Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Dette er en av mine hjertesaker, så det er artig å bli spurt om råd.

PCOS er jo en ganske sammensatt lidelse, og det er så mye som henger sammen at det blir vanskelig å behandle bare deler av syndromet. De fleste får pergotime for å stimulere eggløsning, og enkelte får kanskje metformin i tillegg. Er man overvektig hjelper metformin godt, men jeg mener at med kostholdsendring i tillegg kommer de beste resultatene.

En ketogen diett er en diett omtrent uten karbohydrater, og den tømmer glykogenlagrene i kroppen. Dette fører til at blodsukkeret omtrent ikke stiger, og dermed utskilles minimalt med insulin (som er mye av grunnen til at østrogen omdannes til testosteron og dermed hindrer eggløsning)

Jeg har masse råd og tips om hvordan begynne med ketogen kost, så du kan sende meg en mail hvis du vil, og jeg hjelper deg gjerne. [email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107331-albertine-ang-pcos/#findComment-630329
Del på andre sider

Hei!

Dette er en av mine hjertesaker, så det er artig å bli spurt om råd.

PCOS er jo en ganske sammensatt lidelse, og det er så mye som henger sammen at det blir vanskelig å behandle bare deler av syndromet. De fleste får pergotime for å stimulere eggløsning, og enkelte får kanskje metformin i tillegg. Er man overvektig hjelper metformin godt, men jeg mener at med kostholdsendring i tillegg kommer de beste resultatene.

En ketogen diett er en diett omtrent uten karbohydrater, og den tømmer glykogenlagrene i kroppen. Dette fører til at blodsukkeret omtrent ikke stiger, og dermed utskilles minimalt med insulin (som er mye av grunnen til at østrogen omdannes til testosteron og dermed hindrer eggløsning)

Jeg har masse råd og tips om hvordan begynne med ketogen kost, så du kan sende meg en mail hvis du vil, og jeg hjelper deg gjerne. [email protected]

Hei og takk for svar!

Jeg begynner på pergotime neste mens. Hva er metformin?

Takk for maiiladressen. Kommer til å kontakte deg der for mer info ang. dietten. Nå reiser jeg på ferie i 14 dager, så du hører nok fra meg i midten av juni.

Nok en gang: Takk for svar, og jeg gleder meg virkelig til å høre dine erfaringer med dette.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107331-albertine-ang-pcos/#findComment-630581
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...