Gå til innhold

Hei..Trenger noen råd...!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og samboeren min leier en rekkehusleilighet, og søsteren tiil en venninne av meg bor i kjelleren. Vi har felles kjøkken og inngang.

Strømregningen ble på 8000 nå, og den skal jo deles. Av de 8000 er det jo og 1800 som er nettleie, noe vi deler på 3. Hun som bor i kjelleren er her veldig lite om dagen, og har vært litt opp og ned de siste mnd om hvor mye hun har vært her.

Vi sa først til henne at hun kunne betale 1800, da var det inkludert 600 i nettleie. Dette syns hun var så urettferdig siden hun var her så lite NÅ. Men hun tenker ikke på at dette går tilbake til Januar. Vi sa fra om dette i begynnelsen av mai, og hun har hele tiden unngått oss, og unngått å snakke om strømmen, hun er heller ikke intressert i å finne en løsning. Så vi sa til henne på søndag at hun kunne betale 1500, men mindre blir det ikke. Dvs hun skal da betale 600 i nettleie og 300 pr mnd i strøm, det er jo ikke mye. Igår så meldte jeg med henne, og da sa hun at hun syns fortsatt det var så urettferdig, men jeg gjorde det klart for henne at 1500 MÅ hun betale, men, hun sa da; jeg kan jo ikke trylle, jeg har ikke de pengene enkelt og greit!!!!

Hva pokker skal vi gjøre? Kjenner jeg blir så frustrert og stressa. Noen som har noen gode råd?

Tenkte jeg skulle sprerre tlf, da vi har felles hustelefon, som står i vårt navn. For har hun ikke penger til strøm så kan vi jo ikke være sikker på om hun har penger til tlf??! Er det teit av meg???

Takk for at du leste om du gadd :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107679-heitrenger-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dama ikke på noen måte klarer å skaffe penger til strømregninga så har hun rett på hjelp fra sosialen. Da må hun dokumentere alle inntekter og utgifter etc.

Neste gang har dere en skriftlig avtale å vise til...

Selv om en muntlig teller like mye, så er det greit å ha det på papiret.

Ettersom hun har mobil lider hun vel ikke om dere kobler fra telefonen.

I og med at dere kjenner henne kan dere få henne til å jobbe for pengene? Klippe gress, mate katten og vanne blomster når dere er på ferie etc?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...