Gå til innhold

HJELP!Han setter sprøyter, Hva kan det være???!

Anbefalte innlegg

Gjest Redd kjæreste

Fikk meg kjæreste for to måneder siden. Fallt for ham fordi han er så sprø, så intens og så merkelig liksom.

Nå har vi altså vært sammen i 2 mndr og han er like rar som alltid. MEN jeg har oppdaget noe jeg ikke liker. Hjemme hos ham, i en pose innerst inne i badeskapet, fant jeg små ampuller og en haug av sprøyter. Fant også kompresser og masse plaster.

Grunnen til at jeg fant dette (en gang jeg var alene hjemme hos ham ) var fordi jeg lette etter hodepine-tabletter..og lette derfor gjenomm alt jeg fant. Og jeg ble skrekkslagen.

Har ikke tatt dette opp med han, for jeg er redd. Men jeg bør vel gjøre det.

Hva kan dette være? Insulin-sprøyter er det IKKE, for det vet jeg hvordan ser ut (min søster har det). Da står jeg igjen med tre alternativer:

Narkotika

Medisin for en psykisk lidelse(vet at man kan ta antipsykotiske midler via sprøyter)

Steroider

Kjære dere, jeg er bunnløst fortvilet. Hva kan dette være? jeg er virkelig redd for å spørre ham.

Han er ikke særlig stor, så jeg tviler jo litt på steroider, men har hørt om at enkelte kan bli hekta på setroider selvom de ikke trener. Han trente hardt tidligere.

Jeg vet for lite om han, for å være ærlig. Kan han ha en psykisk lidelse? Kan han i såfall sette slike sprøyter selv (må ikke en lege gjøre det?)?

Håper noen kan hjelpe!!!!

Fortsetter under...

Du har ikke noe annet valg enn å konfrontere han med det. Ikke anklag han for noen ting, men fortell han hvor og hvorfor du fant utstyret og at du ble bekymret. Om han er normalt oppegående så har han full forståelse for at du spør.

Du er nødt til å ta det opp med han.

Sannsynligvis steroider.

Trener han?

Finn ut hva som står på ampullene og skriv det her.

Ja, han kan sette sprøyter selv dersom han har fått det foreskrevet av leger. Enkelte leger tillater det, men ampullene vil fortelle hva det er for noe, så sjekk neste gang hva som står på dem.

Gjest redd kjæreste

Sannsynligvis steroider.

Trener han?

Finn ut hva som står på ampullene og skriv det her.

Ja, han kan sette sprøyter selv dersom han har fått det foreskrevet av leger. Enkelte leger tillater det, men ampullene vil fortelle hva det er for noe, så sjekk neste gang hva som står på dem.

Tror du virkelig det er steroider? Hm..

De hadde ingen etikket, men har tydligvis hatt det. Det var nemlig revet papir på utsiden av dem. prøvde selvsagt å finne ut hva greiene het, men fant det ikke. Ampullenen var gjennomsiktige, kanskje litt hvit-gule eller blanke i konsistensen.

Jeg lurer nesten mest på en psykisk lidelse jeg. Er du sikker på at enkelte leger virkelig sier det er ok at noen pasienter kan sette slike sprøyter selv? hm..jeg er skikkelig redd.

Hvis jeg finner ut av mer, skal jeg skrive inn her..

:-/

De hadde ingen etikket, men har tydligvis hatt det. Det var nemlig revet papir på utsiden av dem. prøvde selvsagt å finne ut hva greiene het, men fant det ikke. Ampullenen var gjennomsiktige, kanskje litt hvit-gule eller blanke i konsistensen.

Jeg lurer nesten mest på en psykisk lidelse jeg. Er du sikker på at enkelte leger virkelig sier det er ok at noen pasienter kan sette slike sprøyter selv? hm..jeg er skikkelig redd.

Jeg vet at enkelte leger lar pasientene sette intramuskulære injeksjoner selv.

Gul/hvitt... tja, det høres litt ut som om han går på testosteron spør du meg.

Men det kan man også få skrevet ut av legene.

Trener han?

Annonse

Jeg har forresten ikke greie på psykiatri, men har i det minste aldri hørt om injeserbare medisiner som man får utdelt av legen sin.

Tviler på at psykiaterne lar pasientene sette sånt selv.

man blir rar av sprøyter etter hvert...regner da med at han hadde sagt det til deg, hvis det var i forbindelse med sykdom, siden dere har vært sammen i 2 mnd.......at damer faller for rare folk, er kanskje ikke så overraskende...disse kvinnfolka slutter aldri å overraske :)

Gjest redd kjæreste

Jeg vet at enkelte leger lar pasientene sette intramuskulære injeksjoner selv.

Gul/hvitt... tja, det høres litt ut som om han går på testosteron spør du meg.

Men det kan man også få skrevet ut av legene.

Trener han?

Han trener ikke lenger. han trente mye før, var tilogmed med i kroppsbygger-mesterskap. Han er forøvrig fra ditt distrikt, SDD.

Han er i dag ikke særlig stor, bare en helt vanlig gutt med en helt vanlig kropp. Har sett bilder av ham fra tidligere, og da var han mildt sagt BIG!

Godt mulig han tar steroider, men hvorfor skulle han gjøre det dersom han ikke trener lenger? Som jeg skrev tidligeer, vet jeg at noen kan bli hekta på det, men ..

Jeg holder fortsatt en knapp på at det kan være noe greier for noe psykisk. Rett og slett fordi jeg syns han er så sprø...Men jeg vet selvsagt ikke.

Skulle gjerne visst om psykiatere kan gi pasienter sprøyter som de kan sette selv...Får vel spørre NHD.

Han trener ikke lenger. han trente mye før, var tilogmed med i kroppsbygger-mesterskap. Han er forøvrig fra ditt distrikt, SDD.

Han er i dag ikke særlig stor, bare en helt vanlig gutt med en helt vanlig kropp. Har sett bilder av ham fra tidligere, og da var han mildt sagt BIG!

Godt mulig han tar steroider, men hvorfor skulle han gjøre det dersom han ikke trener lenger? Som jeg skrev tidligeer, vet jeg at noen kan bli hekta på det, men ..

Jeg holder fortsatt en knapp på at det kan være noe greier for noe psykisk. Rett og slett fordi jeg syns han er så sprø...Men jeg vet selvsagt ikke.

Skulle gjerne visst om psykiatere kan gi pasienter sprøyter som de kan sette selv...Får vel spørre NHD.

Hvis han har konkurrert i kroppsbygginging har han med 100 % sannsynlighet brukt steroider. Da har du nok funnet noe av det han brukte før.

Hmmm... Mitt distrikt? Veldig veldig mulig jeg vet hvem han er om vi snakker om Asker.

Gjest redd kjæreste

Hvis han har konkurrert i kroppsbygginging har han med 100 % sannsynlighet brukt steroider. Da har du nok funnet noe av det han brukte før.

Hmmm... Mitt distrikt? Veldig veldig mulig jeg vet hvem han er om vi snakker om Asker.

Ja vi snakker om Asker. Gi meg en forbokstav evt så kan jeg bekrefte eller avkrefte..Hadde vært interessant.

Forøvrig lurer jeg på hvorfor han skulle ha interesse av å ta vare på slikt noe tull dersom han ikke lenger bruker det?

Jeg forstår ingenting,

Annonse

Gjest siv-katrin

Hej!

Jag tipper at dette dreier seg om antipsykotiske midler, eller steroider.

Har lest hele tråden og ser du ser disse alternativ selv.

Jeg vet at enkelte får tillåtelse av sin psykolog/psykiater å sette sprøyter på seg selv, men tror vel det er ytterst få. Se forøvrig trpden på psykiatri "vanlig å nekte å ta medisiner?". Der skriver NHD om å sette sprutor på seg selv. Nokså interessant.

Och ellers vill jeg si at jeg har varit tillsammans med en kille som drev med steroider, og det kan mycke godt være steroider denne gutten din har. Er lappene revet av, tyder det på at han har noe å skjule og er redd for at noen skulle finne ampullene. Kanskje er det smuglet? Kanskje et det medisin?

Jag vet inte. Men jeg hoppas att du tar det opp med honom, og sjekker ut hva dette er. Låta han inte dølja nonting for deg!

Så som så mange andre har sagt: Jeg tror dette er steroider eller medisin. Ikke narkotika, da ville du merket stor endring i hans personlighet - med mindre han er enormt dreven i gamet.

Lycka till!

Gjest redd kjæreste

Hej!

Jag tipper at dette dreier seg om antipsykotiske midler, eller steroider.

Har lest hele tråden og ser du ser disse alternativ selv.

Jeg vet at enkelte får tillåtelse av sin psykolog/psykiater å sette sprøyter på seg selv, men tror vel det er ytterst få. Se forøvrig trpden på psykiatri "vanlig å nekte å ta medisiner?". Der skriver NHD om å sette sprutor på seg selv. Nokså interessant.

Och ellers vill jeg si at jeg har varit tillsammans med en kille som drev med steroider, og det kan mycke godt være steroider denne gutten din har. Er lappene revet av, tyder det på at han har noe å skjule og er redd for at noen skulle finne ampullene. Kanskje er det smuglet? Kanskje et det medisin?

Jag vet inte. Men jeg hoppas att du tar det opp med honom, og sjekker ut hva dette er. Låta han inte dølja nonting for deg!

Så som så mange andre har sagt: Jeg tror dette er steroider eller medisin. Ikke narkotika, da ville du merket stor endring i hans personlighet - med mindre han er enormt dreven i gamet.

Lycka till!

Takk for svar. Det var nyttig!

Men hvorfor er det så utelukket at det kan være stoff?? Det er jo ikke sikkert jeg ville merket det, for som du sier, han kan være dreven på det. Hm...

Ja vi snakker om Asker. Gi meg en forbokstav evt så kan jeg bekrefte eller avkrefte..Hadde vært interessant.

Forøvrig lurer jeg på hvorfor han skulle ha interesse av å ta vare på slikt noe tull dersom han ikke lenger bruker det?

Jeg forstår ingenting,

Du kan gi meg initialer. For og etternavn og alder, så kan jeg si om jeg vet hvem det er!

Bare initialer, selvsagt. Forbokstaver.

Gjest redd kjæreste

Nei, tror ikke jeg da vet hvem det er uten å se han...

Men jeg er fra asker og kjente en del av de gutta før. Men kommer ikke på noen i farta med det navnet.

Nå må jeg løpe, snæiks!

Jeg er bare gla til for at du ikke vet hvem han er. Han er som sagt ikke aktiv lenger, heldigvis. For fint er det ikke - å være så stor.

Selv er jeg fra Sandvika, men kjæresten min er altså fra Asker sentrum.

Takk for all respons til meg. Ha en god natt!

Jeg er bare gla til for at du ikke vet hvem han er. Han er som sagt ikke aktiv lenger, heldigvis. For fint er det ikke - å være så stor.

Selv er jeg fra Sandvika, men kjæresten min er altså fra Asker sentrum.

Takk for all respons til meg. Ha en god natt!

Du trenger ikke å være glad til for noe som helst.

Uten å psyke deg ut så er det 100 % sannsynlighet for at han brukte steroider når han konkurrerte. Om han gjør det nå vet jeg selvsagt ikke noe om, men når han konkurrerte gjorde han det.

Jeg tviler på at han vil nekte, så det er bare å spørre.

Jeg ville visst hvem det var hvis jeg så han. Jeg kjente byggermiljøet i Asker veldig godt en periode, men jeg vet stort sett fortsatt hvem de er, i hvert fall de gamle av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...