Gå til innhold

Hunde-folk! "Skrukkehund" - hvilken rase?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Har så lyst på sånn hund med masse skinn til overs! ; ) De er så nusslige! Skinnet krøller seg på hele kroppen ders. De er Beige/lyse brune. Finner ikke noe bilde av dem på nettet heller. kan ikke huske å ha sett sånne i Norge? Får man tak i dem i Norge og hvor mye koster de?

De er SÅÅÅ nydelige..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107193-hunde-folk-skrukkehund-hvilken-rase/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Pricilla

Jo, de er kjempedeilige! Synes den i mørkegrå var ganske søt, jeg!

Aner ikke hva de koster, men rasevalper pleier å koste fra ca 5-6000 kr.

Gudd løkk!

Rasehunder er nok dyrer enn 6000 ja..

Broren min ga 8000 for en rottweiler..

jeg lurte på om shar pei er dyrere enn det egentlig.. Vet at det ikke er billig, men du får mye for penga da - en venn for livet!

Annonse

Gjest Iznogood

har ikke hatt egen hund, pappa har hatt to store hunder i mange år, men de erdøde. Visst skal jeg kjøpe en! ; )

men det blir ikke ennå...

Jeg har ikke kjennskap til rasen utover det jeg har lest : 'Shar-Pei er våkne og svært intelligente hunder, men på grunn av at de er sta av natur er det likevel ikke alltid så lett å trene dem til lydighet. Det er viktig å variere treningen, slik at hunden ikke mister interessen.

Svakheter hos rasen: Stoffskiftesykdommer forekommer, bittfeil, øreproblemer pga trange øreganger - dette kan man til en viss grad forebygge selv, HD forekommer.'

Noe å tenke igjennom før du velger hund fordi de er 'sååå søøøte'? :-)

Rasehunder er nok dyrer enn 6000 ja..

Broren min ga 8000 for en rottweiler..

jeg lurte på om shar pei er dyrere enn det egentlig.. Vet at det ikke er billig, men du får mye for penga da - en venn for livet!

Rhodesian et-eller-annet hundevalper koster 11.000,-. Min datter kjøpte nettopp en, hun fikk 20% avslag p.g.a. en liten feil, som iallfall ikke jeg kan se.

har ikke hatt egen hund, pappa har hatt to store hunder i mange år, men de erdøde. Visst skal jeg kjøpe en! ; )

men det blir ikke ennå...

Lykke til sier nå jeg. En slik hund i en førstegangseier er nesten dømt til å mislykkes. Skal love deg at den ikke er like søt når den har tygd i stykker alt du har fordi den ikke har fått riktig trening (bare et eksempel!). Dette er ingen hund for nybegynnere, det spiller ingen rolle hvor mange hunder pappa har hatt for man er nødt til å ha kunnskap og erfaring med trening og adferd, spesielt kroppspråk for å ha en slik rase!!!

Ja da de er søte og morsomme, men jeg lover deg at de kan ende opp som monstre(akuratt som mange andre raser) i uerfarne hender. Du bør heller begynne med en rase som tåler litt feiling og prøving. Heldigvis er det ikke den letteste rasen å få tak i her i landet og de er rimelig dyre også ettersom hvor de kommer fra. Regner med at du ikke kommer til å bry deg så mye om hva jeg sier allikevel, men nå har jeg da sagt det. Også ønsker jeg deg lykke til.

tigertrollet

Vær så snill å vurder andre ting enn utseendet når du kjøper hund da, Pricilla..*moraliserer*

Vær oppmerksom på hudplager pga pelsens karakter. Forøvrig kjenner jeg ikke til gemytt eller instinkter.

Men skaff deg raseinformasjon og se om det er en hund for deg først.

Husk: akkurat som med mannfolk kan man gjøre skivebom ved kun å gå etter utseendet...;-)

Gjest Iznogood

Vær så snill å vurder andre ting enn utseendet når du kjøper hund da, Pricilla..*moraliserer*

Vær oppmerksom på hudplager pga pelsens karakter. Forøvrig kjenner jeg ikke til gemytt eller instinkter.

Men skaff deg raseinformasjon og se om det er en hund for deg først.

Husk: akkurat som med mannfolk kan man gjøre skivebom ved kun å gå etter utseendet...;-)

Good point ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...