Gå til innhold

Voksne og barns rusmisbruk har sammenheng

Anbefalte innlegg

Gjest Liker det ikke

Jeg leste nylig en avisartikkel der det sto at; "de unges eventuelle rusproblemer er bare en gjenspeiling av de voksnes problemer.Du ser det der foreldre eller mange andre voksne går jevnlig på fylla,der har ungdommen store rusproblemer."

Og den teorien stemmer ihverfall på en prikk her på dette stedet jeg bor, det er en kamp og holde ungene unna rusmiljøet.Heldigvis har det gått bra med mine, men jeg lurer virkelig på om det er flaks når jeg ser meg rundt og hører hva ungdommer i nærmiljøet driver med.Jeg synes det er sjokkerende og oppdage det presset ungene våre blir utsatt for.Og det er sjokkerende hvor lite de fleste vet om HVA ungene deres driver og eksprimenterer med når de er på fest,de fleste har ikke det minste peiling.De tror ungene deres er de englebarna de utgir seg for, mens realiteten er helt motsatt.Ett eksempel;En på streeten vet(har også sett og kan bekrefte!) de mest groteske ting om hva ei ung jente driver med(kan ikke gjengi her,men det gjelder diverse rusmidler,grov utnyttelse osv).Her om dagen hørte jeg at mora pratet om at hun hadde en så ærlig jente som hun kunne stole på i ett og alt, derfor fikk hun også frihet ettersom hun aldri gjorde det fnugg av galt, jadda....

Ingen tør og si sannheten til henne,hun er den eneste som ikke vet tror jeg.Hva hadde du gjort i en slik kinkig situasjon?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...