Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Steike, så irriterende.

Vi har parabol og Canal Digital. På Canal Nor-kanalen fordufter bildet ca hvert kvarter i 2-3 sekunder, og det kommer en rød firkant nede i hjørnet.

Hva kan jeg gjøre for å ordne opp i dette selv, uten å måtte tilkalle reparasjonsmann? Noen som vet?

PS: Signalstyrken er superfin altså, den er stabil grønn og er på 4 av 5 i styrke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107359-problemer-med-parabolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IngenLurerDenneGutten

Jeg har gjort det, hjelper ikke. Og så er det bare denne kanalen, Canal Nor. Flere råd...?

Hvis det ikke nytter å rèsette tuneren - samt å søke inn på nytt (såfremst at signal er i orden) gjennstår det nok bare å ringe kundesørvis.

Annonse

Gjest ChiengMai

"Signalstyrken er superfin altså, den er stabil grønn og er på 4 av 5 i styrke."

Dette er ikke noe å rette seg etter. Mot all logikk fungerte vår parabol best på CanalDigital når denne søyla var nesten nede på rød. Da vi ringte CD fikk vi rett og slett beskjed om å drite i søyla og bare se når bildet var bra. Etter det hadde vi fine signaler hele tida, men søyla kom aldri opp på grønt mer.

Forstå det den som kan. :-D

Ulv I Faarikaal

"Signalstyrken er superfin altså, den er stabil grønn og er på 4 av 5 i styrke."

Dette er ikke noe å rette seg etter. Mot all logikk fungerte vår parabol best på CanalDigital når denne søyla var nesten nede på rød. Da vi ringte CD fikk vi rett og slett beskjed om å drite i søyla og bare se når bildet var bra. Etter det hadde vi fine signaler hele tida, men søyla kom aldri opp på grønt mer.

Forstå det den som kan. :-D

Mange eldre mottakere er rett og slett ikke gode, min henger seg opp og gjør de rareste sprell med bilder og kanaler.

Jeg napper ut strømmen setter den i igjen og VOILA ! Alt er fint, nå har den vært snill i mange uker.

Annonse

Gjest ChiengMai

Mange eldre mottakere er rett og slett ikke gode, min henger seg opp og gjør de rareste sprell med bilder og kanaler.

Jeg napper ut strømmen setter den i igjen og VOILA ! Alt er fint, nå har den vært snill i mange uker.

Joda, det var nok en eldre modell. Fikk digital parabol nesten med det samme de kom på markedet. Men vi hadde flott bilde så fremst vi ikke brydde oss om søylene og kun stilte den inn etter bildekvaliteten.

Syns forresten vår snart 2 år gamle Nokia med Viasat-abonnement er mer gretten enn den gamle CDen vi hadde, den låser seg langt oftere enn den gamle gjorde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...