Gå til innhold

Forbanna sosialistjævler!!!!

Anbefalte innlegg

Forbanna inkompetente idioter!

Hvorfor skal vi ha et så jævlig høyt nivå på avgiftene her tillands? Og hvorfor skal de overgå hverandre med forbud? Hvorfor må vi først betale (alt for mye) skatt på inntekten, for så å betale 24% moms på omtrent ALT vi kjøper. Putter vi pengene i banken etter å ha betalt skaa må vi betale 28% skatt på renta, og bruker vi dem ikke ganske kjapt må vi faen skjæra meg betale formueskatt på dem etterpå!

Og hvor er denne velstanden de liksom forsvarer skattene med? Helsekøene, mangelen på sykehjemsplasser, manglende barnehageplasser, mangelen på kompetente lærere, leger, tannleger og ikke minst mangelen på skikkelig undervisning og vedlikehold på skolen.

Er det så vanskelig å skjønne at man må investere om man vil ha avkastning?

Vi har en av europas eldste og mest forurensende bilparker. Hver 4. bil i daglig bruk er OVER 16 ÅR! Er det så jævla vanskelig å skjønne at gamle biler forurenser mer enn nye? Nei det er ikke det, men hvorfor er det da så vanskelig å skjønne at bilavgiftene må NED?!?!?

Forbanna idioter!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107167-forbanna-sosialistj%C3%A6vler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

*ler*

Men HVORFOR er det slik at i ALLE land jeg har bodd syter folk og TROR (feilaktig) at i akkurat dette landet har de de høyeste avgiftene, de laveste lønningene, de dummeste politikerene, de verste skolene...

Sannheten er vel, som en latinamerikansk diktator sa: vi må heller bytte ut velgerene!

PS: Det er Frp som ville øke statsbudsjettet.

*ler*

Men HVORFOR er det slik at i ALLE land jeg har bodd syter folk og TROR (feilaktig) at i akkurat dette landet har de de høyeste avgiftene, de laveste lønningene, de dummeste politikerene, de verste skolene...

Sannheten er vel, som en latinamerikansk diktator sa: vi må heller bytte ut velgerene!

PS: Det er Frp som ville øke statsbudsjettet.

Her har vi jo grunn til å klage da ;-) Og nei, som sagt så stemmer jeg ikke FRP. En liten smule anstendighet finnes da fortsatt.

Her har vi jo grunn til å klage da ;-) Og nei, som sagt så stemmer jeg ikke FRP. En liten smule anstendighet finnes da fortsatt.

Men det morsomme er at i svært mange land er skatter og avgifter langt høyere enn i Norge, sammenlignet hva vi får igjen. (Kapitalbeskatningen her er 28%, istedet for 40%.)

Det viktigste er jo også at disse pengene ikke blir "tatt vekk og gjemt" av onde politikere, men brukt på sykehus, trygd, skoler, eldrehjem, osv, osv.

Med vennlig hilsen

Annonse

Men det morsomme er at i svært mange land er skatter og avgifter langt høyere enn i Norge, sammenlignet hva vi får igjen. (Kapitalbeskatningen her er 28%, istedet for 40%.)

Det viktigste er jo også at disse pengene ikke blir "tatt vekk og gjemt" av onde politikere, men brukt på sykehus, trygd, skoler, eldrehjem, osv, osv.

Med vennlig hilsen

Jeg synes Jens og Kristin er onde uansett jeg

Jeg synes Jens og Kristin er onde uansett jeg

Hei,

Det er verd å få med seg at kombinasjonen av "sosialdemokrati" og "velferdsstat" har gitt oss den høyeste levestandarden for noe land i verden. Selv uten olje har samme kombinasjon gitt andre land nesten like høy levestandard: Danmark, Sverige, Nederland, osv.

Er det noe spesifikt land som du mener tilbyr sine innbyggere bedre "betingelser" enn Norge?

Med vennlig hilsen

Hei,

Det er verd å få med seg at kombinasjonen av "sosialdemokrati" og "velferdsstat" har gitt oss den høyeste levestandarden for noe land i verden. Selv uten olje har samme kombinasjon gitt andre land nesten like høy levestandard: Danmark, Sverige, Nederland, osv.

Er det noe spesifikt land som du mener tilbyr sine innbyggere bedre "betingelser" enn Norge?

Med vennlig hilsen

Det var da voldsomt til lovprising av det bestående. En slik konservatisme er sjelden å se.

Velvel..Kombinasjonen "sosialdeomkrati og velferdsstat" er jo noe som alle er enige i. Selv FrP vil skrive under på det du sier. Du glemt riktignok det tredje elementet, nemlig oljepenger.

Det er ikke slik at reduksjoner i skatter og avgifter betyr avvikling av velferdsstaten. Vi har verdens høyeste skatte- og avgiftsnivå, verdens dyreste off. sektor, men ikke verdens beste off. tjenester.

Skole er et godt eksempel. Ingen land i OECD har færre elever pr. lærer, ingen elever koster med (justert for kjøpekraft). Likevel er det mye som tyder på at vår skole ikke henger med kvalitetsmessig.

Mens de aller fleste andre land reduserer tallet på off. ansatte kraftig, og klarer å beholde/bedre nivå på tjenestene, har vi i Norge økt antall off. ansatte til over 700.000, en økning på 150.000 det siste tiåret.

Ingen er tjent med denne utviklingen, heller ikke de off. ansatte selv. Før eller senere må finansieringen av dette få store problemer, og korthuset vil rase sammen.

Det er nemlig slik at noen må bringe cash til landet, noen må drive business som kan beskattes. Den dagen vi alle jobber i rådhuset og sender skjema til hverandre, er det jamt slutt.

Med vennlig hilsen

Dine fremstillinger av skattenivået for kapitalinntekter er feilaktig. Norge ligger midt på treet for OECD-området når det gjelder kapitalbeskatning.

For øvrig blir lønnsomheten til de fleste bedrifter mer rammet av andre forhold; styrket krone, særnorsk rente, særnorsk lønnsnivå, særnorsk avgiftsnivå og handelshindringer.

Dine fremstillinger av skattenivået for kapitalinntekter er feilaktig. Norge ligger midt på treet for OECD-området når det gjelder kapitalbeskatning.

For øvrig blir lønnsomheten til de fleste bedrifter mer rammet av andre forhold; styrket krone, særnorsk rente, særnorsk lønnsnivå, særnorsk avgiftsnivå og handelshindringer.

Med andre ord - konservativt vanstyre.

Med vennlig hilsen

Det var da voldsomt til lovprising av det bestående. En slik konservatisme er sjelden å se.

Velvel..Kombinasjonen "sosialdeomkrati og velferdsstat" er jo noe som alle er enige i. Selv FrP vil skrive under på det du sier. Du glemt riktignok det tredje elementet, nemlig oljepenger.

Det er ikke slik at reduksjoner i skatter og avgifter betyr avvikling av velferdsstaten. Vi har verdens høyeste skatte- og avgiftsnivå, verdens dyreste off. sektor, men ikke verdens beste off. tjenester.

Skole er et godt eksempel. Ingen land i OECD har færre elever pr. lærer, ingen elever koster med (justert for kjøpekraft). Likevel er det mye som tyder på at vår skole ikke henger med kvalitetsmessig.

Mens de aller fleste andre land reduserer tallet på off. ansatte kraftig, og klarer å beholde/bedre nivå på tjenestene, har vi i Norge økt antall off. ansatte til over 700.000, en økning på 150.000 det siste tiåret.

Ingen er tjent med denne utviklingen, heller ikke de off. ansatte selv. Før eller senere må finansieringen av dette få store problemer, og korthuset vil rase sammen.

Det er nemlig slik at noen må bringe cash til landet, noen må drive business som kan beskattes. Den dagen vi alle jobber i rådhuset og sender skjema til hverandre, er det jamt slutt.

Hei,

På den annen hånd: man kan sikkert få en veldig sunn økonomi hvis vi bare holder f. eks. 30% av befolkningen som ulønnede slaver! :-)

Ja, skolen i Norge er dyr. Det skyldes nok at lærere faktisk får lønn (!), osv. Videre, at samfunnet påtar seg kostnadene for å utdanne de som krever ekstra mye - istedet for å la disse havne i rennestenen (slik som mange andre land).

Diktatoren Medici i Brasil ble spurt hvordan det gikk i Brasil:

"Landet har det meget godt, men folket har det elendig" var det ærlige svaret.

Jeg er selvsagt enig i at folk ikke får det godt hvis økonomien er skakk-kjørt, men poenget er at økonomien er til for folket, og ikke omvendt.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hei,

På den annen hånd: man kan sikkert få en veldig sunn økonomi hvis vi bare holder f. eks. 30% av befolkningen som ulønnede slaver! :-)

Ja, skolen i Norge er dyr. Det skyldes nok at lærere faktisk får lønn (!), osv. Videre, at samfunnet påtar seg kostnadene for å utdanne de som krever ekstra mye - istedet for å la disse havne i rennestenen (slik som mange andre land).

Diktatoren Medici i Brasil ble spurt hvordan det gikk i Brasil:

"Landet har det meget godt, men folket har det elendig" var det ærlige svaret.

Jeg er selvsagt enig i at folk ikke får det godt hvis økonomien er skakk-kjørt, men poenget er at økonomien er til for folket, og ikke omvendt.

Med vennlig hilsen

Min sammenligning omfattet OECD-området, og her finnes ingen lærere som er slaver, meg bekjent.

Faktisk er det slik at lærerlønningene i Norge ligger under gjennomsnittet i OECD.

Det er også slik at norske lærere driver direkte undervisning i langt færre timer pr. år enn sine kollegaer i andre land.

Man kan hevde at vi tar oss av vanskeligstilte elever på en bedre måte enn andre land, og derfor bruker mer ressurser. Jeg har ikke noe tall som kan bekrefte dette, og min erfaring tyder ikke på at det er korrekt.

Jeg trodde det var de borgelige som styrte nå :)

Men noen skal en jo skylde på. Lenge siden det har vært sosialistisk flertallsregjering nå, er det ikke?

Nuvel. Det er ikke helt lett for en regjering å driver med revolusjon heller da, og vi har da jaggu meg hatt endel aper (eller APere om du vil) i regjering de siste 50 årene.

Og hvem er det som pusher på for å hele tide melke oss for mer og mer, og forby mer og mer? Det er sosialistene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...