Gå til innhold

Opera M2 - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Noen som bruker dette mailprogrammet? Har begynt å bruke Opera 7 i stedet for IE - synes det funker bra. Men hvordan er M2? Er det sant at du er tryggere i forhold til virus hvis du holder deg unna Outlook/Outlokk Express?

Nå bruker jeg gratis AVG virusprogram fra Grisoft.com. Dette sjekker mailen i Outlook Express. Noen virusprogram som kan brukes med M2? Eller trenger jeg ikke automatisk virussjekk av mail når jeg bruker M2?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107032-opera-m2-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er M2 helt perfekt - mye fordi jeg er avhengig av å holde styr på ca 20 forskjellige mailinglister. M2 sorterer disse automatisk. Jeg liker også at M2 fungerer etter "databaseprinsippet", det vil si at alle "mappene" egentlig ikke er mapper, men ulike innfallsporter til samme mail. Det betyr at jeg kan sortere og kategorisere ting akkurat slik jeg vil, uten å måtte huske om jeg puttet mailen i den mappen eller i den mappen. Jeg får tilgang til samme mail fra begge mappene, uten å lage flere kopier av den.

Ulike personer har ulike behov, men dette er hovedgrunnen til at jeg bruker M2. I likhet med Zirine bruker jeg Mailwasher, så jeg vet ikke hvor godt spamfilteret i M2 er. I tillegg er virusfaren et godt argument - 95% av alle virus er skreddersydd for Outlook og OE, og vil dermed ikke påvirke M2. Du bør ha antivirusprogram installert, men det er ikke strengt nødvendig at det sjekker mailen din dersom du bruker et annet mailprogramm enn Outlook/OE. Jeg bruker AVG selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107032-opera-m2-erfaringer/#findComment-627135
Del på andre sider

For meg er M2 helt perfekt - mye fordi jeg er avhengig av å holde styr på ca 20 forskjellige mailinglister. M2 sorterer disse automatisk. Jeg liker også at M2 fungerer etter "databaseprinsippet", det vil si at alle "mappene" egentlig ikke er mapper, men ulike innfallsporter til samme mail. Det betyr at jeg kan sortere og kategorisere ting akkurat slik jeg vil, uten å måtte huske om jeg puttet mailen i den mappen eller i den mappen. Jeg får tilgang til samme mail fra begge mappene, uten å lage flere kopier av den.

Ulike personer har ulike behov, men dette er hovedgrunnen til at jeg bruker M2. I likhet med Zirine bruker jeg Mailwasher, så jeg vet ikke hvor godt spamfilteret i M2 er. I tillegg er virusfaren et godt argument - 95% av alle virus er skreddersydd for Outlook og OE, og vil dermed ikke påvirke M2. Du bør ha antivirusprogram installert, men det er ikke strengt nødvendig at det sjekker mailen din dersom du bruker et annet mailprogramm enn Outlook/OE. Jeg bruker AVG selv.

Takk for grundig svar. Jeg prøver M2 nå - virker veldig ok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107032-opera-m2-erfaringer/#findComment-627918
Del på andre sider

Jeg bruker operamailen og den er kjempebra. Nå vet jeg ikke helt hvordan det håndterer spam all den tid jeg vasker mailen med Mailwasher før jeg henter den ned, men jeg registrerer at den legger seg i en egen spam mappe.

Styr unna Outlook - velg Eudora eller Opera.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107032-opera-m2-erfaringer/#findComment-627919
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...