Gå til innhold

To språk i skolen som er nesten like, nødvendig ?

Anbefalte innlegg

Er ikke det bare å ro seg vekk, da samisk er faktisk ganske utbredt ?

Samisk språk er diverre ikkje særleg utbreidd, grunna fornorskingspolitikken den norske staten starta i førre århundre.

Iflg skulemålsstatistikken var det i 2002 1047 elevar i grunnskulen med samisk som hovudmål, 89.679 elevar med nynorsk og 519.528 elevar med bokmål. Det er ikkje det eg vil kalla stor utbreiing...

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

18

• Bassisten

6

• Kizza1365380506

6

• fresja

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Melony

Er det fler som snakker samisk enn engelsk?

Jeg synes skolen burde kutte ned på nynorsken, og innføre "dialekt-lære".

Det er viktig å kunne litt nynorsk, men også viktig å vite ca. hvor en dialekt kommer fra, og kunne forstå en nordlenning som en sørlending.

Ligger Bykle innerst inne i Sognefjorden? De snakker ganske utforståelig der også.

Men de brygger godt (og farlig) øl der.

Bykle ligg i Setesdal. Det eg har høyrt om Bykle er at dei der seier Noreg.

At eit land skal ha to namn, det er eg uenig i.

Nei.

Å ha mange språk i et land er ikke lett å håndtere.

En stat må ha et konsekvent språk, mener jeg.

Konsekvent?

Slik dei har det i Irland med engelsk og irsk? I Canada med engelsk og fransk? I Finland med finsk og svensk? I Spania med katalansk, galisisk og spansk? I Sveits med fransk, italiensk og tysk?

Should I carry on? ;-)

Ulv I Faarikaal

Samisk språk er diverre ikkje særleg utbreidd, grunna fornorskingspolitikken den norske staten starta i førre århundre.

Iflg skulemålsstatistikken var det i 2002 1047 elevar i grunnskulen med samisk som hovudmål, 89.679 elevar med nynorsk og 519.528 elevar med bokmål. Det er ikkje det eg vil kalla stor utbreiing...

Men da kan vi forandre på det, de som føler seg som samer er fler enn som så.

Vi innfører samisk som sidemål over hele Norge.

Men vi glemmer punjabi og urdu. De er enda fler.

Ulv I Faarikaal

Konsekvent?

Slik dei har det i Irland med engelsk og irsk? I Canada med engelsk og fransk? I Finland med finsk og svensk? I Spania med katalansk, galisisk og spansk? I Sveits med fransk, italiensk og tysk?

Should I carry on? ;-)

Annonse

Det er kanskje ikkje naudsynt med to (tre) språk i Norge. Men kven skulle så laga eit nytt språk, me har ikkje Ivar Åsen?

Skal me gå inn for ei språk, må det vel bli eit bygd på det gamle norske språket, altså gamalnorsken.

Ulv I Faarikaal

Det er kanskje ikkje naudsynt med to (tre) språk i Norge. Men kven skulle så laga eit nytt språk, me har ikkje Ivar Åsen?

Skal me gå inn for ei språk, må det vel bli eit bygd på det gamle norske språket, altså gamalnorsken.

Hvorfor kan vi ikke bli enige om et språk ?

Dei som føler seg som samer hadde sjansen til å skriva seg inn i samemanntalet for nokre år sidan. Kravet var at minst ein besteforelder (eller var det oldeforelder?) var same. Eg har ei samisk tippoldemor, men det var ikkje nært nok, og var forøvrig ikkje interessert sidan eg er norsk.

Urdu og andre morsmålsspråk er viktig lærdom for dei som kjem hit til landet. Forsking viser at elevar som har morsmålsundervisning faktisk lærer norsk raskare enn dei som ikkje har morsmålsundervisning. - Dei får referansar i språket som gjer det enklare å setja t.d. grammatikk i system.

Det er uansett ikkje aktuelt å innføra t.d. Urdu som sidestilt språk i Noreg, så det har eigentleg ingenting i diskusjonen å gjera.

Ulv I Faarikaal

Dei som føler seg som samer hadde sjansen til å skriva seg inn i samemanntalet for nokre år sidan. Kravet var at minst ein besteforelder (eller var det oldeforelder?) var same. Eg har ei samisk tippoldemor, men det var ikkje nært nok, og var forøvrig ikkje interessert sidan eg er norsk.

Urdu og andre morsmålsspråk er viktig lærdom for dei som kjem hit til landet. Forsking viser at elevar som har morsmålsundervisning faktisk lærer norsk raskare enn dei som ikkje har morsmålsundervisning. - Dei får referansar i språket som gjer det enklare å setja t.d. grammatikk i system.

Det er uansett ikkje aktuelt å innføra t.d. Urdu som sidestilt språk i Noreg, så det har eigentleg ingenting i diskusjonen å gjera.

Jeg er ein åttedel same og er ikke innskrevet i samemanntalet.

Ulv I Faarikaal

Me blir ikkje enige om noko som helst?

Men trur ddu Oslo-folk ville gå inn for eit språk som liknar på det fleirtalet brukar?. Nei!

Tror du nokon som helst ville godta eit språk de ikke snakkar sjølv ?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg er ikke same.

Like lite som kompisen er italiener.

Det er da faktisk slik at det er flere som IKKE snakker bokmål her i landet, enn omvendt.

Jeg synes ikke man har vondt av nynorskundervisningen. Det kan godt tres nedover hodet på dumme østlendinger at kvinnen i døra faktisk sier "Nå er det middag, kom inn og spis".

Det var moren min som sa det på nynorsk, og mine lekekamerater i Oslo som ikke skjønte et pøkk av hva hun sa. Jeg forsto ikke hvordan de kunne unngå å skjønne hva hun sa, men de var jo flasket opp på asfalttjære i Oslos gater....(Jeg er født på vestlandet, men flyttet til Oslo som seks-åring og snakket Oslo-dialekt fra jeg var syv).

Aber hallo, man SNAKKER ikke bokmål og nynorsk. Det er _skriftspråk_ !!!

Når skal folk få det inn?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...