Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har pusset opp stua og det er nå kjøkkenet sin tur.

På stua har jeg heldekkende panel malt antikkhvit, og på listverket har jeg brukt en lys gråfarge. All innredning på stua er ny og holdt i en moderne stil. Det er bue fra stue og inn til kjøkkenet. På kjøkkenet skal jeg kjøpe nytt spisestuemøblement.

Hva blir finest, mest praktisk:

1. Hvite vegger på kjøkkenet også, en lys farge på kjøkkeninnredningen og samme på listverk?

2: Hvit innredning med litt farge på veggene og hvitt listverk.

Alle hvitevarer er hvite.

Benkeplater velger jeg ut fra evt farge på innredningen. Håndtak på skap og skuffer skal være i børstet stål.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107392-oppussing-fargevalg-p%C3%A5-kj%C3%B8kken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre om du har stående eller liggende panel i stuen?

Jeg har nemlig lyst til å male panelet selv men er litt usikker.

Takker for svar!

Mvh

Jeg har stående panel - Krokskog tror jeg det heter. Det har vært på i en del år nå og var skikkelig mørkt og stygt. Ble som utolig fint når det ble malt :)

Kizza1365380506

Jeg har stående panel - Krokskog tror jeg det heter. Det har vært på i en del år nå og var skikkelig mørkt og stygt. Ble som utolig fint når det ble malt :)

Jeg har liggende og det er også mørkt. Lurer på om det blir like fint om jeg maler det. Er så utrolig i tvil om det skjønner du. Når det er malt er det liksom gjort. Har det i gangen og, og der er det bare så utrolig mørkt.

Tror du jeg bør satse på det?

Jeg har liggende og det er også mørkt. Lurer på om det blir like fint om jeg maler det. Er så utrolig i tvil om det skjønner du. Når det er malt er det liksom gjort. Har det i gangen og, og der er det bare så utrolig mørkt.

Jeg ville absolutt ha gjort det, det blir så friskt og fint igjen. Har du et fint gulv, så kommer det også mer frem - mørkt treverk med kvister virker rotete og tar en del oppmerksomhet fra omgivelsene.

Egentlig angrer je på at jeg ikke gjorde dette for lenge siden :)

Bilder vises bedre, gulvet kommer til sin rett og en får mye større valgmuligheter når det gjelder gardiner.

Rommet virker større og luftigere og det er utrolig fint med blomster/planter mot de lyse ensfargede veggene.

Har selv liggende panel på soverommet og det skal også males hvitt.

Kizza1365380506

Jeg ville absolutt ha gjort det, det blir så friskt og fint igjen. Har du et fint gulv, så kommer det også mer frem - mørkt treverk med kvister virker rotete og tar en del oppmerksomhet fra omgivelsene.

Egentlig angrer je på at jeg ikke gjorde dette for lenge siden :)

Bilder vises bedre, gulvet kommer til sin rett og en får mye større valgmuligheter når det gjelder gardiner.

Rommet virker større og luftigere og det er utrolig fint med blomster/planter mot de lyse ensfargede veggene.

Har selv liggende panel på soverommet og det skal også males hvitt.

Takk for oppmuntringen, skal diskutere det med gubben så får vi se.

:o)

Annonse

Jeg hvitbeisa mitt to strøk, og lakkerte oppå. Med café latte på resten av veggen, ble det helt nydelig.

*noterer fargevalg som en gal*

Jeg så også panel som var malt lyst inne hos noen andre. Lurer på om det kan ha vært jotuns panelhvit. Et lite tips er å male panelet før man prøver en farge på veggen.

Hos meg skinte treet litt rosaaktig igjennom, så lattemalingen min ble noe grønn i forhold. Men det var det vel bare jeg som la merke til... :-)

Kizza1365380506

Jeg så også panel som var malt lyst inne hos noen andre. Lurer på om det kan ha vært jotuns panelhvit. Et lite tips er å male panelet før man prøver en farge på veggen.

Hos meg skinte treet litt rosaaktig igjennom, så lattemalingen min ble noe grønn i forhold. Men det var det vel bare jeg som la merke til... :-)

Jeg har grønne stuemøbler, lampeskjermer etc og vinrøde gardiner. Blir vel til at jeg må skifte det og. Akk vel gardinene var kjøp på Kids så de var jo ikke så dyre. Møblene tja, vel vi får se. Om det ikke blir fint er det jo bare til å male over igjen. Ikke no problem.

Gjest Kverrul

Jeg har grønne stuemøbler, lampeskjermer etc og vinrøde gardiner. Blir vel til at jeg må skifte det og. Akk vel gardinene var kjøp på Kids så de var jo ikke så dyre. Møblene tja, vel vi får se. Om det ikke blir fint er det jo bare til å male over igjen. Ikke no problem.

Hei!

Maler du i en eller annen lys beige-hvit nyanse kan det bli pent med grønt ved siden av! :) Bare marker stilskiftet ved å legge til litt andre farger i gardniner og annet tilbehør! Burde ikke bli så gærn't!? :)

Annonse

Kizza1365380506

Hei!

Maler du i en eller annen lys beige-hvit nyanse kan det bli pent med grønt ved siden av! :) Bare marker stilskiftet ved å legge til litt andre farger i gardniner og annet tilbehør! Burde ikke bli så gærn't!? :)

Det blir mer og mer fristende å male/beise panelet. Høres jo drittlekkert ut. Det er egentlig bare det at panelet er liggende som har stoppet meg til nå egentlig.

Gjest Kverrul

Det blir mer og mer fristende å male/beise panelet. Høres jo drittlekkert ut. Det er egentlig bare det at panelet er liggende som har stoppet meg til nå egentlig.

At panelet er liggende blir sikkert bare fint! Ikke la det stoppe deg, da! :) Eneste som kan skje er at taket trekkes litt ned (optisk) og at rommet kan virke lengre i liggende retning! Blir forsterket ved maling. Kommer sikkert til å bli lekkert!!! :)

Kizza1365380506

At panelet er liggende blir sikkert bare fint! Ikke la det stoppe deg, da! :) Eneste som kan skje er at taket trekkes litt ned (optisk) og at rommet kan virke lengre i liggende retning! Blir forsterket ved maling. Kommer sikkert til å bli lekkert!!! :)

Takk for oppmuntringen. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre i sommer. Jeg har begynt å glede meg allerede.

Har du noen forslag til gangen min? Den er lang og smal med samme panel. Kunne tenkt meg farge men det er kanskje ikke så lurt, hva tror du?

Gjest Kverrul

Takk for oppmuntringen. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre i sommer. Jeg har begynt å glede meg allerede.

Har du noen forslag til gangen min? Den er lang og smal med samme panel. Kunne tenkt meg farge men det er kanskje ikke så lurt, hva tror du?

Hei!

En lang og smal gang kommer til å virke større med en lys panelmaling!! Prøv å finne en som går i samme tone som fargen i stuen - da blir det mer helhet!! Evnt. kan du jo friske opp med litt varmere og mørkere farger som passer til på f.eks. ryer, lampeskjermer, bilder e.l? Holder selv på å male panel i gangen, og har valgt en lys og varm farge som også går igjen i stuen. Andre rom er også holdt i samme skala. Blir veldig åpent og rolig på den måten! Jo færre farger - jo bedre etter min smak! :)

Lykke til - håper sommeren blir fin!!! Og det du evnt. maler, selvsagt!! :)

Klem

Kizza1365380506

Hei!

En lang og smal gang kommer til å virke større med en lys panelmaling!! Prøv å finne en som går i samme tone som fargen i stuen - da blir det mer helhet!! Evnt. kan du jo friske opp med litt varmere og mørkere farger som passer til på f.eks. ryer, lampeskjermer, bilder e.l? Holder selv på å male panel i gangen, og har valgt en lys og varm farge som også går igjen i stuen. Andre rom er også holdt i samme skala. Blir veldig åpent og rolig på den måten! Jo færre farger - jo bedre etter min smak! :)

Lykke til - håper sommeren blir fin!!! Og det du evnt. maler, selvsagt!! :)

Klem

Tusen takk for mange gode råd. Nå gleder jeg meg virkelig til sommeren. Det er så gøy å pusse opp synes jeg.

Og du, god sommer til deg og!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...