Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en gjeng med nettvenner som er veldig viktig for meg - en mailgruppe som har eksistert siden sommeren 1998 - med stort sett de samme 15 menneskene - alder fra 28-55. Vi er spredd over hele verden - Europa, Usa, Australia, India og Brasil - og snakker om alt mulig - gjennomsnittlig antall mail pr mnd er ca. 1000.

Alle i gruppa har truffet minst en av de andre - selv har jeg truffet 10 av dem minst en gang. Ved siden av mannen min er nok disse 14 de menneskene som vet mest om meg - og de første jeg forteller gleder og sorger til.

Dette er definitivt ikke overfladiske vennskap. MEN det er viktig med venner i nærmiljøet også, nettvennskap er ikke det samme som venner du kan treffe over en kopp kaffe og gi en klem når du vil, jeg trenger begge deler. Men jeg har lært ting om andre og diskutert temaer i dybden i denne gruppa som jeg aldri har opplevd maken til i det "virkelige" livet, og opplevd støtte i vanskelige situasjoner som er helt unik i min erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107880-nettvenner/#findComment-633787
Del på andre sider

Gjest nettvenn

Nettvenner er vel som venner en møter på gammelmåten, noen er overfladiske venner, andre finner man tonen sammen med og vennskapet utvikler seg.

Jeg reagerer på uttrykket Real Life, når jeg sitter foran dataskjermen og chatter med venner så gjør jeg det jo faktisk i mitt virkelige liv. Jeg har ikke ett virkelig liv og et liv ved siden av, alt jeg gjør er mitt i mitt liv.

For mennesker som bor litt usentralt, ikke kommer seg så mye ut osv, så er internett en flott måte å treffe venner på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107880-nettvenner/#findComment-633797
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...