Gå til innhold

Slanking-Jeg blir så forbanna!!%¤"(

Anbefalte innlegg

Gjest lousie

Har hatt en lang samtale med en venninne ikveld.

Hun begynte på Grete Roede kurs etter jul og nå har hun havnet på galeien pga ja-mat og nei-mat styret!

Hva i helvete er det som får den dama til å tro at hun har noen rett til å kalle enkelte matvarer for NEI-MAT?!

INGEN mat er nei-mat!

De fleste matvarer kan vi alle spise i moderate megder uten å legge på oss!

Det er IKKE den ene skiven med nugatti hver søndag,eller sjokoladen på lørdag vi legger på oss av. (de fleste av oss)

Det som skjer med de som er besatt til å spise sunt hele tiden er at de til slutt sprekker og hiver innpå unevnelige mengder fet mat,og DET du legger på deg av;mengdene.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget,kanskje bare få ut litt frustrasjon..

Jeg vil påstå følgende: Nekter du deg enkelte matsort vil du sprekke før eller senere,GARANTERT!

Spis heller 80 % sunt og unn deg sjokolade og det du liker best for de resterende 20..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107593-slanking-jeg-blir-s%C3%A5-forbanna%C2%A4/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kine Mette

Hei,

Jeg er faktisk veldig enig med deg. Jeg var nok som din venninne en gang, gikk på GR-kurs, gikk ned ørten kilo og ble dessverre opphengt i alt jeg IKKE skulle spise. Slitsomt for meg, slitsomt for omgivelsene.

Nå, tre år etter, har jeg funnet min idealvekt og trives med meg selv - OG jeg holder meg der. Er kjempefornøyd med det.

Vennene mine spør meg nå hvordan jeg klarre å holde meg på den vekta, for jeg spiser jo sjokolade i ny og ne jeg..(nesten annenhver dag skal jeg være ærlig) - uten å tenke noe videre over det. Mitt svar er som du sier: Jeg holder meg til sunn og god normal kost, spiser det jeg skal og vil spise og jeg TRIVES. Jeg tror at dersom man går og tenker kalorier hele tiden og på hva en putter i seg, så blir det stor mistrivsel. Som du sier - det MÅ være ok å unne seg en sjokolade eller ni hvis man har lyst på det. Det er bedre enn å en dag sprekke helt og pøse på til man spyr omtrent. JA, det er mengdene man legger på seg av, ikke en sjokolade i ny og ne eller et kakestykke i helgen. For all del! :-)

Spis, kos deg og vær obs på det der med trivsel. Jeg har vært en slanker som ble for besatt av det der med kalorier, og jeg har vært en slanker som gikk litt skatere ned, men trivdes underveis! :-)

Gjest Kine Mette

Jeg er helt enig med deg. Jeg er temmelig opptatt av å spise sunt, men jeg har en "spisedag" i uka. Da spiser jeg det jeg har lyst på. Jeg tror det er sunt å unne seg noe godt innimellom som ikke er direkte sunt.

Klarer du virkelig å holde deg til EN sånn spisedag som du kaller det? (for et groteskt ord forresten, det høres ut som du ikke spiser de andre dagene!)

Jeg syns det er bedre å kunne unne seg litt sånn hver dag hvis man har behov for det, jeg og har man ikke behov for det, neivel, så er jo det greit! :-)

Forøvrig har jeg en gang hatt samme taktikk som deg, jeg skeiet ut en dag i uka...Nå syns jeg det blir for lite.

men funker det for deg, så :-)

Gjest peacemaker

Klarer du virkelig å holde deg til EN sånn spisedag som du kaller det? (for et groteskt ord forresten, det høres ut som du ikke spiser de andre dagene!)

Jeg syns det er bedre å kunne unne seg litt sånn hver dag hvis man har behov for det, jeg og har man ikke behov for det, neivel, så er jo det greit! :-)

Forøvrig har jeg en gang hatt samme taktikk som deg, jeg skeiet ut en dag i uka...Nå syns jeg det blir for lite.

men funker det for deg, så :-)

Ikke glem nattmaten da, det er da en synes det er godt å leve.!

Annonse

Gjest peacemaker

Vet ikke om jeg ble mer happy- men jeg ble mett, naturlig nok :)

Har så sykelig lyst på mat om kvelden og når en har spist(litt for mye) Har en litt dårlig samvittighet fordi en skal legge seg på overfylt mage........(triller nesten ut av senga.....

Har så sykelig lyst på mat om kvelden og når en har spist(litt for mye) Har en litt dårlig samvittighet fordi en skal legge seg på overfylt mage........(triller nesten ut av senga.....

Da må du sette i gang litt fysisk aktivitet før du sovner..

Bra sovemedisin er det og :)

happy1365380345

Jeg triller ingensteder :)

Jeg holder på å spise meg opp litt :)

Annonse

Neiiiiiiii. Tenker ikke sånn.

Men over til det seriøse, hvor lenge bør en vente med å legge seg etter et par blingser??????

Hvorfor må man vente?

Det kan hende man ikke får sove så lett pga at blodsukkeret er høyt og man blir noe energisk.

Andre sover godt etter at de har spist litt.. Kommer an på.

Hvis man er redd for å legge på seg bør en ikke spise sent, ihvertfall ikke store kaloririke måltider.

Hvis man trener/jogger om morgenen før man spiser så forbrenner man fett.

Gjest peacemaker

Hvorfor må man vente?

Det kan hende man ikke får sove så lett pga at blodsukkeret er høyt og man blir noe energisk.

Andre sover godt etter at de har spist litt.. Kommer an på.

Hvis man er redd for å legge på seg bør en ikke spise sent, ihvertfall ikke store kaloririke måltider.

Hvis man trener/jogger om morgenen før man spiser så forbrenner man fett.

Takk sliter med å få sove så jeg bør vel sløyfe nattmaten og heller trimme litt.

Var inne i en fin trend for et par mnd. siden.

Men nå har jeg mistet peppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...