Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil det si at det koster 10 kr for å låne handlevogn noen steder? Har aldri opplevd det. I så fall er det juks å bruke andre pengeetterligninger.

Man får jo uansett det man stapper inn tilbake. Men har man en nøkkelring med en slik dings på så er den jo alltid der - ikke alltid man har en 10'er.

Vil det si at det koster 10 kr for å låne handlevogn noen steder? Har aldri opplevd det. I så fall er det juks å bruke andre pengeetterligninger.

Nei, nei. Du får jo pengene tilbake. Hensikten er jo at kundene skal sette vogna på plass. Enkelte butikker deler ut slike poletter, eller hva det nå kalles, som erstatning for tieren

Annonse

Gjest gjerrigknarken

Jeg fikk kjøpt en sånn på butikken, jeg. De hadde de bak disken i ei skål. Den kosta ti kr.

Da kan du jo like godt bruke en tier hver gang. Den får du tross alt igjen.

Jeg har to, en jeg fikk på City Nord i Bodø den dagen de starta med mynter på handlevognene og en jeg fikk fra DnB.

Jeg har to, en jeg fikk på City Nord i Bodø den dagen de starta med mynter på handlevognene og en jeg fikk fra DnB.

Jo, men denne har jeg hengende på nøkkelknippet, så den er alltid med meg. Siden jeg stort sett alltid betaler med kort, er det heller sjeldent at jeg har en tier i lommeboka, og det er så irriterende å måtte stå i kø for å veksle :)

Ulv I Faarikaal

Det heter bisniss !

F eks handleposene koster kun 25 øre i innnkjøp, en butikk har en avanse på kr 50-150.000 kr pr år på salget av disse.

*wow* Hvor i all verden bor du? Og drar du aldri andre steder? 10 kr som pant på handlevognene brukes jo på så godt som alle kjøpesenter av litt størrelse.

Ungene har som hobby å sende mail til forskjellige firma og be om reklameartikler og handlevogn"mynt" i nøklering er tydeligvis en veldig vanlig reklameartikkel, så ungene har en hel haug av dem.

Dessverre er vi leie til å glemme å ha dem med når vi skal til et sted med slike vogner for å handel. ;-) (Ingen i området her som bruker slike vogner så derfor har jeg ingen fast på nøkleknippet mitt.)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Man får jo uansett det man stapper inn tilbake. Men har man en nøkkelring med en slik dings på så er den jo alltid der - ikke alltid man har en 10'er.

Eller som jeg: en liten finurlig modifikasjon på en brikke jeg fikk på Europris, og jeg kan løse ut en handlevogn uten mynt og slipper å sette den tilbake.

En sabotør på supern.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...