Gå til innhold

hormonspiralen falt ut?

Anbefalte innlegg

Gjest just wondering

Lurer på om hormonspiralen kan komme ut sånn uten videre.

Var på toalettet for noen dager siden og da følte jeg som det ramlet noe ut. Det eneste jeg fant i toalettskålen var papir, ingen spiral. Kan jeg allikevel mistet den. Fikk blødninger to dager etter at dette skjedde. De er ikke så store, men litt mer enn jeg har blødd siden jeg satte inn spiralen. Har hatt den i 4 mnd. Blør ikke så mye. Holder med et truseinnlegg, eller et lite bind kan vare flere dager (dersom jeg ikke hadde byttet da, men det gjør jeg jo). Har litt panikk for at jeg har mistet den, men jeg har jo heller ikke hatt mer en en mens siden jeg satte den inn og den var mye svakere og kortere en denne. Har hatt småblødninger i 4 dager nå (har ikke mellomblødninger lenger).

Spørsmålet er vel om det er stor sannsynlighet for at spiralen har ramlet ut. Noen som har opplevd det og vet om jeg ville merket det.

Hadde håpet jeg skulle slippe å gå til legen, vil jo ikke virke helt fanatisk heller

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107332-hormonspiralen-falt-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg har hatt hormonspiralen i snart 10 år, ikke den samme selvfølgelig. Har aldri ramlet ut snarere tvert imot så har den grodd fast.

Det kan ikke være at du har hatt eggløsning og at det er "eggklumpen" som har kommet ut da? Det sies at du skal kunne kjenne trådene selv ved utgangen av livmormunnen. Jeg har aldri klart å kjenne de men du kan jo prøve.

Når det gjelder blødninger så har jeg av og til litt mørk utflod og har hatt toppen 10 ganger noe som kan minne om mens. Om legen spør meg når siste mens var sier jeg 10 år. Har bare ikke peiling når jeg skulle hatt mensen. Kjempedeilig.

Men ærlig talt om du er redd det var spiralen så gå til lege, bedre det enn å bekymre seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...