Gå til innhold

Ny livsstil

Anbefalte innlegg

Gjest Mailin
Skrevet

Legger dette inn på åpent forum fordi jeg ønsker råd og tips fra "allmennheten" og ikke treningsfanatikere.

Jeg er en jente på 27 år som har bestemt meg for å endre livsstil.

Er 160 og ca 80 kg så det sier seg selv at jeg trenger det.

Dette er som sagt ikke en slankekur,men jeg må likevel gå ned i vekt,og den eneste måten jeg klarer å begrense matinnt5aket på,er å gjøre det mange av dere mener er unødvendig;telle kalorier.

Jeg skal holde et omtrentlig inntak på 1000 -1200 kalorier pr dag. Noen dager mer,noen mindre,men aldri mer enn 1200.

Grunnen til at jeg ikke spiser mer er at jeg har en ekstremt stillesittende jobb.

Jeg jobber på kontor og ved pc,10-12 timer om dagen.

Jeg spiser allsidig,ingenting er forbudt,mange små måltider,noen litt større. Og koser meg med både sjokolade og pizza i helgene.

Av trening har jeg spinningsykkel. Denne sykler jeg 40 minutter på før jeg drar på jobb.

Og 60 minutter på kvelden,når jeg kommer hjem. Jeg tar godt i,alt etter dagsformen.

Poenget er at jeg skal bevege meg hver dag for å kompensere for den passive tilværelsen ellers.

Jeg trenger råd og innspill fra dere! Tips om matvarer med lite kalorier,treningstips,motivasjon. Hva som helst!

Kan vi starte en motivasjonstråd her?

Ikke for slanking,men for en bedre og sunnere tilværelse?

Skrevet

Hei!

Kjempebra tiltak!

Jeg har også begynt å bli mer bevisst på hva som er bra for kroppen eller ikke... Så det er interessant for meg å lese hva slags metoder andre har!

Jeg slanker meg ikke, men jeg syntes jeg var slapp i fisken og slapp ellers, så tenkte jeg måtte spise sunnere og bevege meg mer. Personlig tror jeg ikke jeg hadde klart å gjennomføre sykling inne to ganger om dagen, men det er kjempeflott at du greier det! Jeg har imidlertid kjøpt meg en sykkel, så tar meg heller en sykkeltur ute. Da får jeg frisk luft også, og det er definitivt et pluss :)

Tror problemet mitt før var at jeg var sliten og slapp, og fordi jeg var slapp la jeg meg ganske ofte ned og sov en time nå og da. Nå har jeg funnet ut at dersom jeg er slapp er det mye bedre å ta en joggetur eller sykkeltur, jeg føler meg jo mye kvikkere etterpå!

Uansett: Det er kjempebra at du kommer i gang og får beveget deg! :) Det trenger vi som sitter mye i ro. Ikke tar det lang tid for man merker at man er mer opplagt heller.

Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...