Gå til innhold

Trenger interiørhjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest storm i tannglass

Badet i huset vi har flyttet inn i har lysegule fliser i dusjen. De er slik at en nesten tror de har vært hvite en gang, men har gulnet kraftig... *blæh*

I tillegg er gulvflisene en slags lys grå/grønn/blåmelert farge...

Hva gjør jeg med de umalte panleveggene? Hvilke farger velger jeg?? Hvordan kan dette bli bedre??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106933-trenger-interi%C3%B8rhjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamselysten

Hei

Jeg ville også malt flisene, ikke bare de umalte panelveggene. Jeg vet det går an å male fliser, og jeg mener jeg har lest om det i et Bonytt blad for en stund tilbake, men du kan jo spørre fargehandleren hvilket utstyr/maling som trengs.

Som flisa sier, ville jeg også malt i en helt lys, delikat farge. Lys Toscana, Magnolia, Lys antikk o.l. er favorittene mine om dagen.

Hvis du har vindu på badet kan jo denne få en trepersienne i f.eks. kirsebær eller en liftgardin med sprekt mønster eller duse farger avhengig av hva du liker. Ville heller valgt spreke farger i tilbehøret, f.eks. håndklær o.l. for å live opp et lyst, delikat bad.

Gjest male fliser

Vi har malt fliser, det ble bra, men tåler ikke harde slag osv, da slås malingen av flisen. (Hvis du maler hvitt / lyst, gjør det jo ikke så mye om det blir et par flekker / prikker etterhvert, når de er lyse fra før.)

Spør (flere ganger) hos en flink fargehandler, slik at du får de beste rådene om vask, forbehandling og maling av flisene.

Eller du kan sette opp et fint dusjforheng som skjuler flisene (for alle andre enn den som står i dusjen), som en midlertidig løsning ihvertfall.

Man kan legge nye fliser oppå de gamle (uten å fjerne disse), det kan dere jo evt tenke på på sikt (male nå, og legge nye fliser om noen år),

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...