Gå til innhold

Jeg er livredd for å få grått hår!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv bryr jeg meg ikke det dugg om jeg skulle begynne å få grå hår. Har ingen enda(snart 34) og regner med at det antagelig kan bli en stund før jeg får det også, siden det tok _lang_ tid før foreldrene mine fikk noen. De er nå 70 og 78 år gamle og har fortsatt bare litt "gråstenk"(grått blandet inn) begge to.

Hvordan er det med foreldrene dine, og resten av slekta? Ble de grå tidlig/seint?

Gjest fremdeles brunette

det kommer helt ann på..

svigermor fikk sine første grå når hun var 22 og helt siden den gang har hun brukt masse penger på hårfarge. hun og var livredd for nettopp dette også.typen min som nå er 22 fikk sitt første når han var 21 men det var det første og siste mener han...han har ikke funnet noe siden den gang, men han skal ikke se bort i fra at det kommer igjen snart..

ta det som det kommer=)

Annonse

Jeg blir straks 35 og på god vei til en hvit hårmanke. Min mormor var helt hvit da hun var 40 visstnok. Andre igjen får jo ikke ett grått hår før de er over 50.

Jeg er skeptisk til disse sterke hårfargemidlene også så foreløbig tar jeg en minicolor til jul. :o)

Jeg blir straks 35 og på god vei til en hvit hårmanke. Min mormor var helt hvit da hun var 40 visstnok. Andre igjen får jo ikke ett grått hår før de er over 50.

Jeg er skeptisk til disse sterke hårfargemidlene også så foreløbig tar jeg en minicolor til jul. :o)

Hvorfor er du skeptisk til hårfargemidler? Såfremt du ikke har spesielt sart og pistrete hår er det ikke noe problem med regulære farginger.

Annonse

I dag farger/striper de fleste håret i alle regnbuens fager, så da er det vel ikke så farlig med litt grått. Mange er da også meget pene med originalt grått hår.

Pappa ble 78 år, han fikk aldri grått hår, men hadde en fin mørk krans rundt "månen". Pr i dag er det ikke så mange grå og spore blant oss barna.

Hvorfor er du skeptisk til hårfargemidler? Såfremt du ikke har spesielt sart og pistrete hår er det ikke noe problem med regulære farginger.

Det er ikke lenge siden jeg leste en skrekkreportasje om folk som fikk svære sår i hodet og alt mulig på grunn av hårfargemidler. Kunne det vært i Forbrukerrapporten? De fleste merker hårfarge var med der.

http://forbrukerportalen.no/Forbrukerportalen/Artikler/forbrukerrapporten/2003/1044277457.52

Jeg kommer ikke til å farge håret noe oftere etter å ha lest denne artikkelen i alle fall...

http://forbrukerportalen.no/Forbrukerportalen/Artikler/forbrukerrapporten/2003/1044277457.52

Jeg kommer ikke til å farge håret noe oftere etter å ha lest denne artikkelen i alle fall...

Er ganske sikker på at prosentandelen på kvinner som farger håret må være opp imot 100, ikke langt unna ihvertfall. Jeg tviler ikke på det som står i artikkelen. Men hvor mange kan det dreie seg om som får slike problemer? Et forsvinnende fåtall.

Kosmetikkindustrien pumper kjemikalier inn i alt vi bruker i forskjønningens navn. Selv har jeg ofte måttet gi opp forskjellige kremer pga tendenser til reaksjoner.

Har farget håret to ganger hos frisøren og det sved noe så inni granskauen. Helt klart nesten syre, noe frisørmennesket forsikret om var 'helt vanlig'. Aldri mer, sier jeg.

Farger derfor håret hjemme uten en tøddel av problemer. Men så har jeg da også funnet et hårfargingsmiddel som visstnok er av den 'mildere' sorten :)

Ellers tror jeg f.eks. Body Shop har hårfarginger basert på planter etc. - uten at det trenger å bety noe som helst i forhold til allergier osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...