Gå til innhold

Sprøytenarkoman?

Anbefalte innlegg

Gjest kjæresten

Jeg trenger virkelig hjelp her. Har funnet sprøytespisser i toalettskapet til kjæresten for en stund tilbake siden.

Etterhvert har jeg lagt merke til flere hvite merker han har på halsen og andre steder. Jeg vet ikke hva det kan være, men begynner å bli bekymre for om han er narkoman. Hva er typiske tegn? Hva bør jeg se etter?

For ordens skyld, han har ikke sukkersyke eller noen andre kjente sykdommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107287-spr%C3%B8ytenarkoman/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen redd kjæreste

Har du sett mitt innlegg? Det ligner veldig på det du tar opp her. Vi er litt i samme bås, for å si det slik.

Håper du finner ut av det. Jeg har nemlig også funnet sprøyter etc i skapet til min kjæreste.

Og bare så du vet det, hvite merker (arr) er nokså tydlige hos sprøytenarkomane. Settes de i halsen, får merkene ofte en blålig farge/sort prikk.

Lykke til...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107287-spr%C3%B8ytenarkoman/#findComment-629164
Del på andre sider

Gjest x-narko

Hvordan er han i humøret?

Stabil eller ustabil?

Er armene hans "stripete" av disse hvite prikkene (som er arr) ? Sprøyter settes stort sett de samme steder/samme blodårer hele tiden, så det er ikke vanskelig å se om han bruker sprøyter i armene. Ferske sprøytestikk er blå-røde, ikke hvite.

Sover han dårlig? Er han hyper? Er han sløv?

Fortell mer, vi kan ikke vite om han er sprøytenarkoman dersom du ikke gir mer fakta om personligheten hans.

Forøvrig er det svært vanlig at narkomane gjemmer sprøyter etc i badeskapet.

Hvor gammel er han og hva gjør han på? Arbeidsledig eller på trygd øker sjansen for at han er narkoman.

Hvr lenge har dere vært sammen, og hvorfor har du ikke spurt ham om dette?

Forøbrig syns jeg ditt innlegg er vel likt det som "redd kjæreste" har skrevet tidligere her i dag. Prøver du å "herme" så er det sykt dårlig. Dette er et alvorlig tema.

Hilsen x-narkoman

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107287-spr%C3%B8ytenarkoman/#findComment-629173
Del på andre sider

Gjest kjæresten

Hvordan er han i humøret?

Stabil eller ustabil?

Er armene hans "stripete" av disse hvite prikkene (som er arr) ? Sprøyter settes stort sett de samme steder/samme blodårer hele tiden, så det er ikke vanskelig å se om han bruker sprøyter i armene. Ferske sprøytestikk er blå-røde, ikke hvite.

Sover han dårlig? Er han hyper? Er han sløv?

Fortell mer, vi kan ikke vite om han er sprøytenarkoman dersom du ikke gir mer fakta om personligheten hans.

Forøvrig er det svært vanlig at narkomane gjemmer sprøyter etc i badeskapet.

Hvor gammel er han og hva gjør han på? Arbeidsledig eller på trygd øker sjansen for at han er narkoman.

Hvr lenge har dere vært sammen, og hvorfor har du ikke spurt ham om dette?

Forøbrig syns jeg ditt innlegg er vel likt det som "redd kjæreste" har skrevet tidligere her i dag. Prøver du å "herme" så er det sykt dårlig. Dette er et alvorlig tema.

Hilsen x-narkoman

Det er ikke en spøk.

Dersom du skulle lure på om det er en dårlig spøk så tar du alvor svært dårlig

Jeg spurte fordi jeg har sett hvite m erker på halsen hans, ikke blålige eller røde, bare hvite. Han er ikke arb.ledig, men jobber på samme plass i mange år, men en veldig "enkel" arbeidsplass....

Han svinger veldig i humøret, men det kan bero på så mye, så jeg vet ikke der heller.

Ellers så kan jeg ikke spørre han, kan være forholdet er for dårlig til det, det vil tiden vise.

er det ingen spesielle tegn en kan se etter? som kan fungere som en pekepinn?

Vet ingenting lenger...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107287-spr%C3%B8ytenarkoman/#findComment-629259
Del på andre sider

Gjest X-narko

Det er ikke en spøk.

Dersom du skulle lure på om det er en dårlig spøk så tar du alvor svært dårlig

Jeg spurte fordi jeg har sett hvite m erker på halsen hans, ikke blålige eller røde, bare hvite. Han er ikke arb.ledig, men jobber på samme plass i mange år, men en veldig "enkel" arbeidsplass....

Han svinger veldig i humøret, men det kan bero på så mye, så jeg vet ikke der heller.

Ellers så kan jeg ikke spørre han, kan være forholdet er for dårlig til det, det vil tiden vise.

er det ingen spesielle tegn en kan se etter? som kan fungere som en pekepinn?

Vet ingenting lenger...

Jeg har allerede gitt deg noen små pekepinn du kan se etter - som humørsvingninger, blålige prikker på armene også, hvite arr-striper på armene, se på pupillene - er de utvidet når dine er små og små når dine er store?, spiser han lite i perioder? og som jeg spurte om - er han hyper, sløv eller i en form for "jeg fikser alt"-tilstand noen ganger?

Forøvrig er det mange andre tegn å se etter, men det går på personlighet - og da må du kjenne personen godt på forhånd. Men kjære deg, hvis dette er din kjæreste, så merker du vel om han i perioder forandrer seg?

Det kan selvsagt være vanskelig å oppdage stoffmisbruk, men med så sterke stoffer han kan ta med sprøyter, så ville jeg tro at det merkes. Hasj og piller er ikke fullt så lett å merke.

En heroinist er han uansett ikke, det kan du være sikker på. Da ville han vært sinnsykt sløv hele tiden.

Jeg antar at han muligens tar speed , noe som girer ham opp.

Når alt dette er sagt, er jeg i tvil om spørytespisser i skapet trenger å bety at han er narkoman. Kan det være han er langer? Har du tenkt på det? Hva slags miljø går han i? Har han venner som stadig stikker innom?

Det kan jo også være medisiner. F.eks til psykisk sykdom.

Hvis det viser seg at han er narkoman vil jeg anbefale deg å komme deg ut av forholdet.

Og det sier jeg som selv har holdt på med det meste.

Forøvrig høres ikke forholdet bra ut i utgangspunktet, dersom du ikke kan spørre ham om disse sprøytene....

men lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107287-spr%C3%B8ytenarkoman/#findComment-629360
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...