte. Men er det nødvendig i alle yrker osv? Det vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...