Mr Kahn Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 En person (skal ikke nevne hvem eller hvor vedkommende opererer) har tatt mål av seg til å sette ny rekord på nettet. For en tid tilbake ble det gjort et stort nummer av at Jarle Synnevåg hadde 2016 innlegg bak seg med muslimhets på Internet. Nå ble også Synnevåg dømt etter rasimeparagrafen til en bot på stor kr. 10.000,-. I skrivende stund sjekket jeg Synnevågs "motsats" på et herværende debattforum- 4942 innlegg!!! - med reinhekla jødehat!!! Nå oppfordrer vedkommende til å boikotte israelske poteter på REMA 1000. Som et lite PS, jeg boikotter denne idioten, da jeg forlengst har funnet det under min verdighet å polemisere med denne typen "debattanter". Min oppfordring må bli; spis israelsk poteter, støtt Israel mot terror og la deg ikke lure av hasbara, uansett hvor den kommer fra. God sommer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pasa20 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 "Støtt Israel mot terror" Er det palestinerne som driver terror mot isrelerne nå?????? Trodde det var mer omvendt jeg, men men "rister oppgitt på hodet" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/#findComment-631805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 "Støtt Israel mot terror" Er det palestinerne som driver terror mot isrelerne nå?????? Trodde det var mer omvendt jeg, men men "rister oppgitt på hodet" "Er det palestinerne som driver terror mot isrelerne nå?????? Trodde det var mer omvendt jeg" Ja, der ser du hvor feil du kan ta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/#findComment-631920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 "Er det palestinerne som driver terror mot isrelerne nå?????? Trodde det var mer omvendt jeg" Ja, der ser du hvor feil du kan ta. Nettopp. Noen har ikke engang fått med seg at det er opplest og vedtatt at det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og ikke omvendt. Enkelte har ikke engang fått med seg at til og med Sharon har måttet innrømme dette. Det finnes ikke en eneste nasjon på jorden som er imot en palestinsk stat. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/#findComment-631924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Nettopp. Noen har ikke engang fått med seg at det er opplest og vedtatt at det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og ikke omvendt. Enkelte har ikke engang fått med seg at til og med Sharon har måttet innrømme dette. Det finnes ikke en eneste nasjon på jorden som er imot en palestinsk stat. Med vennlig hilsen Det finnes ikke noe som heter "palestinske landområder", Sør, det er bare et resultat av en sofistikert lingvistisk-retorisk kampanje som har massert begrepet inn i folks bevissthet gjennom flere ti-år. På hebraisk kalles det hasbara. Jordan okkuperte Vestbredden i 19 år uten at en eneste rikssynser sa et ord her hjemme, ei heller FN. Palestinerne fikk sin stat i 1922 da Trans-Jordan ble opprettet på 77 prosent av det britiske mandatområdet. En "palestinsk" stat midt inne i Israel, som til overmål vil være knappe 20 prosent selvgående og avhengig av det de betrakter som erkefienden, det kan aldri gå. Og menneskerettsforkjemperen Sør leser nok en gang opp sin utenatlekse, fritt etter Norsk Gallup, NRK og NTB; den israelske sivilbefolkningen driter han i. For dette er jo "frihetskamp", må vite. Når skal du definere Arafats "fred og frihet" da, Sør? Les forøvrig Elyakim Haetzni mener om det såkalte veikartet: http://www.freeman.org/m_online/may03/haetzni.htm 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/#findComment-631931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Det finnes ikke noe som heter "palestinske landområder", Sør, det er bare et resultat av en sofistikert lingvistisk-retorisk kampanje som har massert begrepet inn i folks bevissthet gjennom flere ti-år. På hebraisk kalles det hasbara. Jordan okkuperte Vestbredden i 19 år uten at en eneste rikssynser sa et ord her hjemme, ei heller FN. Palestinerne fikk sin stat i 1922 da Trans-Jordan ble opprettet på 77 prosent av det britiske mandatområdet. En "palestinsk" stat midt inne i Israel, som til overmål vil være knappe 20 prosent selvgående og avhengig av det de betrakter som erkefienden, det kan aldri gå. Og menneskerettsforkjemperen Sør leser nok en gang opp sin utenatlekse, fritt etter Norsk Gallup, NRK og NTB; den israelske sivilbefolkningen driter han i. For dette er jo "frihetskamp", må vite. Når skal du definere Arafats "fred og frihet" da, Sør? Les forøvrig Elyakim Haetzni mener om det såkalte veikartet: http://www.freeman.org/m_online/may03/haetzni.htm Intet av det endrer på at SAMTLIGE (uten unntak) land i verden anser områdene som palestinske. Når til og med folk som Sharon innser det, er det på tide folk i Norge også gjør det. Norges "Israels venner" er i virkeligheten Israels fiender. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/#findComment-631950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Intet av det endrer på at SAMTLIGE (uten unntak) land i verden anser områdene som palestinske. Når til og med folk som Sharon innser det, er det på tide folk i Norge også gjør det. Norges "Israels venner" er i virkeligheten Israels fiender. Med vennlig hilsen Jeg kunne ikke unngå å fornemme sarkasmen din når du setter Israels venner i hermetegn. Dessverre er det slik at de som "vil Israels beste" ikke har de beste intensjoner, og jeg ville bli meget forbauset om Sharon begår samme feilen som Rabin og Beilin. Mitt håp er at Netanyahu vekker ham fra en eventuell følelsesmessig rangel før det er for sent. Så langt jeg ønsker å bli personlig her; du har heller ikke endret deg nevneverdig siden sist. Den samme demagogen, som kjører Erasmus Montanus' logikk om "mor Nille som ikke kan flyve". La meg gi deg og DOL-folket (som måtte være interessert) noen tilleggsopplysninger i saken. Først et par ord om "samtlige land" som anerkjenner områdene som palestinske. Så langt det utsagnet kan innrømmes noen legitimitet, så er det allikevel ikke interessant. Faktum er at araberne har selv nektet å anerkjenne sin egen stat for over femti år siden, og dette er også status idag. Det vi må se på er hvorvidt Israel kan anerkjennes ut over FNs res. 181. I den anledning vil jeg nevne Karthoum i Sudan, 1990, -80 land vedtok enstemmig å holde frem den væpnede kampen mot Israel. Og Hamas, med Mahmoud Hazar i spissen, har gått åpent ut med klare erklæringer om å føre en væpnet kamp mot jødestaten, også etter at det såkalte "veikartet" ble presentert. Tim Sebastian intevjuet Hazar på BBC Worlds Hard Talk, og Hazar levnet ingen tvil om hvor han sto. En gratis spådom på fallrepet, Sør: det vil aldri bli opprettet noen palestinsk stat midt inne i Israel, og i hvert fall ikke en stat som kan etablere et fungerende demokrati med likeverd mellom kjønn, rase og religion. Dette er dømt til å mislykkes, og Arafat vet hvordan han skal fikse det, som så mange ganger før. Derfor bør du også klare å forholde deg til virkeligheten istedenfor å kjøre frem disse forhåndsprogramerte frasene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/#findComment-632241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tillitsfull! Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg kunne ikke unngå å fornemme sarkasmen din når du setter Israels venner i hermetegn. Dessverre er det slik at de som "vil Israels beste" ikke har de beste intensjoner, og jeg ville bli meget forbauset om Sharon begår samme feilen som Rabin og Beilin. Mitt håp er at Netanyahu vekker ham fra en eventuell følelsesmessig rangel før det er for sent. Så langt jeg ønsker å bli personlig her; du har heller ikke endret deg nevneverdig siden sist. Den samme demagogen, som kjører Erasmus Montanus' logikk om "mor Nille som ikke kan flyve". La meg gi deg og DOL-folket (som måtte være interessert) noen tilleggsopplysninger i saken. Først et par ord om "samtlige land" som anerkjenner områdene som palestinske. Så langt det utsagnet kan innrømmes noen legitimitet, så er det allikevel ikke interessant. Faktum er at araberne har selv nektet å anerkjenne sin egen stat for over femti år siden, og dette er også status idag. Det vi må se på er hvorvidt Israel kan anerkjennes ut over FNs res. 181. I den anledning vil jeg nevne Karthoum i Sudan, 1990, -80 land vedtok enstemmig å holde frem den væpnede kampen mot Israel. Og Hamas, med Mahmoud Hazar i spissen, har gått åpent ut med klare erklæringer om å føre en væpnet kamp mot jødestaten, også etter at det såkalte "veikartet" ble presentert. Tim Sebastian intevjuet Hazar på BBC Worlds Hard Talk, og Hazar levnet ingen tvil om hvor han sto. En gratis spådom på fallrepet, Sør: det vil aldri bli opprettet noen palestinsk stat midt inne i Israel, og i hvert fall ikke en stat som kan etablere et fungerende demokrati med likeverd mellom kjønn, rase og religion. Dette er dømt til å mislykkes, og Arafat vet hvordan han skal fikse det, som så mange ganger før. Derfor bør du også klare å forholde deg til virkeligheten istedenfor å kjøre frem disse forhåndsprogramerte frasene. Jeg tror de som er best rustet til å få til fred i Midt-Østen er israelere og palestinere og ikke vi som sitter her oppe i det fredelige nord og slipper frykten for nye drap enten det er på den ene eller den andre siden! Det gjør nemlig noe med mennesker å gå på denne måten - å stå tidlig opp for å jobbe inne i Israel, tjene noen lusne shekel så du kan sette mat på bordet hjemme i Gaza eller på Vest-bredden,men bli stoppet av jyplinger i uniform på grensen, ungdommer som ikke engang kan snakke arabisk, det gjør noe med sindige fedre, når du blir stoppet igjen og igjen. Det gjør også noe med mennesker å ikke vite om barna dine kommer levende hjem fra skolen eller pizzabaren eller om pappa og mamma overlever bussturen til jobben søndag morgen. Det skaper en "skyt først og spør etterpå-holdning" på begge sider, og en depresjon, som vanlige nordmenn ikke kommer til å forstå før noe eksploderer på Aker brygge eller t-banen og tar tilfeldige mennesker med seg i døden. Eller lemlestelsen! Tør dere gå på miljøfestivalen i Oslo sentrum denne helga, for eksempel? Al Qaida har lovt oss noe den vil akte å gi oss? Urett begår man på begge sider; utfordringen ligger i å finne løsninger. Spør du den menige israeler eller palestiner, får du andre svar enn du forventer deg ut fra nrk's og andre rikskanalers dekning av historien. Jeg tror det er håp om fred. Og to stater side om side til felles glede og nytte og vekst. Men det er et stykke igjen. De som forstår denne konflikten best, bor der og må leve der og må finne sine egne, genuine løsninger. Og det klarer de - men det vil ta litt mer tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/#findComment-632277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg tror de som er best rustet til å få til fred i Midt-Østen er israelere og palestinere og ikke vi som sitter her oppe i det fredelige nord og slipper frykten for nye drap enten det er på den ene eller den andre siden! Det gjør nemlig noe med mennesker å gå på denne måten - å stå tidlig opp for å jobbe inne i Israel, tjene noen lusne shekel så du kan sette mat på bordet hjemme i Gaza eller på Vest-bredden,men bli stoppet av jyplinger i uniform på grensen, ungdommer som ikke engang kan snakke arabisk, det gjør noe med sindige fedre, når du blir stoppet igjen og igjen. Det gjør også noe med mennesker å ikke vite om barna dine kommer levende hjem fra skolen eller pizzabaren eller om pappa og mamma overlever bussturen til jobben søndag morgen. Det skaper en "skyt først og spør etterpå-holdning" på begge sider, og en depresjon, som vanlige nordmenn ikke kommer til å forstå før noe eksploderer på Aker brygge eller t-banen og tar tilfeldige mennesker med seg i døden. Eller lemlestelsen! Tør dere gå på miljøfestivalen i Oslo sentrum denne helga, for eksempel? Al Qaida har lovt oss noe den vil akte å gi oss? Urett begår man på begge sider; utfordringen ligger i å finne løsninger. Spør du den menige israeler eller palestiner, får du andre svar enn du forventer deg ut fra nrk's og andre rikskanalers dekning av historien. Jeg tror det er håp om fred. Og to stater side om side til felles glede og nytte og vekst. Men det er et stykke igjen. De som forstår denne konflikten best, bor der og må leve der og må finne sine egne, genuine løsninger. Og det klarer de - men det vil ta litt mer tid. Det er mye sannhet i det du skriver her, men jeg står i daglig kontakt med flere israelere, fortrinnsvis jøder, som bor spredt rundt i Israel. Det de har å fortelle har ALDRI blitt hørt av den jevne nordmann. Og vet du hvorfor? Jo, fordi det sitter en liten jødehater i Amman (av alle steder) som heller vil rapportere halvsannheter og hasbara fremfor å stille spørsmål som kan sette egypteren Arafat og hans blodstenkte blodsbrødre i et ufordelaktig lys. Jerusalem har den nest største konsentrasjonen av journalister i verden, og en objektiv dekning fra disse ville slå beina unna Arafat og hans løytnanter så ettertrykkelig at muligheten for en palestinsk stat kanskje ville vært en realitet. For det er Arafat som har vært problemet fra Dag 1, lenge før DoP ble undertegnet. Og det eksisterer ingen uenighet mellom Arafat og PLOs underbruk, deres mål er det samme, de kjekler bare om metodene. Ingen person ved sine fulle fem ønsker krig, og alle mener seg berettiget til et hjem og et land. Til dette formålet har Arafat har fått MILLIARDER i støtte, uten en eneste betingelse knyttet til det. Oslo-avtalen, Gaza-Jeriko-avtalen, Oslo-erklæringen, Interim-avtalen, (Oslo II) Hebron-protokollen,The Wye River Memorandum, Camp David-forhandlingene, The Sharm el-Sheikh Memorandum, alt er sabotert av Arafat og islamistiske fundamentalister. Dette er hverdagen som israelere må forholde seg til. Og da blir det med en rynke på nesen jeg registerer at du kaller IDF-personell for "unge jyplinger som ikke snakker arabisk", hvis formål er å stenge arbeidssøkende ute. Gad vite at Aetat ville lagt ned sin virksomhet ganske raskt hvis de fikk besøk av et par selvmordsbombere. På ALLE checkpoints finnes det, uten unntak, minst én som snakker arabisk. Disse kontrollpostene er ikke der for å hindre arbeidssøkende og sindige fedre, de er der for å sile ut folk med en helt annen agenda. For hver selvmordsbomber som lykkes, stanses ti. Så mye er ikke arabisk arbeidskraft verd. Kanskje disse sindige fedrene skulle gjøre opprør mot den virkelige fienden; egypteren Arafat og hans gjennomkorrupte terrorregime. Så kunne verden få se hvor "humane" disse er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/#findComment-632372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg tror de som er best rustet til å få til fred i Midt-Østen er israelere og palestinere og ikke vi som sitter her oppe i det fredelige nord og slipper frykten for nye drap enten det er på den ene eller den andre siden! Det gjør nemlig noe med mennesker å gå på denne måten - å stå tidlig opp for å jobbe inne i Israel, tjene noen lusne shekel så du kan sette mat på bordet hjemme i Gaza eller på Vest-bredden,men bli stoppet av jyplinger i uniform på grensen, ungdommer som ikke engang kan snakke arabisk, det gjør noe med sindige fedre, når du blir stoppet igjen og igjen. Det gjør også noe med mennesker å ikke vite om barna dine kommer levende hjem fra skolen eller pizzabaren eller om pappa og mamma overlever bussturen til jobben søndag morgen. Det skaper en "skyt først og spør etterpå-holdning" på begge sider, og en depresjon, som vanlige nordmenn ikke kommer til å forstå før noe eksploderer på Aker brygge eller t-banen og tar tilfeldige mennesker med seg i døden. Eller lemlestelsen! Tør dere gå på miljøfestivalen i Oslo sentrum denne helga, for eksempel? Al Qaida har lovt oss noe den vil akte å gi oss? Urett begår man på begge sider; utfordringen ligger i å finne løsninger. Spør du den menige israeler eller palestiner, får du andre svar enn du forventer deg ut fra nrk's og andre rikskanalers dekning av historien. Jeg tror det er håp om fred. Og to stater side om side til felles glede og nytte og vekst. Men det er et stykke igjen. De som forstår denne konflikten best, bor der og må leve der og må finne sine egne, genuine løsninger. Og det klarer de - men det vil ta litt mer tid. Kunne vært skrevet av meg det der! :-) (mulig Mr Kahn tror det også) ...men det var det ikke 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/#findComment-632382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Kunne vært skrevet av meg det der! :-) (mulig Mr Kahn tror det også) ...men det var det ikke Nah, vakke i mine tanker... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107577-idiotisk-rekord-eller-rekord-i-idioti/#findComment-632417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.