Gå til innhold

Spørsmål om barn og pass?

Anbefalte innlegg

Gjest ut å reise

Skal imorgen gå å få ordnet nye pass, fordi det gamle er utgått. Så til spørsmål, jeg har to barn på 3 og 10 som også må ha pass i tillegg til meg. Må jeg ha noen bekreftelse med at faren deres samtykker eller? Jeg og faren er ikke sammen, og jeg har ene og alene ansvaret for dem. Hva må jeg egentlig ha med av dokumentasjon, slik at jeg slipper gå tilbake med ny dokumentasjon.

Takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107401-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-barn-og-pass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Ved søknad om pass for umyndig person (under 18 år) må en av foreldrene med foreldreansvar møte sammen med søkeren. Den som møter må legitimere seg. Dersom foreldreansvaret er felles, må skriftlig samtykke samt legitimasjon (evt. kopi av legitimasjon) fra den som ikke møter, medbringes.

http://www.politi.no/henvendelser/pass.shtml

Gjest ChiengMai

3-åringen skriver da ikke under selv.....? Iallefall ikke min 3-åring

Ikke min heller. :-D

Da Storebror fikk norsk pass var han 3 år og 4 mnd. Der det vanligvis står signatur står det på hans pass "Unable to sign". På hans thailandske pass står det et søtt lite fingeravtrykk der det er vanlig med signatur.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...