Gå til innhold

Sykemeldt - til utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest reiselysten
Skrevet

Jeg er langtidssykemeldt, men har veldig lyst til å ta en tur til varmere strøk i høst. Hvis jeg spør legen og trygdekontoret om dette, vil jeg få beskjed om å holde meg hjemme? Må jeg ha en god grunn? Må jeg søke noe sted?

Skrevet

Du har iallefall ikke lov til å bare reise uten å si fra til noen. Snakk med legen din om det, så vet han sikkert hva som må gjøres.

Skrevet

Jeg hadde bare dratt. Ingen finner det ut likevel.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Er ikke heeelt sikker, men jeg tror at du enten må friskmeldes for å ta ut ferie, eller at reisen må anses som en del av behandlingsopplegget.

Kizza1365380506
Skrevet

Du kan jo høre med legen din om han kan skrive en anbefaling til trygdekontoret at du vil få en forbedring av å reise. Jeg fant ikke noe på trygdesidene når jeg skulle reise så jeg friskemeldte meg, sikkert ikke det lureste jeg har gjort! Men iallefall du kan snakke med trygdekontoret selvfølgelig.

:o)

Logitechmusa
Skrevet

Du har lov til å reise utenlands mens du er sykemeldt hvis legen din kan skrive en erklæring der det står at denne reisa ikke vil forverre "tilstanden" din. Jeg vet ikke hva slags konsekvenser det får at du bare drar uten å snakke med legen din, men jeg vet slett ikke om jeg ville tatt sjansen.

Gjest bebba
Skrevet

Du må si ifra til trygdekontoret og legen din må skrive en attest hvor han/hun anbefaler eller attesterer at sykdommen ikke forverres eller at dette kanskje er et ledd i behandlingen. Ellers har du krav på ferie i sykemeldingstiden, da krysser du av på legeattesten at du avvikler ferie i sykemeldingsperioden. Jeg var ute og reiste i påsken og fikk legeattest. Det var ikke noe problem, da har jeg ferien tilgode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...