Gjest Snarveier i et ungt hode Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Du må aldri blåse en katt i øret, for hvis du gjør det fire eller fem ganger biter den deg i leppene. Og da slipper den ikke taket på minst ett minutt.(Lisa 9 år) Det nytter bare ikke å støvsuge katter: Ikke engang om de er aldri så møkkete. (Aslaug 10 år) Et vingfang er lengden av en fugl på tvers. (Vilde 7 år) Jeg har funnet et harepusskjelett som hadde ramla ut av kroppen på en kanin. Jeg tror det var et pappaskjelett for det var ganske vissent og kjedelig (Line 6 år) Appelsiner har ikke skjelett, men det har maur (Line 6 år) En fjert er en liten fugl med grå vinger (Stig 9 år) Kua parrer seg med oksen for å få kalver. Oksen gjør det fordi den har lyst (Sverre 6 år) Jeg kjenner en sau som sitter i rullestol. (Øyvind 6 år) Alle dyr kom på jorden før menneskene. Dyrene levde i ro og mak helt til menneskene kom og lagde veier, hus, hoteller og kondomer. (Lars 10 år) Om foreldre og familie: Det er dumt å le av pappa når han er sinna på deg. (Karina 8 år) Pappa sier mamma'n min er bevisstløs når hun kjøper klær. (Tor 6 år) Mamma'n min er så veldig pen, for hun har så veldig lange pupper. (Bjarne 6 år) Når jeg blir voksen vil jeg bli akkurat som pappa, bortsett fra at jeg ikke vil ha hår over hele meg. (Tony 8 år) En ektefelle er noe som er laget av jern og ofte henger ute i skogen.(Tobias 6 år) Om kjærlighet: Utseende har ingenting å si. Se på meg - jeg er veldig kjekk, men har allikevel ingen å gifte meg med. (Brian 7 år) For å få kjærligheten til å vare er det viktig å være en god kysser. Da kan det hende at kona di glemmer at du aldri tar ut søpla. (Erik 8 år) Folk som er forelsket holder hverandre i hendene så ikke ringene skal fallle av. For de koster mange penger. (Tine 7 år) Om naturvitenskap: En hestekraft er den energien som trengs for å trekke en hest fem hundre meter på ett sekund. (Eyvind 10 år) En vibrasjon er en bevegelse som ikke vet hvilken vei den skal gå. (Rune 8 år) Vann plyster ved hundre grader. (Mons 9 år) Sopp vokser på fuktige steder. Det er derfor de ser ut som paraplyer.(Henrik 8 år) Om mat og drikke: Man bør aldri drikke noe når en står på hodet. (Jonas 7 år) Arsenikk er et sterkt krydder som lett kan ødelegge hele middagen. (Jeanette 10 år) Det går an å få brødskivene i matpakka til å henge på veggen. Men da må man kaste hardt. (Patrick 10 år) Det eneste som er verre enn lever, er bleiene til lillebroren min. (Hogne 8 år) Kroppen må ha mat for å overleve. Italiensk salat koster over fem kroner kvadratmeteren. (Henrik 7 år) Det går ikke an å gjemme brokkolien i melkeglasset. (Jonny 6 år) Blåbær er innmari godt, fordi det er syltetøy inni dem. (Bjørn 5 år) Om land og folk: Noen steder er det så varmt at de som bor der må bo andre steder. (Elin 8 år) Asyl er en by utenfor Russland. (Håkon 8 år) Anarki er et land hvor kongen er dronning. (Tore 11 år) Jomfruelig land er et sted hvor menneskehender aldri har satt sine føtter. (Hans Petter 7 år) Om kroppen: Ørene er to flak som er skrudd fast i hodet (Iver 5 år) Kroppen består av 90 % vann, 2 % bein og kjøtt, og har negler etter behov. (Erik 9 år) En kropp er noe som ender i skoene. (Andreas 5 år) Skjelettet er det som er igjen etter at innsiden har blitt tatt ut og utsiden har blitt tatt av. Skjeletter er til for å ha noe å henge kjøttet på. (Preben 7 år) Damene er mykere i hjørnene enn det mennene er. (Pia 6 år) Hvis du går en tur og hjernen faller ut, så finner vi ikke veien hjem, for da klarer vi ikke å tenke klart lenger. (Caroline 6 år) Noen menn har hår på ryggen. Særlig forbrytere og badevakter. (Stine 6 år) Hvis man blir støl i huden er det bare å smøre seg med tigerbalsam. Den virker fort, for moset tiger er kraftige saker. (Hege 6 år) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107076-fra-barnemunn-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.