Gjest Smørbukk Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Nå er gode råd dyre..... Har kommet opp i biologi VK2 og sliter noe fryktelig! Noen som har noen tips (uten om å nilese da) som kan hjelpe et skolevrak? *sukk* er så urettferdig at én liten eksamen kan ødelegge for så mange år på skolen.... hva skjer hvis jeg stryker? Fremtiden ødelagt? Nei, nå har gutten her noia.... Alle råd mottas med takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107845-eksamensangst-finnes-det-noe-som-hjelper/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Slapp av og gjør det beste ut av saken. Les det du kan og ta deg god tid på eksamen. Kanskje du kan finne bøker med tidligere eksamensoppgaver, de hjelper godt. Det er ikke verdens undergang om du stryker, da tar du eksamen på nytt (kanskje jobber litt i mellomtiden). Det går sikkert fint. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107845-eksamensangst-finnes-det-noe-som-hjelper/#findComment-633573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raffine Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 - Sett deg realistiske mål for hver lesedag - Ta hyppige pauser, gå gjerne ut en tur - Spis godt, ellers kan du miste konsentrasjonen - Les på notater fra timene. Det er det som er tatt opp i timene som er mest relevant for eksamen. - Sørg for nok søvn. Dette vet jeg er vanskelig. På to-tre av mine eksamener nå i vår sov jeg tre timer natta før. Hadde store problemer med å konsentrere meg under eksamen. Dette var noen tips! Jeg har hatt 7 eksamener i vår, så jeg vet hva jeg snakker om! Og du.. Prøv å stress ned litt. Om du skulle være så uheldig å stryke, så ødelegger du ikke framtida di. Du kan da ta opp igjen eksamen til jul. Det eneste minuset er at du må utsette videre studier ett år (Hvis du er avgangselev). Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107845-eksamensangst-finnes-det-noe-som-hjelper/#findComment-633580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedvig Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Slapp av og gjør det beste ut av saken. Les det du kan og ta deg god tid på eksamen. Kanskje du kan finne bøker med tidligere eksamensoppgaver, de hjelper godt. Det er ikke verdens undergang om du stryker, da tar du eksamen på nytt (kanskje jobber litt i mellomtiden). Det går sikkert fint. Lykke til! Jøss, dette var et overraskende svar fra deg, Tornerose. Du har vel ikke fått solstikk? Eller er det bare fin-været som gjør deg så raus? Jeg var sikker på at du ville svare Smørbukk på følgende måte: "Det kan umulig ha vært noen stor overraskelse for deg at du kom opp i eksamen. Hadde du vært en seriøs skoleelev, og lest jevnt og trutt gjennom hele skoleåret, skulle du ikke ha noen grunn til å være beskymret i det hele tatt. Nå får du bare takke deg selv. Skulle du stryke på eksamen får du ta konsekvensene av det. Da har du neppe noe å gjøre på studier på høyskole-universitets nivå likevel. Da får du heller finne deg en jobb som passer for deg; foreksempel en vaskejobb. Biologi bør forøvrig ikke være av de vanskeligste fagene. Selv fikk jeg karakteren 6 da jeg i min tid tok eksamen i biologi.(hadde karakterskalaen gått høyere, hadde jeg nok fått 7 eller 8)." "Tornerose" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107845-eksamensangst-finnes-det-noe-som-hjelper/#findComment-633719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smørbukk Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jøss, dette var et overraskende svar fra deg, Tornerose. Du har vel ikke fått solstikk? Eller er det bare fin-været som gjør deg så raus? Jeg var sikker på at du ville svare Smørbukk på følgende måte: "Det kan umulig ha vært noen stor overraskelse for deg at du kom opp i eksamen. Hadde du vært en seriøs skoleelev, og lest jevnt og trutt gjennom hele skoleåret, skulle du ikke ha noen grunn til å være beskymret i det hele tatt. Nå får du bare takke deg selv. Skulle du stryke på eksamen får du ta konsekvensene av det. Da har du neppe noe å gjøre på studier på høyskole-universitets nivå likevel. Da får du heller finne deg en jobb som passer for deg; foreksempel en vaskejobb. Biologi bør forøvrig ikke være av de vanskeligste fagene. Selv fikk jeg karakteren 6 da jeg i min tid tok eksamen i biologi.(hadde karakterskalaen gått høyere, hadde jeg nok fått 7 eller 8)." "Tornerose" Hufff et slikt svar hadde jeg ikke orket! Godt Tornerose var i godt humør i dag da! Eller kanskje hun forstod at angst kan komme plutselig, selv om det egentlig ikke er noe fare. Kar faktisk lest jevnt og trutt, men er livredd for å bomme på oppgaven eller noe slikt. Totalt noia. Et slikt svar hadde jeg ikke tålt,..... Jaja, får gå tilbake til boka. Det blir en laaaaaaang natt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107845-eksamensangst-finnes-det-noe-som-hjelper/#findComment-633757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jøss, dette var et overraskende svar fra deg, Tornerose. Du har vel ikke fått solstikk? Eller er det bare fin-været som gjør deg så raus? Jeg var sikker på at du ville svare Smørbukk på følgende måte: "Det kan umulig ha vært noen stor overraskelse for deg at du kom opp i eksamen. Hadde du vært en seriøs skoleelev, og lest jevnt og trutt gjennom hele skoleåret, skulle du ikke ha noen grunn til å være beskymret i det hele tatt. Nå får du bare takke deg selv. Skulle du stryke på eksamen får du ta konsekvensene av det. Da har du neppe noe å gjøre på studier på høyskole-universitets nivå likevel. Da får du heller finne deg en jobb som passer for deg; foreksempel en vaskejobb. Biologi bør forøvrig ikke være av de vanskeligste fagene. Selv fikk jeg karakteren 6 da jeg i min tid tok eksamen i biologi.(hadde karakterskalaen gått høyere, hadde jeg nok fått 7 eller 8)." "Tornerose" *ler høyt* Patetisk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107845-eksamensangst-finnes-det-noe-som-hjelper/#findComment-633788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.