Gå til innhold

Forslag til billige middager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rå høns er jo billig. Lever er billig, både leverdeig, og hel.

Helstekt lever i fløtesaus er jo såå godt. Blokker med frossen sei er rimelig.

Lapskaus kan jo også gjøres temelig rimelig, poteter, gulrøtter, purre, sellerirot, litt kjøtt og litt pølser.

Sånn sei kjøper jeg i blant, men blir jo litt lei av bare den sorten. Lever klarer jeg bare ikke. Lapskaus kan jeg lage med kjøtt fra hønen jeg har revet i filler først :-)

serendipity
Skrevet

Sånn sei kjøper jeg i blant, men blir jo litt lei av bare den sorten. Lever klarer jeg bare ikke. Lapskaus kan jeg lage med kjøtt fra hønen jeg har revet i filler først :-)

Ellers er jo Høns i Karri godt, eller høns i Ravigotte saus m/ris ved siden av.

Vet ikke hvordan du tilbreder seien. Jeg legger den i stekeovnen på 175 grader. Etter ca. 10 min. tar jeg den ut og har på salt og hvit pepper, heller over en boks med hermetiske tomater (hakket) og masse purre. Litt presset sitron.

Kokte poteter og broccoli ved siden av.

Skrevet

Tror jeg må få moren min til å lære meg å dele opp en kylling. Prøvde med høns en gang, det ble ikke mye helt etterpå *s*

Hadde ikke engang tenkt på erter som tilbehør. Føler meg helt grønn når det gjelder hva jeg skal ha til så jeg ender opp med bare poteter eller ris. Pasta er enklere.

Det viktigste er en skarp kniv. Å dele en kylling i fire er enkelt, først på langs og så på tvers, det gir seg selv.

Jeg pleier å skjære ut filetene, da bare følger du benet. Skjærer av lårstykkene og bruker i gryteretter. Husk å koke kraft på skrogene, så har du basis for suppe, med litt erter, bønner eller linser i.

Skrevet

*s*

Ser for meg overskriften i VG allerede!

Også blir du nok forfulgt av dyrevernere! *S*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Pasta basert på durum-hvete (Fettucini/Tagliatelli, og mye annet) har lav GI.

Du får kjøpt kyllingvinger til 19 kr/kg på tilbud. De trenger du ikke "hakke opp".

Jeg tror kalkun er billigere enn kylling, men det finner du ut av.

Med vennlig hilsen

Hvor har du funnet kyllingvinger til 19,-/kg? Da skal jeg hamstre!

Forøvrig er høne billig (men må kokes lenge!).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...