Gå til innhold

For lite lønn - jobbet uten kontrakt!

Anbefalte innlegg

Gjest Maicen

Jeg fikk betaling for en jobb arbeidsgiveren mente jeg ville bruke 12 timer på. Forstod det slik at jeg skulle være der som en medhjelper, men så viste det seg at jeg måtte ta hele jobben helt alene! Nå er jeg ferdig etter masse slit og strev og jeg har brukt 22 timer! Har jeg ikke krav på 22-timers betaling da? Hadde vært umulig å bruke mindre tid enn det jeg gjorde. Har dessverre ingen kontrakt. Føler meg lurt av ei jeg trodde jeg kunne stole på. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Er det noen som kan vise meg noen eventuelle lover på nettet angående dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107250-for-lite-l%C3%B8nn-jobbet-uten-kontrakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har vel inngått en eller annen avtale om lønn og arbeidstid enten muntlig eller skriftlig?

Muntlige og skriftlige avtaler er like bindende. Men det er klart du stiller sterkere med en skriftlig kontrakt.

Her finner du norges lover rangert alfabetisk:

http://www.lovdata.no/all/alfab.html

Ulv I Faarikaal

Lever timeliste, vent 14 dager, purr, vent 14 dager, send forliksklage til kommmunen.

Klarer du å dokumentere kravet og det er rimelig, får du pengene med renter. Skaff et par vitner på at jobben er gjort av deg. Og ta gjerne med noen når du purrer på beløpet. Hvis han innrømmer at du har gjort jobben overfor vitnet, er mye gjort.

Ta vare på alle kopier/ papirer til forliksrådet.

Men: å ha rett er ikke å få rett, så det er best med en skriftlig avtale, samme hvor enkel den er.

Annonse

Gjest ikkeakkuratøkonom

Lever timeliste, vent 14 dager, purr, vent 14 dager, send forliksklage til kommmunen.

Klarer du å dokumentere kravet og det er rimelig, får du pengene med renter. Skaff et par vitner på at jobben er gjort av deg. Og ta gjerne med noen når du purrer på beløpet. Hvis han innrømmer at du har gjort jobben overfor vitnet, er mye gjort.

Ta vare på alle kopier/ papirer til forliksrådet.

Men: å ha rett er ikke å få rett, så det er best med en skriftlig avtale, samme hvor enkel den er.

Takk for gode råd og god støtte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...