Gjest bitterbitter Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 jeg er en jente som har fått bekreftet at jeg har kjønnsvorter. Jeg har mest lyst til å ta livet mitt, for jeg måtte skræve for en mannelig lege og betale for det...I tillegg til at den første behandlingen med frysing var sinnsykt vondt! Det er det værste jeg har vært med på!! Hva skal jeg gjøre? Jeg som ikke er seksuelt aktiv heller... må betale for noe jeg ikke er skyldig i... Finnes det ingen annen behandling som er minst like effektiv? OG FOR Å IKKE SNAKKE OM BILLIGERE?? jeg er fattig og syk.. hvorfor er dette ikke likestilt som clamydia? Jeg synes det er tåpelig! Hjelp! Er det noen kvinnelige snille leger eller jenter med samme vonde erfaring som meg som kan fortelle meg om denne kjønnsykdommen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107227-j%C3%A6velige-kj%C3%B8nnsvorter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert jente 16 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hei! Jeg har også kjønnsvorter og det er helt jævlig. Prøvd å pensle men det kommer bare igjen. Det er skikkelige smerter når jeg sitter og har på meg trange bukser og sykler og det går IVERTFALL ikke an å ha noe slags seksuell kontakt, ikke med deg selv engang. Men frysing.. hva gjør di da da? Er så jævla lei denne dritten.. Ødlegger hele hverdagen min. Hade 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107227-j%C3%A6velige-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-632547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bitterbitter Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hei! Jeg har også kjønnsvorter og det er helt jævlig. Prøvd å pensle men det kommer bare igjen. Det er skikkelige smerter når jeg sitter og har på meg trange bukser og sykler og det går IVERTFALL ikke an å ha noe slags seksuell kontakt, ikke med deg selv engang. Men frysing.. hva gjør di da da? Er så jævla lei denne dritten.. Ødlegger hele hverdagen min. Hade jeg skal gå til legen en gang i uken i ca. fem uker, og han sprayer med flytende nitrogen (dvs, han fryser vortene). Det er visst mye mer effektivt enn pensling, og du slipper å styre med det selv. Dessuten er det ikke så mye dyrere enn penslinga! Det som er ille er at du må skræve for legen... men man blir vel vant til det! DU HAR MIN SYMPATI! vi skulle startet en støttegruppe for oss som har kjønnsvorter. Psykisk og fysisk terror på det aller sterkeste. Og vi må betale dyrt for det! Er det ikke noe jeg kan gjøre for at behandlingen for frysing av kjønnsvorter skal bli gratis!?!?! Det er søren meg 90% av seksuelt aktive som har sykdommen. Og jenter har det helt forferdelig når de tar behandling. Altså... Selv om man ikke kan bli steril av sykdommen, og selv sykdommen ikke er farlig: Det er smertefullt! ...og mange kvier seg for behandling. Kanskje ikke sykdommen hadde vært så utbredt hvis det ble satt i gang tiltak mot det. Gratis behandling og så videre. Til frustrert jente 16: Frysing av vorter koster ca. 140kr per gang. Dette gjøres en gang i uka og tar ikke lang tid.. Dessuten får du det skrevet ned i det grønne kvitteringskortet for egenandeler i norge, så hvis du betaler mer enn en viss sum så får du frikort og dermed slipper du å betale mer til legen for resten av året. (i motsetning til dyre apotek-pensle-jalla-greier). Til alle gutter som er føkka i hue og ikke vil bruke kondom: Det er dere som smitter oss jenter! Selv om dere kanskje ikke er klar over det, så er det mange av dere som har sykdommen!!!! Til min X: Du skulle betalt behandlinga for meg! Til alle som har lest mitt innlegg: Vær smart - bruk kondom. Hvis ikke du visste hva kjønnsvorter var før nå, så er du ikke alene om det. Jeg visste ikke hva det var før jeg fikk det. Mark my words, du kjenner det når du får det! "Det klør det klør, tidelibom, det er deeet det gjøøør, tidelibom... DET KLØR SÅ MYYYYE MER ENN FØØØØR! tidelibom og huttemeitu!" og det sviiiir.. og det brenner..... og det føles som om du revner..... Hilsen bitterbitter jente 20 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107227-j%C3%A6velige-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-632766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin78 Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 jeg skal gå til legen en gang i uken i ca. fem uker, og han sprayer med flytende nitrogen (dvs, han fryser vortene). Det er visst mye mer effektivt enn pensling, og du slipper å styre med det selv. Dessuten er det ikke så mye dyrere enn penslinga! Det som er ille er at du må skræve for legen... men man blir vel vant til det! DU HAR MIN SYMPATI! vi skulle startet en støttegruppe for oss som har kjønnsvorter. Psykisk og fysisk terror på det aller sterkeste. Og vi må betale dyrt for det! Er det ikke noe jeg kan gjøre for at behandlingen for frysing av kjønnsvorter skal bli gratis!?!?! Det er søren meg 90% av seksuelt aktive som har sykdommen. Og jenter har det helt forferdelig når de tar behandling. Altså... Selv om man ikke kan bli steril av sykdommen, og selv sykdommen ikke er farlig: Det er smertefullt! ...og mange kvier seg for behandling. Kanskje ikke sykdommen hadde vært så utbredt hvis det ble satt i gang tiltak mot det. Gratis behandling og så videre. Til frustrert jente 16: Frysing av vorter koster ca. 140kr per gang. Dette gjøres en gang i uka og tar ikke lang tid.. Dessuten får du det skrevet ned i det grønne kvitteringskortet for egenandeler i norge, så hvis du betaler mer enn en viss sum så får du frikort og dermed slipper du å betale mer til legen for resten av året. (i motsetning til dyre apotek-pensle-jalla-greier). Til alle gutter som er føkka i hue og ikke vil bruke kondom: Det er dere som smitter oss jenter! Selv om dere kanskje ikke er klar over det, så er det mange av dere som har sykdommen!!!! Til min X: Du skulle betalt behandlinga for meg! Til alle som har lest mitt innlegg: Vær smart - bruk kondom. Hvis ikke du visste hva kjønnsvorter var før nå, så er du ikke alene om det. Jeg visste ikke hva det var før jeg fikk det. Mark my words, du kjenner det når du får det! "Det klør det klør, tidelibom, det er deeet det gjøøør, tidelibom... DET KLØR SÅ MYYYYE MER ENN FØØØØR! tidelibom og huttemeitu!" og det sviiiir.. og det brenner..... og det føles som om du revner..... Hilsen bitterbitter jente 20 det er da ikke 90% som har kjønnsvorter av seksuelt aktive det nekter jeg å tro!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107227-j%C3%A6velige-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-632880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glyxo Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 jeg skal gå til legen en gang i uken i ca. fem uker, og han sprayer med flytende nitrogen (dvs, han fryser vortene). Det er visst mye mer effektivt enn pensling, og du slipper å styre med det selv. Dessuten er det ikke så mye dyrere enn penslinga! Det som er ille er at du må skræve for legen... men man blir vel vant til det! DU HAR MIN SYMPATI! vi skulle startet en støttegruppe for oss som har kjønnsvorter. Psykisk og fysisk terror på det aller sterkeste. Og vi må betale dyrt for det! Er det ikke noe jeg kan gjøre for at behandlingen for frysing av kjønnsvorter skal bli gratis!?!?! Det er søren meg 90% av seksuelt aktive som har sykdommen. Og jenter har det helt forferdelig når de tar behandling. Altså... Selv om man ikke kan bli steril av sykdommen, og selv sykdommen ikke er farlig: Det er smertefullt! ...og mange kvier seg for behandling. Kanskje ikke sykdommen hadde vært så utbredt hvis det ble satt i gang tiltak mot det. Gratis behandling og så videre. Til frustrert jente 16: Frysing av vorter koster ca. 140kr per gang. Dette gjøres en gang i uka og tar ikke lang tid.. Dessuten får du det skrevet ned i det grønne kvitteringskortet for egenandeler i norge, så hvis du betaler mer enn en viss sum så får du frikort og dermed slipper du å betale mer til legen for resten av året. (i motsetning til dyre apotek-pensle-jalla-greier). Til alle gutter som er føkka i hue og ikke vil bruke kondom: Det er dere som smitter oss jenter! Selv om dere kanskje ikke er klar over det, så er det mange av dere som har sykdommen!!!! Til min X: Du skulle betalt behandlinga for meg! Til alle som har lest mitt innlegg: Vær smart - bruk kondom. Hvis ikke du visste hva kjønnsvorter var før nå, så er du ikke alene om det. Jeg visste ikke hva det var før jeg fikk det. Mark my words, du kjenner det når du får det! "Det klør det klør, tidelibom, det er deeet det gjøøør, tidelibom... DET KLØR SÅ MYYYYE MER ENN FØØØØR! tidelibom og huttemeitu!" og det sviiiir.. og det brenner..... og det føles som om du revner..... Hilsen bitterbitter jente 20 Mange som smittes med papillomavirus, får ikke vorter. Det antas at omtrent 10 % av unge, norske kvinner er smittet med viruset, men bare et fåtall av disse får synlige kjønnsvorter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107227-j%C3%A6velige-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-633295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva vet vel du om det? Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 det er da ikke 90% som har kjønnsvorter av seksuelt aktive det nekter jeg å tro!! 90 prosent er smittet, men det er ikke alle som får vorter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107227-j%C3%A6velige-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-633457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bitterbitter Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Mange som smittes med papillomavirus, får ikke vorter. Det antas at omtrent 10 % av unge, norske kvinner er smittet med viruset, men bare et fåtall av disse får synlige kjønnsvorter. nettet påstår så mangt, men denne informasjonen fikk jeg av en lege. 90 prosent. Og hva er papillomavirus? Du vet at det er forskjellige typer vorter? Hvilken av de er papillomaviruset? Bitter sweet symphony 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107227-j%C3%A6velige-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-633463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bitterbitter Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Mange som smittes med papillomavirus, får ikke vorter. Det antas at omtrent 10 % av unge, norske kvinner er smittet med viruset, men bare et fåtall av disse får synlige kjønnsvorter. nettet påstår så mangt, men denne informasjonen fikk jeg av en lege. 90 prosent. Og hva er papillomavirus? Du vet at det er forskjellige typer vorter? Hvilken av de er papillomaviruset? Bitter sweet symphony 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107227-j%C3%A6velige-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-633464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert jente 16 Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 det er da ikke 90% som har kjønnsvorter av seksuelt aktive det nekter jeg å tro!! Martin78: Jo det er godt mulig, for du har viruset i kroppen uten at det er aktivt. Derfor bli så mange jente (og gutter) smittet. Det vet jo ikke at de har det!! Men når det bli aktivt lover jeg at du merker det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107227-j%C3%A6velige-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-633727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 jeg skal gå til legen en gang i uken i ca. fem uker, og han sprayer med flytende nitrogen (dvs, han fryser vortene). Det er visst mye mer effektivt enn pensling, og du slipper å styre med det selv. Dessuten er det ikke så mye dyrere enn penslinga! Det som er ille er at du må skræve for legen... men man blir vel vant til det! DU HAR MIN SYMPATI! vi skulle startet en støttegruppe for oss som har kjønnsvorter. Psykisk og fysisk terror på det aller sterkeste. Og vi må betale dyrt for det! Er det ikke noe jeg kan gjøre for at behandlingen for frysing av kjønnsvorter skal bli gratis!?!?! Det er søren meg 90% av seksuelt aktive som har sykdommen. Og jenter har det helt forferdelig når de tar behandling. Altså... Selv om man ikke kan bli steril av sykdommen, og selv sykdommen ikke er farlig: Det er smertefullt! ...og mange kvier seg for behandling. Kanskje ikke sykdommen hadde vært så utbredt hvis det ble satt i gang tiltak mot det. Gratis behandling og så videre. Til frustrert jente 16: Frysing av vorter koster ca. 140kr per gang. Dette gjøres en gang i uka og tar ikke lang tid.. Dessuten får du det skrevet ned i det grønne kvitteringskortet for egenandeler i norge, så hvis du betaler mer enn en viss sum så får du frikort og dermed slipper du å betale mer til legen for resten av året. (i motsetning til dyre apotek-pensle-jalla-greier). Til alle gutter som er føkka i hue og ikke vil bruke kondom: Det er dere som smitter oss jenter! Selv om dere kanskje ikke er klar over det, så er det mange av dere som har sykdommen!!!! Til min X: Du skulle betalt behandlinga for meg! Til alle som har lest mitt innlegg: Vær smart - bruk kondom. Hvis ikke du visste hva kjønnsvorter var før nå, så er du ikke alene om det. Jeg visste ikke hva det var før jeg fikk det. Mark my words, du kjenner det når du får det! "Det klør det klør, tidelibom, det er deeet det gjøøør, tidelibom... DET KLØR SÅ MYYYYE MER ENN FØØØØR! tidelibom og huttemeitu!" og det sviiiir.. og det brenner..... og det føles som om du revner..... Hilsen bitterbitter jente 20 Jeg skjønner veldig godt at du er bitter, dette er ikke noe moro. Men når det gjelder bruk av prevensjon så er nok ditt ansvar like stort som gutten. Med andre ord kan du klandre deg selv like mye som gutten. Dette er ett felles ansvar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107227-j%C3%A6velige-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-654965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.