Gå til innhold

Lillemus og andre - om sosete bibliotekkunder

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Jeg blir nok snart svartelistet på biblioteket her i byen.... Det er ikke så veldig ofte jeg låner bøker eller cd'er, men nesten uten unntak somler jeg med å levere dem tilbake!

Av en eller annen grunn, holder jeg sånn omtrentlig orden på når de skal tilbake, men når dagen kommer, prioriterer jeg det bort, og legger det bakerst i hodet - helt til purrelappen kommer i posten. Og det hender det kommer enda en....

Hva tenker dere ansatte på biblioteket om sånne kunder? Ser dere ned på oss? Håper dere at vi blir så flaue at vi skjerper oss neste gang? Vil dere helst ikke ha oss som kunder? Vi lager jo endel krøll og bry i systemet, da?!!!!

Er flau over meg selv. Lånte tre cd'er rett før påske med 14 dagers lånetid. I DAG leverte jeg dem tilbake, og betalte 45 kr i gebyr. Kanskje gebyret burde vært enda større?

Tror det ligger dypt nedfelt i meg at jeg ikke tar frister så veldig nøye. Og det er vel forkastelig!!!!!!?

Fortsetter under...

Jeg er akkurat som deg og har lånekort på 3 bibliotek i tillegg til skolebiblioteket.

En gang måtte jeg betale for en bok som jeg hadde lånt i over et år. Men jeg fant den igjen og slapp billigere unna.

Disse greiene utenpå cd'er som man låner har også en lei tendens til å forsvinne..

Lurer på om han som spiser sokker inni vaskemaskina også liker bibliotekenes plast-emballasje?

Kizza1365380506

Nå ga du meg dårlig samvittighet. Jeg har tre lydbøker jeg må levere.

Jeg syntes det var kjempeirriterende når jeg fikk vite at jeg var første mann i ventekøen på Ringenes Herre to tårn og at leveringstiden var gått ut. I nesten to måneder måtte jeg vente på at vedkommende leverte inn etter frist. Dette var lydbok. Han stakkaren på biblioteket rømte nesten da han så meg til slutt. Jeg blir sjelden sint og irritert på skrankefolk, det er jo ikke deres feil, men her må jeg si jeg mistet fatningen.

Lever i tide. :o)

Gjest prust

Jeg er akkurat som deg og har lånekort på 3 bibliotek i tillegg til skolebiblioteket.

En gang måtte jeg betale for en bok som jeg hadde lånt i over et år. Men jeg fant den igjen og slapp billigere unna.

Disse greiene utenpå cd'er som man låner har også en lei tendens til å forsvinne..

Lurer på om han som spiser sokker inni vaskemaskina også liker bibliotekenes plast-emballasje?

Har faktisk ikke opplevd at coveret forsvinner - så den som spiser sokker blir nok mett nok på sokker her i huset!

Jeg vet at et eller annet sted har jeg ei bok jeg lånte av en av foreleserne da jeg studerte...Var ferdig i '96! Har bare lyst til å glemme det - men jeg VET det jo så godt!

Gjest prust

Nå ga du meg dårlig samvittighet. Jeg har tre lydbøker jeg må levere.

Jeg syntes det var kjempeirriterende når jeg fikk vite at jeg var første mann i ventekøen på Ringenes Herre to tårn og at leveringstiden var gått ut. I nesten to måneder måtte jeg vente på at vedkommende leverte inn etter frist. Dette var lydbok. Han stakkaren på biblioteket rømte nesten da han så meg til slutt. Jeg blir sjelden sint og irritert på skrankefolk, det er jo ikke deres feil, men her må jeg si jeg mistet fatningen.

Lever i tide. :o)

Ja, det må jo være forferdelig irriterende å måtte vente på en sosekopp som ikke leverer i tide. Kanskje jeg skal prøve å tenke på det?

Gebyret er ikke så høyt at det er avskrekkende, i alle fall ikke på barnebøker/barne-cd'er.

Annonse

Gjest prust

Her i byen kan man fornye lånet via nettet. Enkelt og greit dersom en ikke får levert i tide.(kan også gjøres pr. tlf da)

Ja, men det er jo oså flaut synes jeg - å ringe og spørre om å få forlenge lånet, når problemet kun er at jeg ikke gidder å gå de 250 meterne fra jobben til biblioteket og levere bøkene.....

Kizza1365380506

Ja, det må jo være forferdelig irriterende å måtte vente på en sosekopp som ikke leverer i tide. Kanskje jeg skal prøve å tenke på det?

Gebyret er ikke så høyt at det er avskrekkende, i alle fall ikke på barnebøker/barne-cd'er.

Ja det er gjerne en begynnelse. Men så er det jo litt avhengig av om det er en populær bok eller cd da. Ikke alt er like ettertraktet. Ringenes herre var det 9 mnd ventetid på og det er jo sjeldent da. Kunne fått boken tidligere da.

Men det er ett tankekors ja.

Gjest prust

Hehe, jeg er bibliotekar selv, og jeg klarer ikke å levere inn i tide. Bibliotekarer er de verste til å levere sent, og de trenger bare ta med bøkene _på_jobb_! Trøst deg med at du ligger skrittet _foran_ dem!

Ok da - jeg er en fortreffelig bibliotek-kunde :-)

Neida, det hender jeg legger merke til om noen får jevnlige purringer, men det er ikke noe vi biter oss merke i som regel. :o) Og hvis det er en trøst så går purringene automatisk så vi sitter ikke og skriver dem for hånd og legger merke til hver eneste en.

Gjest prust

Neida, det hender jeg legger merke til om noen får jevnlige purringer, men det er ikke noe vi biter oss merke i som regel. :o) Og hvis det er en trøst så går purringene automatisk så vi sitter ikke og skriver dem for hånd og legger merke til hver eneste en.

Det høres jo greit ut egentlig. Hadde jeg vært hyppig stamgjest, f.eks. en gang i uka, og alltids hatt bøker levert for seint, hadde det vel vært verre......

Skal prøve å skjerpe meg :-)

Det høres jo greit ut egentlig. Hadde jeg vært hyppig stamgjest, f.eks. en gang i uka, og alltids hatt bøker levert for seint, hadde det vel vært verre......

Skal prøve å skjerpe meg :-)

Vi verken biter eller bjeffer vi. :o) Dvs. vi har innimellom noen unger som er jævlig sosete og ikke har kontroll på noe som helst av det de har lånt og disse prøver vi å stramme opp litt da, men ikke ellers.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...