Gå til innhold

Adressebok jfr. trojanere, virus etc.

Anbefalte innlegg

Har fått flere tips om at man bør unngå å ha adressebok tilknyttet mailprogrammet sitt (Microsoftprogram, regner jeg med) fordi dette er primærmål for trojanere og div. virus.

Flere løsninger er presentert, bl.a. å la de første entryene i adresseboka kun bestå av tall (fiktive adressater), eller å opprette "ekstern" adressebok ved hjelp av spesiell software for formålet.

Jeg lurer på om det er verdt bryet å eksportere alle kontaktene fra Outlook til en tekstfil eller evt. et annet program for en helt vanlig, "anonym" surfer med kun en liten hjemmeside og ingen fancy programmerings-cv å vise til?

Jeg har NAV pluss brannmur via nettilbyderen min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107454-adressebok-jfr-trojanere-virus-etc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det tyti inn virus, og jeg har det samme som deg. Aldri har de fått gjort skade, enkelte uker har det kommet hundrevis. Jeg har en samling på ca 100 ulike for moro skyld.

Jeg forundres over at f.eks. Klez-viruset kan komme igjen og igjen - at folk i det hele tatt tør å være på nett uten antivirusprogram. I alle fall tilknyttet mailprogrammet sitt..! Enkelte dager i vinter spesielt røys det jo inn infiserte mail.

Det og vandrehistoriene. Skriv under på oppropet og send til 25 venner...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...