Gå til innhold

trøtt og slapp - er det noe som hjelper?

Anbefalte innlegg

Gjest eksamensjenta

Jeg har de siste ukene vært uvanlig trøtt og slapp. Uansett hvor mye eller lite jeg sover, er jeg ukonsentrert og blir sliten av alt.

Dette er et veldig ugunstig tidspunkt, for jeg har snart eksamen og må være opplagt til å lese.

Er det noen tabletter eller liknende som kan hjelpe meg?

Jeg er 19 år, frisk, ikke allergisk. Tar jerntabletter.

Takk for svar!

Fortsetter under...

Gjest pasa20

Tror jeg ville ha snakket med legen min hadde jeg vært deg og prøvd å få hjelp der...

Men det kan jo være at det er psykisk og, at du blir sliten bare av å tenke på all lesingen som må til før eksamen... jeg vet jeg ble det hvertfall

Lykke til ;-)

Hei :)

Har du jernmangel siden du tar jern?

Hvis du bruker medisiner mot allergi, kan en bli trøtt av det.

Ellers kan det være at stoffskiftet ikke er som det skal?

Sjekk om du kjenner deg igjen i beskrivelsen her:

Symptomer på lavt stoffskifte:

Trøtt og tiltaksløs

Aldri uthvilt selv om en sover mye

Ukonsentrert

Glemsk

Fryser

Hovne fingrer og ben

Håravfall, tørt og livløst hår

Tørr hud

Tynne og sprø negler

Hes og uklar stemme

Vektøkning til tross for dårlig appetitt

Forstoppelse eller treg mage

Søvnforstyrrelser

Hyppige humørsvingninger

Depresjon, nedstemthet

Nedsatt eller ingen sexlyst

http://www.stoffskifte.org

For å bestemme lavt stoffskifte må du ta blodprøve hos legen. Dette behandles med thyroksin.

Annonse

Kizza1365380506

Hei :)

Har du jernmangel siden du tar jern?

Hvis du bruker medisiner mot allergi, kan en bli trøtt av det.

Ellers kan det være at stoffskiftet ikke er som det skal?

Sjekk om du kjenner deg igjen i beskrivelsen her:

Symptomer på lavt stoffskifte:

Trøtt og tiltaksløs

Aldri uthvilt selv om en sover mye

Ukonsentrert

Glemsk

Fryser

Hovne fingrer og ben

Håravfall, tørt og livløst hår

Tørr hud

Tynne og sprø negler

Hes og uklar stemme

Vektøkning til tross for dårlig appetitt

Forstoppelse eller treg mage

Søvnforstyrrelser

Hyppige humørsvingninger

Depresjon, nedstemthet

Nedsatt eller ingen sexlyst

http://www.stoffskifte.org

For å bestemme lavt stoffskifte må du ta blodprøve hos legen. Dette behandles med thyroksin.

Og jernmangel bl.a. :o)

Stabil døgnrytme, godt kosthold og mosjon - er det noe du nylig har fått kjennskap til? Jeg mener, dette er ikke noe jeg har forbundet med deg tidligere jacob :)

Hva skjer?

Alt er jo som kjent relativt, men det har vært en viss form for orden på denne siden av året i hvertfall - bortsett fra de siste 3-4 ukene av naturlige årsaker. Ikke svært sunn, men ikke svært usunn heller (korrigert for røykinga da) ;-)

Annonse

Alt er jo som kjent relativt, men det har vært en viss form for orden på denne siden av året i hvertfall - bortsett fra de siste 3-4 ukene av naturlige årsaker. Ikke svært sunn, men ikke svært usunn heller (korrigert for røykinga da) ;-)

Ja, jeg har definitivt et inntrykk av at luften på landet har gjort deg godt. Ingenting er bedre enn det :)

Du bor fortsatt oppi huttiheita?

Ja, jeg har definitivt et inntrykk av at luften på landet har gjort deg godt. Ingenting er bedre enn det :)

Du bor fortsatt oppi huttiheita?

Jepp. Utenfor allfarvei, men det gjør ikke så meget nå som det er vår. Forøvig er alt ved det samme gamle. God natt;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...