Gå til innhold

Tyveri av bankkort og kode i kortterminal og taxi, slik gjøres det !

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Gode tips på hvordan du unngår korttyvene

Vis aldri koden din til noen andre!

Kode-tyven.

Svindlerne opptrer gjerne i en gruppe på tre. En står rett bak kunden og leser koden som tastes inn. En står klar til å snike seg til kortet, mens den tredje oppholder kunden i køen. Kunden taster koden og har bestilt beløp og blir forstyrret av en person som for eksempel vil veksle en seddel. Idet kunden snur seg bort fra minibanken blir kortet fjernet. Koden er observert av tyvene, og de besøker så mange terminalerder rekker før kortet blir sperret. Det har vært tilfeller hvor tyvene har klart å få ut 20.000 kr på flere terminaler på 8-10 minuter.

Hold alltid øye med kortet!

Svindel i taxi

Her har kunden opplevd å gi kortet sitt til drosjesjåføren, tastet inn kode og så senere oppdaget at de har fått feil kort tilbake.

Vær oppmerksom på at du ikke skal taste koden når du betaler med kort i drosje.

Sjekk alltid at du har fått ditt eget kort tilbake!

Libanesisk loop

Svindlerne fester en rektangulær bit med skai, formet slik at den passer akkurat utenpå kortåpningen i bankautomaten. Deretter festes en bit videobånd eller lignende i en løkke som dyttes inn i maskinen. Når kunden stikker kortet inn, vil kortet bli fanget i løkken og minibanken blir "i ustand". Svindlerne står gjerne bak kunden, ser kanskje ikke koden, lener seg frem og forteller at kunden får tilbake kortet ved å taste koden på nytt. Når dette ikke fungerer, og kunden går, kan svindleren hente ut kortet med løkken.

Har du hørt om andre metoder ?

Fortsetter under...

Jeg har lest det samme tidligere, men når jeg leste det så var det fokus på at det stort sett var kriminelle mennesker fra utenlandske miljøer som sto for forbrytelsene. Ofte asiatere om jeg ikke husker feil.

Har du blitt så redd for Sør at du helt bevisst utelot denne delen og dermed sensurerte innlegget i frykt for represalier? :)

Når du gir fra deg kortet og de gjør sånn at du betaler mer enn du egentlig skulle.

Visaregningens felt for tips blir ikke fylt ut før du drar kortet, men de gjør det etter du har dratt. Vil du ikke gi tips, sett 0 i feltet, og fyll ut totalsum. (dette er på sånne maskiner hvor de drar sånn greie over kortet og sånn...)

Ulv I Faarikaal

Jeg har lest det samme tidligere, men når jeg leste det så var det fokus på at det stort sett var kriminelle mennesker fra utenlandske miljøer som sto for forbrytelsene. Ofte asiatere om jeg ikke husker feil.

Har du blitt så redd for Sør at du helt bevisst utelot denne delen og dermed sensurerte innlegget i frykt for represalier? :)

Omtrent like redd som jeg blir når en kattunge leker med skolissa mi.

Ulv I Faarikaal

Når du gir fra deg kortet og de gjør sånn at du betaler mer enn du egentlig skulle.

Visaregningens felt for tips blir ikke fylt ut før du drar kortet, men de gjør det etter du har dratt. Vil du ikke gi tips, sett 0 i feltet, og fyll ut totalsum. (dette er på sånne maskiner hvor de drar sånn greie over kortet og sånn...)

OK, men har man ikke kopien ? Jeg vet at noen glemmer å få det, eller ikke sjekker beløpene.

Jeg selv har ikke mye penger på den kontoen som kortet tilhører, men setter opp tidsbestemte overføringer fra en annen konto til kortkontoen i samme bank. Og så har jeg flere kort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...