Gå til innhold

Annbefalinger til gjøremål i Oslo og Gøteborg?

Anbefalte innlegg

Gjest Feriejenta

Par på 19 og 21 skal til Oslo og Gøteborg med bil i sommer, noen anbefaliner av ting vi kan finne på i de ulike byene? Er ike kjent i Oslo men hanr vært tre dager i Gøteborg. Er Tusenfryd grei for folk i vår alder, hva med gode kjøpesentre i Oslo, andre annbefalinger?

Fortsetter under...

Du finner masse turistinfo om Oslo og Gøteborg på nettet, og også om hhv. Tusenfryd og Liseberg, samt om shoppingsentre/andre shoppingmuligheter. :-)

Men du vil kanskje helst ha andres erfaringer? Jeg er passert 30 og synes både Tusenfryd og Liseberg er morsomme steder, så for min del kan de stedene absolutt anbefales.

Gjest hjerterdame

du har jo liseberg i gøteborg da!! Tusenfryd er jo bra!!

generelt er jo begge byene fine å tusle og handle i!!

Oslo har du vigelandsparken!! veldig fin!

Gøteborg og Stockholm har utgitt flotte brosjyrer fulle av ideer for folk som vil komme på besøk dit. Jeg fant min på nsb. Stikk innom et turistbyrå eller sjekk om du kan få tak i et når dere kommer til Gøteborg. En flott by! Legg spesielt merke til alle blomstene der! Ulla Sjödin har utsalg av sine særegne kreasjoner der, også. Dessuten synes jeg mye er billigere i Sverige enn i Norge, ja, så spar noen kroner til dere skal til Göteborg!

Gjest Oslojente2

Jeg ville ikke dratt på tusenfryd. Ville heller dratt på liseberg i göteborg. Mye bedre fornøyelsespark. Dessuten ligger den midt i byen, ikke tre kvarter utenfor. I oslo ville jeg shoppet i bogstadveien (banen til majorstuen), karl johan og oslo city. (Oslo city ligger ved t-banestasjonen jernbanetorget) Karl johan er den gaten som går oppover fra plassen utenfor t-banestasjonen. Om kvelden bør dere ta en tur og spise på aker brygge. Mange gode restauranter. Dere kan også spise i Bygdøy alle. Litt dyrt, men godt. Magma og village tandori kan anbefales. Piknik i frognerparken er romantisk. Ta en tur opp på akershus festning. God utsikt og fint å sole seg/spise piknik. Dra til frognerbadet. Besøk najonalgalleriet (hvis det er av interesse) Hvis dere skal oppleve utelivet om kvelden ville jeg ventet til göteborg. Mye mer liv. Spør gjerne hvis du lurer på noe

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...