fjellgeit Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hei Albertine! Jeg så i et innlegg lengre nede at du hadde en del erfaring med dette. Har selv fått konstatert PCOS, og er en del overvektig. Hva innebærer ketogen dietten du ble satt på? Er det eventuelt andre som kan svare meg på dette? Venter spent på svar Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107331-albertine-ang-pcos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albertine Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Hei! Dette er en av mine hjertesaker, så det er artig å bli spurt om råd. PCOS er jo en ganske sammensatt lidelse, og det er så mye som henger sammen at det blir vanskelig å behandle bare deler av syndromet. De fleste får pergotime for å stimulere eggløsning, og enkelte får kanskje metformin i tillegg. Er man overvektig hjelper metformin godt, men jeg mener at med kostholdsendring i tillegg kommer de beste resultatene. En ketogen diett er en diett omtrent uten karbohydrater, og den tømmer glykogenlagrene i kroppen. Dette fører til at blodsukkeret omtrent ikke stiger, og dermed utskilles minimalt med insulin (som er mye av grunnen til at østrogen omdannes til testosteron og dermed hindrer eggløsning) Jeg har masse råd og tips om hvordan begynne med ketogen kost, så du kan sende meg en mail hvis du vil, og jeg hjelper deg gjerne. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107331-albertine-ang-pcos/#findComment-630329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellgeit Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Hei! Dette er en av mine hjertesaker, så det er artig å bli spurt om råd. PCOS er jo en ganske sammensatt lidelse, og det er så mye som henger sammen at det blir vanskelig å behandle bare deler av syndromet. De fleste får pergotime for å stimulere eggløsning, og enkelte får kanskje metformin i tillegg. Er man overvektig hjelper metformin godt, men jeg mener at med kostholdsendring i tillegg kommer de beste resultatene. En ketogen diett er en diett omtrent uten karbohydrater, og den tømmer glykogenlagrene i kroppen. Dette fører til at blodsukkeret omtrent ikke stiger, og dermed utskilles minimalt med insulin (som er mye av grunnen til at østrogen omdannes til testosteron og dermed hindrer eggløsning) Jeg har masse råd og tips om hvordan begynne med ketogen kost, så du kan sende meg en mail hvis du vil, og jeg hjelper deg gjerne. [email protected] Hei og takk for svar! Jeg begynner på pergotime neste mens. Hva er metformin? Takk for maiiladressen. Kommer til å kontakte deg der for mer info ang. dietten. Nå reiser jeg på ferie i 14 dager, så du hører nok fra meg i midten av juni. Nok en gang: Takk for svar, og jeg gleder meg virkelig til å høre dine erfaringer med dette. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107331-albertine-ang-pcos/#findComment-630581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.