Gå til innhold

Forbanna mye mas fra disse muslima

Anbefalte innlegg

Hvis det er så ille:

Skriv et brev til dem og forklar saklig at du må få sove om natta og få fred i ditt eget hus, og at dette bråket må begrenses. Send kopi til styret. Hvis det ikke hjelper, få en nabo til å gjøre det samme. Følg opp med et par slike klager.

Kontakt så styret for å få greie på hva de har gjort med saken, du har som andelseier innsyn i styreprotokollen hvor saken er behandlet. Og den skal behandles.

Forhåpentlig løses saken før det, men stå på fort og konsist.

Akkurat de her har nå bare bodd her noen dager, så jeg skal ikke overreagere pga en bønn (eller hva slags jungelskrik dette var), men fortsetter det så må man selvsagt gjøre noe.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

18

• rufsetufsa

4

• Lora

2

• Kizza1365380506

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nesten norsk terrorist

En terrometode jeg lærte av en smart utlending:

Finn en plankebit og en slagdrill. Legg plankebiten mot veggen, sett drillen på slag og skru chucken tilbake så klørne forsvinner inn i den. Sett chucken mot planken og start slagdrillen når de begynner å synge. Stopp når de stopper, start når de starter osv.

Ikke lukk opp når de kommer med tuaregsverdet og vil halshogge deg.

Av mine tidligere naboer i et meget fargerikt og bredspektret boområde var utlendinger fra strøk vi forbinder med islam de desidert roligste i nabolaget.

Det var nesten pinlig sånn som de tuslet forsagte rundt og nærmest ba om unnskyldning for at de var til.

Altså - som et innlegg før dolerne tilter helt på støyende naboer fra langtvekkistan.

En terrometode jeg lærte av en smart utlending:

Finn en plankebit og en slagdrill. Legg plankebiten mot veggen, sett drillen på slag og skru chucken tilbake så klørne forsvinner inn i den. Sett chucken mot planken og start slagdrillen når de begynner å synge. Stopp når de stopper, start når de starter osv.

Ikke lukk opp når de kommer med tuaregsverdet og vil halshogge deg.

Hehe, problemet med den der er at alle andre vil plages av det også. Jeg merker det tross alt selv når jeg _tror_ det er naboen som borrer, og finner ut at det er en eller annen person i en annen oppgang...

Men tipset er godt! :)

Gjest Stille, rent og luktfritt i oppgangen

Det er en polsk familie litt ned i oppgangen her som også er i ferd med å gjøre meg gal. Man skulle tro foreldrene deres lot unga bruke oppgangen som lekeplass. De løper i gangen halve dagen.

Jeg vet de har fått mange klager, også noe vi alle i oppgangen har skrevet under på, men det skjer ingenting. Ikke skjerper de seg og ikke blir de kastet ut.

Ja, kulturforskjellene er nok veldig store, men hadde jeg flyttet ut i en ørken så måtte jeg rettet meg etter ørkenen. Disse har flyttet fra en ørken (ikke langt unna...) og burde da forholde seg til stedet de har kommet til.

Det vanlige er at styret ikke tør eller gidder gjøre noe, så du må kreve å se styreprotokollen at saken er behandlet og få vite hva som gjøres.

Av mine tidligere naboer i et meget fargerikt og bredspektret boområde var utlendinger fra strøk vi forbinder med islam de desidert roligste i nabolaget.

Det var nesten pinlig sånn som de tuslet forsagte rundt og nærmest ba om unnskyldning for at de var til.

Altså - som et innlegg før dolerne tilter helt på støyende naboer fra langtvekkistan.

Jeg har litt den samme erfaringen, og den bønnen her var jo bare noe som varte i en time eller to. Verre er det med alle unga deres som bråker til alle døgnets tider.

Men når det gjelder de eldre så er jeg enig.

Har en eldre pakistaner her som alltid er så blid og fornøyd og så hyggelig. Hilser og står i når han tusler til butikken for å handle. Smiler og slår av en prat mens han går med armene på ryggen og vinker på sin gamle kone som snubler 50 meter bak med 6 stappfulle Rimiposer på ryggen.

Hehe, den der er også sann. Men det sier vel mest om kulturforskjeller og likstilling der de kommer fra.

Annonse

Det vanlige er at styret ikke tør eller gidder gjøre noe, så du må kreve å se styreprotokollen at saken er behandlet og få vite hva som gjøres.

Mulig det stemmer, men jeg kan ikke få meg til å gjøre noe sånt med mindre det tar helt av for dem etter hvert.

Men jeg satt på plass en pianist en gang. Faenskapet brukte leiligheten sin til øvingslokale, hele jævla dagen, mens jeg prøvde å lese til eksamen.

Han flytta faktisk etter hvert. Forsto hvor landet lå.

Gjest IngenLurerDenneGutten

Du har rett. De blir ikke kastet ut.

Jeg aner tross alt ikke hvor mange ganger naboer og den slags har klaget på bråk fra overbefolkede familier.

Man kan jo ikke kaste dem ut, noe jeg forstår, men det forstår åpenbart de også i og med at de gir faen i advarsler.

Jeg vet ikke hvor toletant du er - men _jeg_ hadde nok sett meg om etter et annet sted.

Har hørt at de ikke liker popp/rock. Du kan jo gå til mottiltak:-)

Jeg vet ikke hvor toletant du er - men _jeg_ hadde nok sett meg om etter et annet sted.

Har hørt at de ikke liker popp/rock. Du kan jo gå til mottiltak:-)

Hehe, hva tror du jeg gjorde når jeg hørte henne?

Det var selvsagt Led Zeppelin på full maskin! Ikke faen om jeg satt og hørte på de skrika der.

Det hjalp for øvrig ikke, og jeg ble nesten imponert over hvor lenge hun sang.

Ulv I Faarikaal

Jeg ser du får mange råd nedover her, og jeg har lang erfaring fra slikt.

Å kaste ut er fullt mulig, men det fins ingen regler for hva de må ha gjort og hvor ofte. Namsretten avgjør, og de krever en del dokumentasjon. Jeg har sett at 2-5 politibesøk om slagsmål og husbråk har gjort susen med utskrift av politivaktjournalen og vitnemål fra naboer og vaktmester om tagging i oppgangen og litt hærverk.

Vanlig støy fra barn og normale aktiviteter er vanskelig, og krever nesten hele oppgangens innsats over lengre tid, eller i hvert fall de over, under og ved siden.

Fyll, narko og slagsmål i månedvis er bankers, selv uten politi.

Jeg ser du får mange råd nedover her, og jeg har lang erfaring fra slikt.

Å kaste ut er fullt mulig, men det fins ingen regler for hva de må ha gjort og hvor ofte. Namsretten avgjør, og de krever en del dokumentasjon. Jeg har sett at 2-5 politibesøk om slagsmål og husbråk har gjort susen med utskrift av politivaktjournalen og vitnemål fra naboer og vaktmester om tagging i oppgangen og litt hærverk.

Vanlig støy fra barn og normale aktiviteter er vanskelig, og krever nesten hele oppgangens innsats over lengre tid, eller i hvert fall de over, under og ved siden.

Fyll, narko og slagsmål i månedvis er bankers, selv uten politi.

Jeg ser jo hva politet gjør rundt her.

For et par uker siden så hadde vi en gal kjerring her (jeg så det ikke men ble det fortalt) som løp rundt her ute med en svær kjøttkniv og skrek at hun skulle drepe noen afrikanere. Totalt ustabil fløy hun rundt med den svære kniven.

Politiet kom, tok henne med inn til avhør, lot henne gå igjen.

For 4 dager siden var hun igang igjen på samme måten.

Jeg tror ikke engang hun ble tatt med inn denne gangen.

Når de åpenbart venter til denne dama faktisk har skadet noen med å gjøre noe, så spørs de gidder å reagere på litt bønnesanger.

Dessuten er også problemet hvordan man skal gjøre dette. Denne familien er nye her og det er mulig de bare har bråket i starten (nytt sted for unga, osv), men det er mange andre sånne rundt her. F.eks. en familie som bor i oppgangen her som har fått tjukt av klager + at alle i oppgangen har skrevet under på et klagebrev, uten at noe har blitt gjort. De bråker like jævlig enda

og bor fortsatt her.

Hvor skal man tross alt gjøre av dem? Det blir jo bare til at problemet forflyttes.

Ulv I Faarikaal

For et par uker siden så hadde vi en gal kjerring her (jeg så det ikke men ble det fortalt) som løp rundt her ute med en svær kjøttkniv og skrek at hun skulle drepe noen afrikanere. Totalt ustabil fløy hun rundt med den svære kniven.

Når de åpenbart venter til denne dama faktisk har skadet noen med å gjøre noe, så spørs de gidder å reagere på litt bønnesanger.

Dessuten er også problemet hvordan man skal gjøre dette. Denne familien er nye her og det er mulig de bare har bråket i starten (nytt sted for unga, osv), men det er mange andre sånne rundt her. F.eks. en familie som bor i oppgangen her som har fått tjukt av klager + at alle i oppgangen har skrevet under på et klagebrev, uten at noe har blitt gjort. De bråker like jævlig enda

og bor fortsatt her.

Hvor skal man tross alt gjøre av dem? Det blir jo bare til at problemet forflyttes.

Det er styret som må sette i gang, og det gjør de ikke før DE får kniven på strupen. Mange vettskremte styremedlemmer, flere er blitt truet, spyttet på, kalt hore, kastet stein etter osv. Ikke anmelder de det heller, pysene.

Det første man bør gjøre er vel å snakke med de som bråker direkte. Kan jo skje at de ikke er klar over det. Funker det ikke får man klage til styret , så får de ta skritt.

Så får du be en bønn om at det hjelper.

Verste bråket jeg vet er ungeskrål forresten - bor heldigvis i en blokk med bare 2-roms leiligheter så det er ingen puddinger her.

Annonse

Det er styret som må sette i gang, og det gjør de ikke før DE får kniven på strupen. Mange vettskremte styremedlemmer, flere er blitt truet, spyttet på, kalt hore, kastet stein etter osv. Ikke anmelder de det heller, pysene.

Been there, done that, si :)

Men du har sikkert rett.

Det første man bør gjøre er vel å snakke med de som bråker direkte. Kan jo skje at de ikke er klar over det. Funker det ikke får man klage til styret , så får de ta skritt.

Så får du be en bønn om at det hjelper.

Verste bråket jeg vet er ungeskrål forresten - bor heldigvis i en blokk med bare 2-roms leiligheter så det er ingen puddinger her.

Kanskje jeg skal be hun dama synge en bønn for meg :)

Siden det faller unaturlig for meg å bosette meg i strøk med sosiale karakteristika du her nevner, er mine erfaringer begrenset. Likevel;

Da jeg undertiden må skjøtte mine plikter på andre kontinenter, må man også ty til lange flyturer. Av og til har jeg også (i anfall av moderasjon) plassert med selv i økonomiklasse, altså bak gardinen.

Bak gardinen foregår det mye. Ungeskrik er greit. Det er hver sin gang. Imidlertid er det ofte arabiske foreldre på disse flyvningene, medbringende oppløne guttjævler. Det som undrer meg er hvordan disse få kan få ut så mye støy og lage slik uro.

Flyvemaskinen oppfattes tydeligvis som en slags lekeplass med alle rettigheter og fullmakter. De utstøter en slags glam i høy frekvens i på høyt volum. Det er sikkert forskjellige signaler til hverandre, mens de kaster leker over seteradene. Foreldrene utstøter kommandorop.

Selv har jeg min fulle hyre med å hegne om drinken og varmretten fra å bli styrtet i gulvet. Sove er utenkelig.

....

Nuvel; det virker på meg som om det er arabere som mest utmerker seg med støy. Folk fra lengre øst er meget behagelige og dannede mennesker.

Det var altså dagens rapport fra de interkontinentale flyvninger, og mitt bidrag til debatten.

Siden det faller unaturlig for meg å bosette meg i strøk med sosiale karakteristika du her nevner, er mine erfaringer begrenset. Likevel;

Da jeg undertiden må skjøtte mine plikter på andre kontinenter, må man også ty til lange flyturer. Av og til har jeg også (i anfall av moderasjon) plassert med selv i økonomiklasse, altså bak gardinen.

Bak gardinen foregår det mye. Ungeskrik er greit. Det er hver sin gang. Imidlertid er det ofte arabiske foreldre på disse flyvningene, medbringende oppløne guttjævler. Det som undrer meg er hvordan disse få kan få ut så mye støy og lage slik uro.

Flyvemaskinen oppfattes tydeligvis som en slags lekeplass med alle rettigheter og fullmakter. De utstøter en slags glam i høy frekvens i på høyt volum. Det er sikkert forskjellige signaler til hverandre, mens de kaster leker over seteradene. Foreldrene utstøter kommandorop.

Selv har jeg min fulle hyre med å hegne om drinken og varmretten fra å bli styrtet i gulvet. Sove er utenkelig.

....

Nuvel; det virker på meg som om det er arabere som mest utmerker seg med støy. Folk fra lengre øst er meget behagelige og dannede mennesker.

Det var altså dagens rapport fra de interkontinentale flyvninger, og mitt bidrag til debatten.

Stikkordet er nok barneoppdragelse.

På meg virker det som om disse ikke har hørt dette ordet tidligere.

Her trenger de kurs, men hvis noen foreslår det så er de selvsagt rasister.

og bor fortsatt her.

Du bor vel ikke i de stygge, grønne blokkene ved motorveien? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...