Gå til innhold

Tanker om en rettsak

Anbefalte innlegg

tigertrollet

Du virker ikke altfor misfornøyd da.

Da er det over, og selv om du ikke er fornøyd kan det vel være godt å legge det bak seg.

Jeg har heller ikke fått rett selv om jeg hadde rett, og forlik har aldri kommet i min favør det jeg vet. Alltid har motparten kommet ut av det med noe av mitt som de ikke har rett til. Noe måtte jeg ofre for å få saken ut av verden, før man tørner helt.

"Du virker ikke altfor misfornøyd da."

Nei, selv om jeg ikke fikk det jeg hadde krav på, så kunne det endt så mye verre. Advokaten fikk presset det opp mye på slutten.

Det sliter jo mye på, som du sier, og det er mye som ikke kan måles i penger. Bl.a. presset, mistroen og påkjenningene. Bare å bli kvitt dét gjør at jeg klarer å puste med magen igjen:)

Fortsetter under...

tigertrollet

Søstra mi ble skadet i nakken i kollisjon og fikk erstatning med en gang, hun godtok summen uten å konferere med advokat først. Hadde jeg bare visst det så.... Antagelig fikk hun en tidel av hva hun har krav på. Grrr... kvinnfolk.

En tidel? Ja, det var det første tilbudet jeg fikk også.

Jeg har alltid vært skeptisk til forlik med tanke på at det er en kjapp avspising med småpenger ved å komme raskt med et tilbud (som med søsteren din), eller at folk etter årevis gir opp i ren utmattelse. Hadde ikke dommerene mine vært så ille hadde jeg ikke kunnet takke ja så lett til forliket. Og hadde jeg ikke vært så avhengig av pengene så hadde jeg også kjørt saken i lagmannsretten -siden jeg var så nærme.

tigertrollet

Trodde nesten du hadde vært bortpå Goliath her en stund !!!

Fors.selskaper kan være noe herk ..... men å inngå fprlik er jo bra vil jeg tro !! Uansett så er det godt det er over - nå kan du gå videre :-))

Tror du ikke jeg kan skrive innlegg uten seksuelt innhold eller, hæ? *rekker tunge*

Det var en god løsning i mitt tilfelle siden saken stod som det stod.

:-)

Tror du ikke jeg kan skrive innlegg uten seksuelt innhold eller, hæ? *rekker tunge*

Det var en god løsning i mitt tilfelle siden saken stod som det stod.

:-)

At jeg skulle mistenke deg for det - ville jo indirekte si at jeg er slik selv - og det er jeg jo selvfølgekig IKKE !!!! :-)

tigertrollet

At jeg skulle mistenke deg for det - ville jo indirekte si at jeg er slik selv - og det er jeg jo selvfølgekig IKKE !!!! :-)

Neinei..selvsagt ikke..

Du fant ETT ord i hele jævla teksten som kunne gi deg maskuline assossiasjoner og du tenkte kofffffført med én gang.

Det finnes behandling for sånne som deg har jeg hørt... Vær avholds så lenge at du har vennt deg av med sex. Da får du rene tanker, bedre konsentrasjon, samt at du ikke ser syner hverken i tekst eller i rl. *s*

Annonse

Neinei..selvsagt ikke..

Du fant ETT ord i hele jævla teksten som kunne gi deg maskuline assossiasjoner og du tenkte kofffffført med én gang.

Det finnes behandling for sånne som deg har jeg hørt... Vær avholds så lenge at du har vennt deg av med sex. Da får du rene tanker, bedre konsentrasjon, samt at du ikke ser syner hverken i tekst eller i rl. *s*

Da burde jeg være avholds i ca. 30 år ...... men man merker jo at jo lengre siden det er jo mindre rolle spiller det egentlig .....

Nå får jeg akkurat sånn passe at det ikke hjelper det spøtt. Men verre kunne man vel ha hatt det *S*

tigertrollet

Da burde jeg være avholds i ca. 30 år ...... men man merker jo at jo lengre siden det er jo mindre rolle spiller det egentlig .....

Nå får jeg akkurat sånn passe at det ikke hjelper det spøtt. Men verre kunne man vel ha hatt det *S*

"Nå får jeg akkurat sånn passe at det ikke hjelper det spøtt."

Det er en uheldig frekvens, punky. Akkurat så ofte at når du har kommet over de verste abstinensene så er det på'n igjen..

Du skulle helt klart fått kjørt deg med han instruktøren innimellom. Da hadde du slått fjørtn fluer i en smekk med en treningsøkt bestående av kondisjon, styrke OG litt intervaller vettu. *nikker*

Søstra mi ble skadet i nakken i kollisjon og fikk erstatning med en gang, hun godtok summen uten å konferere med advokat først. Hadde jeg bare visst det så.... Antagelig fikk hun en tidel av hva hun har krav på. Grrr... kvinnfolk.

Når man får penger med en gang, er det sannsynligvis fordi bilen har forsikring for fører/passasjerulykke. Invaliditetssummen dekker da kr 200.000 per pers.

Ansvarsforsikringen vil også dekke slike saker, men her er fors.sum ubegrenset, og pengene kommer ikke "automatisk".

Ulv I Faarikaal

Når man får penger med en gang, er det sannsynligvis fordi bilen har forsikring for fører/passasjerulykke. Invaliditetssummen dekker da kr 200.000 per pers.

Ansvarsforsikringen vil også dekke slike saker, men her er fors.sum ubegrenset, og pengene kommer ikke "automatisk".

Mulig det.

Jeg har ikke satt meg inn i det. Men søstra mi burde da ta kontakt med advokat for å få sett på saken ?

Hun er merkelig fornøyd uten.

Mulig det.

Jeg har ikke satt meg inn i det. Men søstra mi burde da ta kontakt med advokat for å få sett på saken ?

Hun er merkelig fornøyd uten.

Jeg ville nok ha lest papirene grundig for å se hvilken forsikring hun hadde fått penger fra, og evt gått videre med saken dersom det ikke er for lenge siden ulykken.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg ville nok ha lest papirene grundig for å se hvilken forsikring hun hadde fått penger fra, og evt gått videre med saken dersom det ikke er for lenge siden ulykken.

Si det til henne du, hun er et altruistisk menneske, du kan smøre henne på brødet ! Hun kunne blitt lurt av et ekorn.

Det er nå godt at du er ferdig da ! Gratulerer!

Jeg vet det er et slit , og langt fra rettferdig ...

Jeg har kjempet i over 7 år nå , og rettsaken skulle vært i januar. Men Pasientskaderstatningen trakk seg dagen før , og fikk den utsatt til august.

Gruer meg skikkelig , samt det skal bli herlig å får det overstått! 4 dager skal den vare....ørk...

I alle fall gratla til deg!

tigertrollet

Det er nå godt at du er ferdig da ! Gratulerer!

Jeg vet det er et slit , og langt fra rettferdig ...

Jeg har kjempet i over 7 år nå , og rettsaken skulle vært i januar. Men Pasientskaderstatningen trakk seg dagen før , og fikk den utsatt til august.

Gruer meg skikkelig , samt det skal bli herlig å får det overstått! 4 dager skal den vare....ørk...

I alle fall gratla til deg!

Huff, så kjipt for deg. Jeg fikk også først utsatt lagmannsrettsaken fra sept og til nå fordi motpartens advokat ble syk en uke før forhandlingene, så jeg vet at det er tungt at man aldri får satt strek.

Det føles som en stor byrde er borte nå når jeg vet at det er over. Det unner jeg deg også når den tid kommer:)

Jeg har nesten ikke sovet i natt fordi jeg er så oppspillt og glad for å være ferdig. Ingen kan forstå hvor mye det sliter på å ha sånt hengende over seg uten å oppleve det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...