Gjest reiselysten Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Jeg er langtidssykemeldt, men har veldig lyst til å ta en tur til varmere strøk i høst. Hvis jeg spør legen og trygdekontoret om dette, vil jeg få beskjed om å holde meg hjemme? Må jeg ha en god grunn? Må jeg søke noe sted? 0 Siter
Åsemor Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Du har iallefall ikke lov til å bare reise uten å si fra til noen. Snakk med legen din om det, så vet han sikkert hva som må gjøres. 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Jeg hadde bare dratt. Ingen finner det ut likevel. 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Er ikke heeelt sikker, men jeg tror at du enten må friskmeldes for å ta ut ferie, eller at reisen må anses som en del av behandlingsopplegget. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Du kan jo høre med legen din om han kan skrive en anbefaling til trygdekontoret at du vil få en forbedring av å reise. Jeg fant ikke noe på trygdesidene når jeg skulle reise så jeg friskemeldte meg, sikkert ikke det lureste jeg har gjort! Men iallefall du kan snakke med trygdekontoret selvfølgelig. ) 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Du har lov til å reise utenlands mens du er sykemeldt hvis legen din kan skrive en erklæring der det står at denne reisa ikke vil forverre "tilstanden" din. Jeg vet ikke hva slags konsekvenser det får at du bare drar uten å snakke med legen din, men jeg vet slett ikke om jeg ville tatt sjansen. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Du må si ifra til trygdekontoret og legen din må skrive en attest hvor han/hun anbefaler eller attesterer at sykdommen ikke forverres eller at dette kanskje er et ledd i behandlingen. Ellers har du krav på ferie i sykemeldingstiden, da krysser du av på legeattesten at du avvikler ferie i sykemeldingsperioden. Jeg var ute og reiste i påsken og fikk legeattest. Det var ikke noe problem, da har jeg ferien tilgode. 0 Siter
Gemini Skrevet 1. juni 2003 Skrevet 1. juni 2003 Her er svar fra "konkurrenten": http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=3286 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.