Gå til innhold

Tanker om en rettsak

Anbefalte innlegg

tigertrollet

Tigertrollet vs Goliat var over i dag.

Mange års kamp mot forsikringsselskapet endte i forlik rett før saken skulle i lagmannsretten. Fordi flertallet av dommerne var forutinntatte og jeg ikke turte å satse på at jeg hadde vinnerloddet i retten.

Etter mange års nærkontak med helsevesenet og rettsvesenet er mange illusjoner borte.

Man kommer bort i leger, advokater og dommere som alle er forutinntatte. Rettferdighet sier du? Tjah.. som jeg pleier å si: "man kan si og tro at systemet fungerer -helt til man får bruk for det... da". Og man har bare et liv.

Ting koster. Det koster å være syk. Derfor betaler man forsikringer i det hensikt at man ikke skal lide noen nød. Men fungerer det?

Bitter? Ja, jeg er nok tildels det. Han som kjørte på meg vet vel ikke mer enn at han fikk et bonustap den gangen for 9 år siden... Han har ikke begrep om hva jeg har gått igjennom bare fordi han ikke klarte å stoppe.

Men nå kan jeg slippe å vokte mine ord lenger, ingen flere nedverdigende spesialistundersøkelser som jeg ikke tør å gå alene til, ingen flere dommere og advokater.

Sev om ikke rettferdigheten seiret i dag, så skal jeg feire med en is at det _endelig_ er over:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107994-tanker-om-en-rettsak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du virker ikke altfor misfornøyd da.

Da er det over, og selv om du ikke er fornøyd kan det vel være godt å legge det bak seg.

Jeg har heller ikke fått rett selv om jeg hadde rett, og forlik har aldri kommet i min favør det jeg vet. Alltid har motparten kommet ut av det med noe av mitt som de ikke har rett til. Noe måtte jeg ofre for å få saken ut av verden, før man tørner helt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107994-tanker-om-en-rettsak/#findComment-634853
Del på andre sider

tigertrollet

Stakkar tigerpusen min! Godt å høre at alt er over om ikke annet slik at du har en ting mindre å tenke på. Nå kan du i alle fall gå videre. Jeg vil i alle fall ønske deg lykke til.

Håper isen smakte, den var deg vel undt.

Takk, den smakte og ble delt søsterlig med bikkja:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107994-tanker-om-en-rettsak/#findComment-634855
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...