Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bare så jeg har sagt det så mener jeg ikke at det er riktig at katter skal stenges inne, men jeg lurer på hvorfor hunder må stenges inne og ikke katter. Hunder er like mye "jaktdyr" som katter. Tror du hunder er lykkelige da? Og du sier at noen raser bør være inne, regner med at du da mener persere. Eneste grunn til at persere bør være inne er fordi de koster mye penger og har en pels som er vanskelig å holde i orden hvis den er ute. Men den kan man bare klippe av...

Nei, jeg mente Hellig Birma, de bør være innekatter pga personligheten sin.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

10

• Copy

8

• Zirine

4

• Tornerose

3

Mest aktive i denne tråden

Dessuten er det da ikke sikkert at katten faktisk er ulykkelig. Tar du en katt som kun er vant til å være ute og ber den om å bli innekatt så er det klart katten antagelig vil mistrives. Men jeg har kun sett en katt som har vært innekatt fra den var liten som mistrivdes med å være inne, det var faktisk en perser. Og jeg skal love deg at jeg har sett noen katter i årenes løp... Jeg har også sett katter som aldri har vært ute før og som plutselig skal bli inne/utekatt som rett og slett ikke vil. Den tar seg en liten tur for så å gå å legge seg inne. Så det er noe med hva man er vant med. Vi lever ikke noe naturlig liv vi heller.

Det skal jo også sies at de fleste katter har en fast runde de går og går sjelden utenfor den grensen. Bare rett nedi veien er normalt. De beveger seg sjelden over store strekninger slik som en hund ville gjort. Og en hund løper frivillig og med glede, det er det veldig sjelden en katt gjør... Noe å tenke på synes jeg. Kattene spaserer rundt å pøbler, mens hundene blir sett stygt på for den minste ting. Tro meg jeg er like glad i katter som i hunder, og er lite glad i både løse hunder og katter., men jeg ser ikke helt forskjellen her på hvorfor det er så greit at en katt går løs i forhold til en hund..

En katt kan garantert være glad som innekatt, men det betyr ikke at det er det ideelle liv for den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...