Gå til innhold

Forslag om endringer i skolen!

Anbefalte innlegg

Gjest Forhåpningsfull

Hørte på tv at det skal være laget masse forslag til endringer i skolen, og spesielt merket jeg meg -med glede- at istedet for 28 i klassen, skal klassen deles inn i grupper på 12.....

HURRA!

Jeg mener, selvsagt kan ikke (små) barn lære best mulig med 28 i samme klasse. Og det må jo bli for mye støy og uro, lettere for enkelte å falle "utenfor", vanskeligere å fange opp de med problemer (alt fra lærevansker, til sos.problemer og mobbing, etc)

Å, for alle barn (og lærernes) skyld, håper jeg dette blir en realitet!

Hva mener du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108020-forslag-om-endringer-i-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bedre med store grupper

Min erfaring fra skolen de siste årene, gjør at jeg synes det er best med større grupper med flere lærere tilstede samtidig, enn små grupper med kun en lærer.

Dette fordi skolen i dag har så mange integrerte elever som trenger mye hjelp, og i de timene vi hadde små grupper og kun en lærer, brukte ofte denne læreren all oppmerksomhet mot den / de elevene som trengte ekstra hjelp, mens de andre elevene satt og ventet.

Det er desverre veldig mange elever som kan være både utagerende og hyperaktive, uten at det settes inn ekstra lærerkrefter (eller andre voksne) av den grunn.

Min erfaring fra skolen de siste årene, gjør at jeg synes det er best med større grupper med flere lærere tilstede samtidig, enn små grupper med kun en lærer.

Dette fordi skolen i dag har så mange integrerte elever som trenger mye hjelp, og i de timene vi hadde små grupper og kun en lærer, brukte ofte denne læreren all oppmerksomhet mot den / de elevene som trengte ekstra hjelp, mens de andre elevene satt og ventet.

Det er desverre veldig mange elever som kan være både utagerende og hyperaktive, uten at det settes inn ekstra lærerkrefter (eller andre voksne) av den grunn.

I skolen her er det 27 elever i 2.klasse og 5 timer ukentlig til delingstimer.Altså

ca 1 5/25 lærer på klassen.

I dette nye utkastet skulle det vel bli 27:12= 2 1/4 lærer på klassen.

Slik leser jeg det- organiseringen må selvfølgelig overlates til skolen.

Men det gjenstår å se, da. Har vært så lite positivt den siste tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...