Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg får et lite forskudd på arv i disse dager, men problemet er at jeg ikke vet hvilke lån jeg bør prioritere å betale ut.

Jeg må velge mellom å betale ut hele studielånet, eller betale 2 forbrukslån jeg har. Jeg ser fordeler og ulemper med begge deler, og nå vil jeg vite hva dere ville gjort? Planen er å kjøpe hus etterhvert, da ser det kanskje best ut med et studielån i stedet for 2 forbrukslån? Men det hadde lixom vært så deilig å bli kvitt studiegjelda.

Studielånet er på 121 000,-

Forbrukslån på 43 000,- og 68 000,-

Hjelp?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107544-dilemma-forskudd-p%C3%A5-arv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forbrukslån er jo knalldyre lån da. Har du virkelig forbrukslån som ikke koster mer enn studielånet?

Og på studielånet har du dessuten en god del sikkerhet som at du kan få betalingsutsettelser og rentefradrag om du plutselig skulle stå uten inntekt/ ha lav inntekt. Og det forsvinner om du skulle dø, noe som er kjekt om du har/ skulle få barn. Har du penger til overs er det lurere å bruke dem til egenandel på boligkjøp f.eks enn til å bli kvitt studielånet.

Annonse

Det er forbrukslån i DNB og Nordea jeg har så renten er ikke så ille. Men jeg skjønner hva dere mener!

Renten ligger vel på mellom 15 og 20 %, mens studielånet nå går ned til 5,5% neste tre år om du velger fastrente.

Valget bør være enkelt... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...