Gjest gi meg råd Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har fått attføringsattest på at jeg må bytte arbeidssted. Dette etter anbefaling fra legen etter en konflikt på skolen hvor jeg jobber som lærer. Arbeidsmarkedet er tøft for lærere nå og jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Har vært sykemeldt i ni måneder og trenger virkelig å komme ut i jobb nå. Må søke om rehabilitering/attføring hvis jeg skal være sykemeldt videre, noe jeg absolutt ikke har lyst til eller føler at jeg trenger. Hvis jeg blir friskmeldt skal jeg ikke tilbake til skolen hvor jeg jobbet, men kan havne hvor som helst. Det var en konflikt mellom rektor og meg, og det finnes ikke noe skriftlig noe steder. Jeg vil bare komme meg vekk og vet at jeg blir syk av å gå tilbake til samme situasjon. Hva bør jeg gjøre? Bruke attføringsattesten når jeg søker andre skoler og dermed fortelle indirekte om konflikten, eller bare gi blaffen og la kommunen ordne meg et eller annet? Jeg skal til legen om to dager og da må jeg bestemme meg for friskmelding eller ikke, noe jeg inderlig ønsker meg nå. Noen som har råd i en vanskelig situasjon. Jeg trenger å komme meg lengst mulig vekk fra den skolen hvor alt ulmer av konflikter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107409-attf%C3%B8ringsattest/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
En_Mamma Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 La kommunen finne en ny jobb til deg mens du evt. ser deg om etter en annen, da har du en jobb i bakhånd hele tiden, dette er ikke noen god tid for å stå uten noe og som du sikkert vet er arbeidsledighetstrygd og attføring mye mindre penger enn sykemelding. I disse tider er det mange som blir overtallige og blir flyttet rundt i kommunene så du blir kanskje ikke så "synlig" som du tror? Gjør en god jobb på den nye arbeidsplassen så har du en fin attest og referanse til neste runde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107409-attf%C3%B8ringsattest/#findComment-630311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gi meg råd Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 La kommunen finne en ny jobb til deg mens du evt. ser deg om etter en annen, da har du en jobb i bakhånd hele tiden, dette er ikke noen god tid for å stå uten noe og som du sikkert vet er arbeidsledighetstrygd og attføring mye mindre penger enn sykemelding. I disse tider er det mange som blir overtallige og blir flyttet rundt i kommunene så du blir kanskje ikke så "synlig" som du tror? Gjør en god jobb på den nye arbeidsplassen så har du en fin attest og referanse til neste runde. Jeg har fått beskjed fra kommunen at jeg må selv søke jobber. Jeg har en fast jobb og det er ikke aktuelt å si den opp og hvis jeg ikke finner en jobb så må kommunen finne noe til meg eller betale meg lønn, dvs. hvis jeg er friskmeldt. Problemet er at jeg vet ikke hvor jeg havner, og det blir ikke lett å si nei. Det er ikke noen god situasjon og bli satt til rengjøringsarbeid med min erfaring og kompetanse. Da tror jeg at det vil være vanskelig å komme tilbake til det jeg er kvalifisert for. God jobb har jeg gjort før jeg ble syk, og gode referanser har jeg fra andre skoler. Jeg vet hva jeg står for så lenge jeg har god helse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107409-attf%C3%B8ringsattest/#findComment-630323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En_Mamma Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg har fått beskjed fra kommunen at jeg må selv søke jobber. Jeg har en fast jobb og det er ikke aktuelt å si den opp og hvis jeg ikke finner en jobb så må kommunen finne noe til meg eller betale meg lønn, dvs. hvis jeg er friskmeldt. Problemet er at jeg vet ikke hvor jeg havner, og det blir ikke lett å si nei. Det er ikke noen god situasjon og bli satt til rengjøringsarbeid med min erfaring og kompetanse. Da tror jeg at det vil være vanskelig å komme tilbake til det jeg er kvalifisert for. God jobb har jeg gjort før jeg ble syk, og gode referanser har jeg fra andre skoler. Jeg vet hva jeg står for så lenge jeg har god helse. Du kan vel ikke bli satt til rengjøringsarbeid? Jeg kjenner flere overtallige som går "på vent" i min kommune til tross for at det finnes ledige jobber som f.eks pleieassistenter eller barnehageassistenter. Lykke til med jobbsøking, håper det ordner seg for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107409-attf%C3%B8ringsattest/#findComment-630754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.