Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 24 år, som har fått utslett rundt hår området nedentil og lurer på hva det kan være. Det klør og svir. Men det er ikke på kjønsorganet. Hva kan det være og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det. Har vært til lege, men har ikke fådt noe hjelp der. Så jeg prøver dere. Jeg har gådt med det i litt over en mnd. Har prøvd å smøre sår salve på det, men det har ikke minket.

Jeg har også en annen ting, som bekymrer meg. Og det er at jeg ikke har hatt begynnelsen av november. Har tenkt på at jeg kanskje er gravid, siden det kommer veske ut fra det ene brystvorten min, men graviditetstestene viser negativ. Har spurt legene, men det sir det går over og at jeg får mensen tilbake. Men slik, som det er nå har det aldri vært. Jeg er redd det kan være noe galt. Kan dere gi meg noe tips råd om ka æ skal kem/ka æ skal kontakter? Det hadde vært veldig fint..

Med hilsen Else

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107130-utslett-kl%C3%B8e-og-svie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kan det vaere en allergisk reaksjon? da kan en mild kortosonkrem hjelpe. Man kan kjoepe hydrokortison uten resept. Hjelper dte ikke, soek hudlege.

Med hensyn til manglende menstruasjon (var det den som ikke har vaert siden november?), saa boer du soeke lege. Det at du ogsaa har melk i brystene kan gi mistanke om at du produserer for mye prolaktin. Det kan i noen tilfeller skyldes en godartet svulst paa hypofysen (hjernevedhenget), noe som kan behandles med tabletter. En blodproeve vil avsloere om det er tilfelle.

For lavt stoffskifte kan ogsaa vaere en sjeldnere aarsak. Bed din lege om henvisning til gynekolog, for dette boer avklares.

Men som sagt, ikke grunn til aa bli skremt. Behandlingen er enkel med tabletter (om det skulle vaere for stor poduksjon av prolaktin med eller uten svulst)

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...