Gjest Diabtes jeg? Skrevet 5. juni 2003 Skrevet 5. juni 2003 Jeg lurer på om jeg har fått diabetes og tenkteå ta en blodprøve for å sjekke det + stoffskiftet. Må jeg ha legetime for å få tatt en slik test, eller er det bare å komme innom? Hva tror dere det koster? 0 Siter
punkyB Skrevet 5. juni 2003 Skrevet 5. juni 2003 Bestill time hos fastlegen din. Vet ikke om du må betale ekstra for prøvene - men det vil jo ikke koste mye uansett. En vanlig timer er val ca. 150 - + en hundrings til prøver kanskje i verste fall. Men det kan du jo spørre om når du bestiller time. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. juni 2003 Skrevet 5. juni 2003 Ring legekontoret og spør! Praksisen på slike ting er neppe den samme over alt. 0 Siter
isbe Skrevet 5. juni 2003 Skrevet 5. juni 2003 Har du mistanke om diabetes må du ha legetime - man kan ikke selv rekvirere blodprøver - det er det legen som må gjøre 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 5. juni 2003 Skrevet 5. juni 2003 Trenger ikke blodprøve. Det er nok med et lite stikk i fingeren og en blodsukkermåling på over 10 for å påvise diabetes. Jeg kan gjøre det gratis, jeg. ;-) Men skal du få tatt prøven på laben på legekontoret vil jeg tippe du må ha legetime. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.