Gå til innhold

Gode husmødre - HJELP!

Anbefalte innlegg

Skulle til å bake her, har kjøpt inn en del mel osv. Fant ut at jeg skulle nå like godt ta og vaske og rydde nedi skuffa før jeg satte dt noe nytt, og hva ser jeg da?!? Først ser jeg at det har rent ut sirup nederst i skuffa. Greit nok, det fikk jeg bort. Men så skal jeg til å ta bort noe mel osv. som hadde samlet seg i hjørnene, og da dukker de opp - ekle, hvite larver som kravler rundt (ikke så mange, 4-5 stykker kanskje), og en svart lita bille som krabber bortover. Nå har jeg vaska dem bort, og gått løs på skuffa under (der jeg har det meste av melet osv). Har ikke sett noen biller eller larver der enda.

Men over til saken - bør jeg hive absolutt alt fra skuffene (bortsett fra tette gjærposer osv, de må vel være greie??), eller holder det om jeg hiver det som er åpnet? Har ikke sett antydning til verken larver eller biller i noen av posene / eskene med mel, melis, kakao osv.

Hilsen en dårlig husmor med gode forsetter om å begynne å vaske oftere nedi skuffene sine (synes nå ikke det er sååå lenge siden jeg vaska der heller jeg da, rundvaska hele kjøkkenet i fjor høst...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107192-gode-husm%C3%B8dre-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest hjerterdame

Jeg trodde jeg lot nåde gå for rett da jeg lot en liten sommerfugllignende møll overleve sitt møte med meg... Vet du at slike melmøll kan bli til 700 i løpet av 3 måneders tid dersom forholdene er gode? Noe de var i mitt kjøkken? Men nå er alle 700 støvsuget eller drept på andre måter og de få larvene som overlevde tar jeg framdeles noen av, men Gudskjelov ikke mange igjen! Jeg ville ikke tatt sjansen på å la noe uforseglet bli stående. Selv har jeg satt masse mel og slikt i frysen, for det dreper egg og larver - men sant å si - jeg orker ikke bruke noe av det - i tilfelle det skulle være noen dypfryste dyr der...æsj!

Så frys varene om du ikke vil kaste dem, er mitt råd. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...