Gjest Skattebedratt? Skrevet 31. mai 2003 Skrevet 31. mai 2003 Leste tidligere her at dersom man tjener mellom 33 500 og 63.399 kr betaler man kun 7.80% kr i skatt. Hvorfor har jeg fått tildelt et skattekort som sier at jeg må betale 12% skatt, av de 50 000 jeg tjener da? Betyr det at jeg vil jeg få tilbake penger på skatten neste år da? 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 31. mai 2003 Skrevet 31. mai 2003 Min datter tjente nesten 50.000 i fjor og betalte som deg 12% skatt. Hun får ca. 800 kroner igjen på skatten, så jeg tror ditt skattetrekk ikke er så langt unna, spørs hva du har å trekke fra. Hun hadde ingenting, ikke reisepenger engang. Mvh 0 Siter
Lenny Skrevet 31. mai 2003 Skrevet 31. mai 2003 Det var vel jeg som kom med den linken... Husk du kan ikke sammenligne marginalskatten din med den % som står på skattekortet. Du betaler 7,8% av det du tjener i det nevnte intervallet, men husk du betaler hele 25% i det intervallet under. Det som står på skattekortet ditt er mer sjablonmessig og antatt hva som er riktig. Du trekker også forskuddsskatt bare 10,5 måneder i året slik at skattekort-% må bli høyere enn reell skatte %. Nevnte link gjaldt også bare marginalskatten på lønn. Et skattekort skal også trekke inn skatten som faller på evt. renteinntekter og andre kapitalinntekter og evt. formueskatt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.